Volvo FL + 200 kg
Model Volvo FL, specialista na městskou distribuci, bude ještě produktivnější. Kompaktní vozidlo s pětilitrovým motorem Euro 6 je nabízeno ve 14 a 16tunových variantách a nabízí o 200 kg vyšší užitečnou hmotnost. Navíc bude nyní možné objednat si informační online systém Dynafleet už přímo ve výrobním závodě. „Chceme, aby možnosti modelu Volvo FL objevilo ještě více zákazníků. Jeho nová varianta s lehčím pohonným ústrojím a s vyšší užitečnou hmotností je vhodná zejména pro uživatele, kteří mají vysoké nároky na produktivitu a hledají cenově efektivní dopravní řešení,” řekl Pernila Šustovič, segment manažer pro distribuci společnosti Volvo Trucks.
Čtyřválcový pětilitrový motor Euro 6 společnosti Volvo je dostupný s výkonovými variantami 240 k/900 Nm a 210 k/800 Nm. Oba tyto motory budou nabízeny zákazníkům společnosti Volvo ve variantách 14 a 16 tun. Protože motor s převodovkou bude mít o 200 kg nižší hmotnost než varianty se šestiválcovým motorem Euro 6, dává to prostor zvýšit o odpovídající hodnotu užitečné zatížení.
Dynafleet pro snadný přehled
Celou výrobní řadu produktů Volvo Trucks – včetně modelů Volvo FL a Volvo FE – mohou nyní zákazníci objednat i s informačním online systémem pro správu fleetu
Dynafleet přímo z výrobního závodu. Díky tomuto systému může zákazník monitorovat prováděné operace v reálném čase prostřednictvím aplikace nebo webového rozhraní a získávat cenné informace, které mu pomáhají při zvyšování jeho efektivnosti. Systém Dynafleet obsahuje moduly pro časy řízení a odpočinku, Mapy a sledování polohy, Spotřebu a ekonomiku, Komunikaci a lze jej platit prostřednictvím měsíčního předplatného.
Nová převodovka pro těžkou dopravu
Společnost Volvo Trucks rozšiřuje svou nabídku o dvouspojkovou převodovku I Shift DC – první převodovku se dvěma spojkami pro těžká nákladní vozidla na trhu. Díky možnosti řazení pod zatížením nedochází k přerušení přenosu točivého momentu na kola a vozidlo tak při přeřazování neztratí rychlost. Pro řidiče to znamená více pohodlí a méně námahy. „V situacích, kdy je nutné neustále řadit, jako například v kopcovitém terénu nebo na klikatých silnicích, přináší dvouspojková převodovka I-Shift DC zcela nové možnosti,” prohlásil Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel společnosti Volvo Trucks.
Převodovka I-Shift DC se skládá ze dvou vstupních hřídelí a dvojité spojky. To znamená, že lze zvolit dva rychlostní stupně současně. O aktuálně zařazeném stupni pak rozhoduje spojka. Převodovka I-Shift DC vychází z klasické automatizované převodovky I-Shift, avšak její přední polovina byla přepracována a osazena zbrusu novými díly.
„Během jízdy máte pocit, jako byste měli k dispozici dvě převodovky. Jednu rychlost máte zrovna zařazenou díky první z nich a další stupeň už je připraven díky té druhé. Dvojitá spojka navíc dokáže přeřadit bez toho, aby byl přerušen přenos síly na kola. Tím pádem nedojde k poklesu točivého momentu motoru, což má za následek výrazné zlepšení z hlediska komfortu řízení,” uvedla Astrid Drewsenová, produktová manažerka společnosti Volvo Trucks, která má na starosti hnací ústrojí. Převodovka I-Shift DC je dostupná od podzimu 2014 pro model Volvo FH s motory Euro 6 D13 o výkonu 460, 500 a 540 koňských sil.
Volvo FL s pohonem 4×4
Model Volvo FL je nyní dodáván i ve verzi s pohonem čtyř kol, která má vynikající průchodnost na kluzkém, strmém či nerovném terénu. Toto nákladní vozidlo je ideální jako víceúčelové pro městský provoz i pro použití v náročnějších podmínkách, jako je práce na stavbách nebo v lomech. S příznivými vnějšími rozměry, vysokým komfortem a s vysokým točivým momentem je model Volvo FL ideální pro hektický městský provoz. S pohonem čtyř kol a zvýšenou světlostí zdolává stejně efektivně jako asfaltové silnice i nerovné štěrkové cesty. „Mnoho našich zákazníků pracuje v oblastech, kde se počasí a silniční podmínky mohou velmi rychle měnit. Vozidlo Volvo FL s pohonem čtyř kol je tak univerzální, že dokáže plnit úkoly, které by jinak vyžadovaly na náročné povrchy cest speciální vozidlo,” říká manažer pro segment distribuce společnosti Volvo Trucks Pernila Šustovič. Model Volvo FL s pohonem 4×4 může pracovat také v lomech nebo na stavbách v přeplněném městském prostředí. S celkovou hmotností až 16 tun má toto vozidlo obrovské užitečné zatížení a může být jednoduše osazeno zařízeními, jako jsou zvedací plošiny, domíchávače betonu a jeřáby. Nejzřetelnější odlišností nového modelu Volvo FL 4×4 je zvýšený podvozek, který zvyšuje světlost o něco více než o 6 cm vepředu a o 10 cm vzadu. Zvýšení podvozku také zvětšuje nájezdový úhel na 25 stupňů, takže nákladní automobil snadněji vyjíždí z příkopů a z hlubokých kolejí např. na stavbách.
Volvo FL s pohonem 4×4 má trvale zapojený pohon všech čtyř kol. Rozdělovací převodovka má předvolbu pro rychlou a pomalou řadu rychlostních stupňů. Rychlá řada se používá v normálním provozu a v náročnějších podmínkách může být snadno, stisknutím knoflíku na přístrojové desce, navolena nižší řada.
Tento nákladní automobil může být také vybaven zvláštním vzduchovým vývodem na podvozku pro připojení různých zařízení nebo pro dofukování pneumatik. Volvo FL s pohonem 4x4 je dostupné v konfiguraci Euro 6. Celková hmotnost vozidla je 12 až 16 tun, v soupravě až 25 tun. K dispozici jsou tři verze budky:
- Denní krátká.
- Prodloužená – komfort.
- Vícemístná Crew Cab.
Motory jsou v nabídce dva: D8K 250 k a 280 k, standardně je montována manuální šestistupňová převodovka, jako zvláštní výbava šestistupňová automatizovaná.
Volvo FH se sníženou výškou budky
Modely Volvo FH a Volvo FH16 jsou nyní dostupné s extra nízkou budkou. Jsou navrženy zejména pro důlní operace s vysokými nároky na produktivitu a pro aplikace, při nichž nad střechou kabiny pracuje např. jeřáb. „Někteří zákazníci potřebují nízkou výšku budky a zároveň i vysokou nosnost. Modely Volvo FH a Volvo FH16 se sníženou budkou jim nabízejí možnost použít soupravy s výkonem až 750 koní a celkovou hmotností soupravy 120 tun,” říká produktový manažer pro model Volvo FH společnosti Volvo Trucks Roger Brorsson.
Vozidla Volvo FH a Volvo FH16 jsou dodávána se stejným pohonným ústrojím, komfortem a flexibilitou jako klasické modely, ale je zde několik zásadních rozdílů. Střecha byla snížena o 190 mm a je zcela plochá, protože antény a ostatní vybavení byly přesunuty na jiná místa. S možnou celkovou výškou 3,2 metru se tato verze pohodlně vejde do obvyklého výškového limitu důlních tunelů, tedy 3,4 metru. Díky tomu mohou zákazníci z důlního průmyslu ke zvýšení své produktivity s výhodou využívat výkon a kapacitu nejnovější řady Volvo FH. Nízká a plochá střecha usnadňuje instalaci jeřábu, který je umístěn nad střechou kabiny, a tato konfigurace je rovněž vhodnější pro zdvihání materiálů před kabinou automobilu. Nízká budka je vhodná také pro nástavbu určenou k přepravě vozidel.
Aby byla zajištěna zvláštní ochrana střechy proti padajícím kamenům a jinému nebezpečí, je na přání dodáván hliníkový štít střechy. Tento střešní štít přidává k celkové výšce kabiny jen 15 mm. Štít navíc kromě ochrany řidiče a nákladního automobilu snižuje úroveň hluku uvnitř kabiny.
Volvo FL a Volvo FMX Crew Cab
Nové modely Volvo FL a Volvo FMX jsou nyní dostupné v konfiguracích Euro 6 s kabinou pro vícečlennou posádku (Crew Cab) pro takové aplikace, jako jsou záchranné služby, hasičské sbory a silniční asistence. Nový model FL Crew Cab je určen pro celkovou hmotnost vozidla (GVW) do 16 tun. Kabina poskytuje prostor až pro sedm lidí. Nízko položené dveře s úhlem otevření 90° usnadňují nastupování a vystupování.
Model Volvo FMX Crew Cab je postaven pro těžší a náročnější úkoly a je robustním a výkonným nákladním vozidlem, které se dostane téměř kamkoliv. Model Volvo FMX Crew Cab je dostupný v konfiguracích 4×2 nebo 4×4 s pohonem všech kol. Vzduchem odpružená kabina pojme šest lidí a má příjemný elegantní interiér a dveře otevírající se v úhlu 90°. Oba modely mají evropskou homologaci a jsou už z výrobního závodu připraveny pro jednoduché nástavbářské úkony.