
V porovnání s CeMAT 2005 firma zaznamenala o 30 % návštěvníků a navázaných kontaktů více, za což vděčí nejen svojí každodenní aktivitě, práci a péči o trh a zákazníka v uplynulých letech, ale také jedinečné prezentaci svých výrobků a působivé show, které pro návštěvníky veletrhu připravila.
Vysokozdvižný vozík RX 70
Z novinek, které byly na veletrhu návštěvníkům předvedeny, musíme jmenovat především nejúspornější dieselový vysokozdvižný vozík ve své třídě, model RX 70. U pohonu dieselových a plynových vysokozdvižných vozíků sází STILL již desítky let na energeticky efektivní diesel-elektrickou koncepci, kterou poprvé představil Hans STILL již v roce 1953. Tento systém pohonu byl stále vyvíjen a model RX 70 je toho důkazem.
Vývoj však neustrnul, a tak byl na veletrhu představen model RX 70 s čistě hybridním pohonem s přídavným elektrickým akumulátorem energie. Elektrická energie získaná zpět při brzdění je nyní k dispozici pohonu a snižuje spotřebu energie až o 11 % u pracovních cyklů s vysokým podílem zrychlování a brzdění, například při nakládání a vykládání nákladního automobilu.

Zvýšená hospodárnost
Další představenou novinkou, která znamená inteligentní zvýšení hospodárnosti a zodpovědnosti k životnímu prostředí, je koncepce „Blue – Q = IQ”. U elektrických vysokozdvižných vozíků RX 20 je např. až o 20 % nižší spotřeba energie umožněna optimalizací pohonu nebo inteligentním zapínáním elektrických komponent.

Firma STILL neustále dbá na flotily vysokozdvižných vozíků u svých zákazníků a obchodních partnerů. Stále a s výraznými úspěchy vylaďuje provozní náklady, optimalizuje je a tím snižuje i emise CO&sub2;. Spotřeba elektrické energie se tak u elektrických vysokozdvižných vozíků snížila oproti roku 1990 o 24 %, u dieselových vysokozdvižných vozíků ve stejném časovém období dokonce o 32 %. STILL si uvědomuje, že nestačí pouze optimalizovat spotřebu svých výrobků, ale je bezpodmínečně nutné také zvyšovat produktivitu využitím inteligentních systémů řízení materiálových toků. Novinkou v této oblasti je např. nový síťově podporovaný softwarový nástroj „STILLReport”. Ten umožňuje optimalizaci flotily vozíků a přináší uživatelům úplný a jasný přehled o vlastní flotile vozíků, popř. všech nasazených vozících.
Další možnosti úspor dokazuje STILL v oblasti dálkově řízené údržby vozíků přes modul Online -X, čímž jsou značně zkracovány prostoje.

Ostatní novinky
Z nových výrobků STILL představil kromě jiných plnohodnotný tahač se zvedacím zařízením KANVAN, se kterým je řidič schopen s jedním strojem plnit všechny úkoly v rámci svého pracovního procesu, tj. nejen tažení, ale i zvedání.
Stejně tak skvělým pomocníkem bude i obratný, komfortní a dynamický tahač CX-T, který může být používán nejen na kvalitních podlahách moderních hal, ale také při přejíždění mezi halami nebo na dvoře. Umožní to logistické propojení dříve oddělených zón uvnitř provozu.

Za povšimnutí stojí určitě i nová generace ojí vedených vysokozdvižných vozíků – modelů EXV 10 a EXV 12.

Veškeré novinky a zároveň i komplexní řadu výrobků firmy STILL mohli zhlédnout návštěvníci veletrhu CeMAT v Hannoveru. Firma STILL ČR vypravila celý autobus, kterým odvezla na tento významný světový veletrh asi 60 svých zákazníků.
Pozvání na MSV
A ten, kdo se zúčastnit nemohl, má jedinečnou příležitost si všechny novinky a další výrobky prohlédnout na letošním již 50. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, který se koná ve dnech 15. až 19. září 2008. Expozici firmy STILL najdete již tradičně na volné ploše A, stánek č. 7. Přijďte nás navštívit, těšíme se na Vás!