Svět olejů - Specialisté na oleje a maziva
Dnes je 23.10. – svátek slaví Teodor

Unikátní dopravník TELESTACK TS 242. První svého druhu ...

Zveřejněno: 11. 11. 2018

Teleskopické dopravníky jsou nesmírně technicky zajímavým produktem, který navíc ušetří mnoho času, peněz a poskytne možnosti, jaké Vám žádný klasický haldovací pás prostě nemůže nabídnout. Unikátní dopravník TELESTACK TS 242 totiž umí měnit nejenom výšku (to dnes dokáže každý), ale především svoji délku.

Dopravník TELESTACK TS 242

Délka se mění v rozmezí 20–40 m. Výsypná výška dopravníku se pohybuje v rozmezí 4 m až takřka 13 m. Samozřejmostí je možnost radiálního haldování a to v rozmezí až 270°, kdy lze dosáhnou skládky o kapacitě až 90 000 tun!

Hlavní kouzlo spočívá v možnosti využití automatického režimu, kdy řídicí systém nabídne celkem 6 různých programů skládkování. Zde si můžete nastavit veškeré potřebné parametry, jako jsou výseč haldování, požadovaná minimální a maximální délka dopravníku a samozřejmě také minimální a maximální výška... ostatní již probíhá naprosto automaticky.

Dopravník podle zvoleného programu například v minimální výšce a s minimální délkou dopravníku zahájí skládkování spojené s pojezdem od levého nastaveného bodu výseče až do pravého. Po dosažení pravého krajního bodu se dopravník vysune o cca 1,2 m a zahájí pojezd na opačnou stranu atd. Pojezd je zajištěn prostřednictvím hydromotoru, pohánějící podvozkové kolo případně kola. Po dosažení úplného vysunutí se dopravník automaticky zdvihne o cca 1,2 m a zahájí opět posun spojený se zkracováním dopravníku. Aby bylo zajištěno opravdu perfektní využití kapacity skládky, je zde čidlo, které „hlídá”, zda je na dopravníku materiál. Pokud je dopravník prázdný, sekvence se pozastaví až do doby, než se dopravník opět zaplní materiálem. Výhodou takového řešení je nejenom extrémní využití prostoru pro skládkování, ale především eliminace segregace materiálu při skládkování... to znamená, že v jakémkoliv místě skládky je struktura uloženého materiálu naprosto stejná, což je nesmírně důležité u širších frakcí, jako například 0–32 mm anebo 0–63 mm.

Kromě výše uvedeného programu umí dopravník například vytvořit automaticky skládku s předem stanovenou výškou, což je pro některé aplikace naprostou nutností. Kromě toho lze samozřejmě využít manuálního režimu provozu, kdy lze díky proměnlivé délce a výšce dopravníku zaplnit i velmi omezené anebo geometricky složité prostory či provádět nakládku lodí či vagonů. Posun dopravníku na jiné místo v rámci provozu lze provádět buď pomocí nakladače či bagru, anebo za příplatek pomocí malého pasového podvozku. Pohon celého stroje obstarává diesel DEUTZ a sestava hydraulických čerpadel. K dispozici je samozřejmě také plně elektrická varianta či hybrid s diesel/elektrickým pohonem. Hodinový výkon stroje se pohybuje podle provedení v rozmezí 200 až 1000 t/hodinu. Podle výkonu je volen jak zdroj pohonu, tak i šíře dopravníku v rozmezí 750–1200 mm. Možnost individualizace je samozřejmostí.

Je nám ctí, že jsme první, kdo takový typ dopravníku uvedl v ČR do provozu. Děkujeme našemu partnerovi, společnosti ADOZ spol. s r.o., provozující písník Marokánka a věříme, že mu tento dopravník uspoří spousty nákladů na převoz materiálu a tím nejenom splní, ale předčí původní očekávání.

Staré moudro praví, že je lepší jednou vidět, nežli desetkrát slyšet, a tak pokud máte zájem se s tímto unikátním strojem seznámit osobně, obraťte se na nás a my Vás rádi seznámíme.

Autor: Ing. Tomáš Novák
Foto: FINLAY CZ
 

Nové

Potřebujete opravit turbodmychadlo? Volte originální díly

Zveřejněno 22.10. Kvalitně opravené turbodmychadlo z originálních náhradních dílů na první pohled od levnější renovace z nekvalitních komponentů nerozeznáte. Skříň může být v obou případech originální, ale rozdíl mezi originálními a neoriginálními díly uvnitř skříně… celý příspěvek

Transformers od Komatsu: Systém umožní změnit konfiguraci demoličního rýpadla během pár minut

Zveřejněno 21.10. Horká letošní novinka od japonského výrobce Komatsu tentokrát stojí za to. Systém, pojmenovaný jako K100, byl představen na vlajkové lodi v demoliční technice Komatsu – pásovém rýpadle PC490HRD-11. Co si vlastně pod tímto označením představit? celý příspěvek

Premiéra atraktivních novinek DAF v malebné Andalusii

Zveřejněno 20.10. Pro udržitelný vývoj modré planety je nutné, aby lidé byli nejen dobrými a svědomitými hospodáři, ale aby dokázali soužívat s přírodou. Jak toho ale dosáhnout v současnosti s přebujelou technikou, a to i v takových oblastech jakou je doprava, bez… celý příspěvek