Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 5.5. – svátek slaví Klaudie

Víceúčelový vibrační nástroj firmy ALL-KOR na rypadla

Zveřejněno: 16. 4. 2007

Plzeňská firma BC Stavo s.r.o. rozšíří v nejbližší době svoji nabídku progresivní stavební techniky o zajímavé příslušenství k hydraulickým rypadlům. Jedná se o víceúčelový vibrační nástroj vyráběný firmou ALL-KOR pod označením MULTIVIBRATOR sloužící k rozrušování kompaktních materiálů, zhutňování sypanin a k zatloukání tyčových prvků.

Základním motivem vývoje tohoto nástroje je fakt, že menší firmy obtížněji pořizují jednotlivá speciální příslušenství pro tyto práce: nesené bourací kladivo, nesenou zhutňovací desku a nesené vibrační beranidlo. Pořízením MULTIVIBRATORu a jeho vybavením příslušnými rychlovýměnnými nástavci lze docílit totiž nemalé investiční úspory při bezkompromisní funkci zařízení.

Prvním nástavcem je rozrývací trn kyvně uložený na čepu, kde se na trn přenáší odstředivá síla vibrátoru, výrazně tak zvyšující statický tlak od rypné síly rypadla. Práce s ním je tedy obdobná práci s rozrývacím trnem, jehož rozrušovací schopnost je násobena právě vibrací.


Obr. 1: Rozrývací trn na MULTIVIBRÁTORu zn. ALL-KOR


Obr. 2: Rozrývací trn na MULTIVIBRÁTORu při nasazení

Takto lze rozrušovat kromě betonu a živičných vozovek i měkčí skálu, která nemusí být rozpukaná. Hrot trnu je opatřen výměnnou korunkou.

Dalším nástavcem je řezný kotouč. Jeho prací se nahrazuje pomalé a hlučné řezání živičných vozovek pomocí pily s diamantovým kotoučem, kdy navíc vzniká nezanedbatelné množství odpadního kalu nebo prachu. Princip řezání řezným kolem na lžíci rypadla je sice známý po mnoho let, ovšem teprve jeho kombinace s vibrací v podobě zařízení MULTIVIBRATOR přináší požadovaný efekt, hloubkový účinek, kvalitu a rychlost práce.


Obr. 3: Řezný kotouč na MULTIVIBRÁTORu

Organizace práce umožňuje pak výhodně nasadit rypadlo s MULTIVIBRATORem na odtěžení živičné vozovky, kdy začíná s řezným nástavcem, pokračuje s rozrývacím trnem a po sejmutí MULTIVIBRATORu končí s nakládkou ker běžnou těžní lžící.

Nebude asi přílišným překvapením, že takovýto vibrační nástroj má jako jeden z nástavců i hutnicí desku použitelnou pro hutnění sypanin v rýhách či na svazích, tedy v místech, kde buď technicky nebo z hlediska bezpečnosti či potřeby produktivity práce nelze nasadit samochodné vibrační desky nebo válce, nebo kde by bylo nutné pořizovat jednoúčelové nesené vibrační desky.


Obr. 4: Hutnicí deska na MULTIVIBRÁTORu

Výměnou hladké desky za úchyt tyčového prvku se pak MULTIVIBRATOR promění na výkonné nesené vibrační beranidlo k zatloukání kůlů, pilot nebo štětovnic.

MULTIVIBRATOR je nesen běžným rypadlem okolo 18-25 t hmotnosti a poháněn jeho přídavným hydraulickým okruhem původně určeným na hydraulické kladivo.

Obr. 5: MULTIVIBRÁTOR s beranidlem

MULTIVIBRATOR přichází na trh v dubnu 2007. Věříme, že po prvních a pokračujících dodávkách bouracích kladiv ALL-KOR, která se navzdory jejich velmi nízké pořizovací ceně ukázala jako mimořádně výkonná a spolehlivá, si získá i MULTIVIBRATOR od firmy BC Stavo mezi zákazníky řadu spokojených uživatelů.

Autor: Martin Čížek
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek