e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Ve financování stavebních strojů se prosazuje operativní leasing

Zveřejněno: 8. 8. 2017

České stavebnictví zažívá lepší časy, což se odráží i v rostoucím zájmu o nové stavební stroje a jejich financování. Jak v rozhovoru ale upozorňuje Libor Košíček, obchodní ředitel společnosti Société Générale Equipment Finance (SGEF), je zatím předčasné hovořit o nějakém trvalejším a silnějším růstu.

Zažívá trh stavební techniky boom, stejně jako česká ekonomika?

Počty prodaných jednotek stavební techniky skutečně stoupají. Je pravda, že v loňském roce bylo prodáno větší množství stavební techniky než v roce 2015 a rovněž porovnání prvního čtvrtletí 2017 vůči předchozímu roku vykazuje růst. Ovšem mluvit o boomu je asi přehnané. Celkově vládne na trhu mírný optimismus, na zásadní impuls ale zatím spíše čekáme.

Jaká je pozice společnosti SGEF na trhu financování stavební techniky?

Stručně – velmi silná. Patříme k lídrům trhu a náš tržní podíl strmě roste. Díky vývoji v prvních čtyřech měsících letošního roku věříme v další posilování pozice za rok 2017. V prvním čtvrtletí jsme zaznamenali téměř 45% nárůst financování v segmentu stavebních strojů. Tato oblast tvoří již desetinu všech obchodů, které společnost SGEF realizuje.

Vaší druhou specializací je financování dopravní techniky. Liší se v něčem tyto dva segmenty? Je stavební technika něčím specifická?

Segmenty stavební technika a těžká dopravní technika považujeme za velmi podobné, ale jisté rozdíly bychom samozřejmě mohli najít. V oboru stavební techniky jsou dodávky rozloženy na větší počet dodavatelských firem, i když drtivá většina strojů je dodávána několika lídry trhu. V dopravě se v posledních letech velmi prosazuje operativní leasing s vysokou zůstatkovou hodnotou ručenou dodavateli. Rovněž vývoj obou zmíněných trhů není zcela rovnoměrný.

Jaké výhody má leasing oproti bankovním úvěrům?

Především bych chtěl uvést, že společnost SGEF nabízí klientům oba produkty – jak finanční leasing, tak úvěr. Je na volbě klienta, který z těchto způsobů financování si zvolí. Obecné výhody finančního leasingu jsou dobře známé, jmenoval bych určitě bilanční neutralitu. Nájemci nevznikají před uzavřením smlouvy žádné náklady. Ve srovnání s úvěrem bankovním má leasing výhodu v zajištění. SGEF se většinou zajišťuje pouze financovaným předmětem. Rád bych zde zmínil také operativní leasing, který sice ve stavebnictví zatím není rozšířený tak výrazně, jako třeba v dopravě, ale jeho popularita stále roste.

Jaké produkty společnosti SGEF klienti ve stavebnictví poptávají nejčastěji a na jaké stroje?

Jsou to v zásadě všechny výše zmíněné produkty. Nejrozšířenějším je ale určitě finanční leasing. Klienti často chtějí zahrnout do splátek rovněž pojištění, aby měli všechna rizika pokrytá a nemuseli se o nic dalšího starat.

Úrokové sazby jsou velmi nízké, jak tomu bude do budoucna? Doporučil byste klientům jejich fixaci?

Nikdo nemá křišťálovou kouli, aby mohl předpovídat budoucnost. Nicméně sazby jsou na takovém dně, že si jen těžko lze představit, že by fixace sazeb někdo v budoucnu mohl litovat. Naprostá většina klientů také fixace sazeb dlouhodobě využívá.

Zájemci o financování stavební techniky se pro nezávaznou konzultaci se specialisty a konkrétní kalkulaci mohou obrátit na obchodní zástupce SGEF stejně jako na bankovní poradce Komerční banky. Pro více informací také mohou navštívit webové stránky www.sgef.cz.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek