AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 3.7. – svátek slaví Radomír

Vysokozdvižný vozík Jungheinrich EFG 216k

Zveřejněno: 8. 7. 2010

V nezávislém srovnávacím testu holandské agentury Anderson Testing1 potvrdila firma Jungheinrich pozici průkopníka technologie střídavého proudu (v kategorii elektrických vysokozdvižných vozíků s protizávažím) s novou typovou řadou EFG. Vozík EFG 216k se stal jednoznačným vítězem. Nejlepších výsledků vykazoval ve spotřebě energie a v překládacím výkonu. Potvrdil tak své vedoucí postavení v tomto segmentu na trhu.

Použití nové generace technologie střídavého proudu nabízí v oblasti elektrických vysokozdvižných vozíků mnoho výhod. Je jím nejnižší spotřeba díky optimální účinnosti a rekuperaci energie, nejnižší náklady na údržbu díky eliminaci mechanických a hydraulických dílů a efektivní elektrické řízení s technologií střídavého proudu.

Předností jsou rychlejší pracovní cykly při znatelně delších časech nasazení na jediné nabití baterie. Spolu s redukovanými nároky na údržbu a nízkými provozními náklady při každodenním nasazení je tak dosaženo vysoké hospodárnosti. Výměna baterie je stejně jednoduchá jako tankování paliva.

Specifikace testovaného vozíku

Vysokozdvižný vozík s nosností 1,6 t a výškou zdvihu 3 300 mm, je vybaven sloupem Duplex a integrovaným bočním posuvem. Písmeno „k” v typovém označení znamená „krátký”, protože podvozek je kratší než u standardního vozíku. Vozík je určen pro práci v úzkých prostorách. Kvůli zachování kompaktního provedení má vozík jednu baterii 48 V/625 Ah. Testy byly prováděny v pojezdových programech 3 (nižší výkon) a 5 (vysoký výkon).

Výhody vozíků s technologií střídavého proudu

• jednodušší údržba
• spolehlivější provoz
• vyšší výkon
• optimální rekuperace energie
• odolnost proti nečistotám a vlhkosti
• automatická parkovací brzda
• regenerační brzdění pojezdových motorů
• zvýšená produktivita
• zajímavé možnosti úspory energie

Vysoká míra kontroly a výkon dle potřeby

Jízdní vlastnosti vozíku byly testovány na kvalitní betonové podlaze – při vysokém výkonu působí EFG velmi agresivně, při nižším výkonu jsou jízdní vlastnosti předpisové a zaručily příjemnou práci a vysokou míru kontroly. K té přispěl i dobrý výhled přes sloup Duplex, díky němuž lze výborně kontrolovat práci v úzkém pracovním prostoru. Pozitivní vliv na výsledky testu mělo dobré zrychlení, regenerační brzdění pojezdových motorů a řízení s lehkým chodem, což se odrazilo ve změřených výkonových výsledcích.

Žádný jiný vysokozdvižný vozík dosud nebyl tak produktivní a rovněž výsledky spotřeby patřily k nejlepším změřeným hodnotám. Vozík EFG 216k může být i přes svou malou baterii v provozu až 10 hodin. Při porovnání spotřeby na 100 palet byl EFG 216k nejefektivnějším vozíkem v testu.

Více prostoru pro více komfortu

Díky užšímu sloupu působí EFG 216k moderním dojmem a díky plně elektrickému řízení nepotřebuje hydraulické řízení v řídicím sloupku. Také nástup do vozíku a výstup z vozíku je velmi snadný díky výškově i hloubkově stavitelnému volantu. Odpružené a nastavitelné sedadlo nabízí dostatek místa pro řidiče. Pravá ruka řidiče pohodlně spočívá na stabilní a plně nastavitelné opěrce, která má navíc dostatek místa pro přídavné spínače pro ovládání osvětlení, stěračů a dalších prvků.


Intuitivní ovládání, boční výměna baterie

Funkce sloupu se ovládají jednotkou Solo-Pilot, která je rovněž umístěna na opěrce rukou. Solo-pilot se ovládá velmi rychle a intuitivně a má rovnoměrné rozložené funkce. Současně je možné ovládat i funkce sloupu, které jsou tak snadno a rychle proveditelné. Jednoduchost a rychlost platí i pro výměnu baterie, která je snadno proveditelná pomocí různých vozíků. Stabilně provedený prostor pro baterii je přístupný přes robustní a snadno otevíratelná dvířka. Bateriový prostor je dobře zajištěn pomocí rámu. Menší počet otvorů zaručuje vysokou stabilitu a zaoblený rám přispívá k modernímu tvaru vozíku.

1 Theo Egberts z nezávislé holandské agentury Andersom Testing má dlouholeté zkušenosti v testování manipulačních vozíků a zařízení skladové techniky. Testy byly uveřejněny v holandské publikaci „T+O Heftrucks” a v německém časopise „Fördern und Heben”.
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Bobcat na Bauma 2025: Show, která brala dech

Zveřejněno 2.7. Pravidelné demo show Bobcat pořádané v rámci Baumy se letos zúčastnili čtyři strojníci, z toho tři z České republiky – Zdeněk Brůžek, Tomáš Mrkvička a Radek Mach. Se Zdeňkem a Tomášem, kteří tvořili jádro celé show, jsme na místě hovořili a… celý příspěvek

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek