AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 30.6. – svátek slaví Šárka

Třecí materiály firmy RENOVAK – zaručená kvalita

Zveřejněno: 9. 6. 2015

Brzdové a spojkové součásti jsou důležitým bezpečnostním prvkem vozidel a strojů. Specialista na renovace a aplikace třecích materiálů brzdových a spojkových komponent, firma RENOVAK Kostelec nad Orlicí s.r.o., se tomuto oboru věnuje více než 25 let.

Třecí lamely stroje

Brzdové a spojkové komponenty stavebních a průmyslových strojů, kolejových vozidel, manipulační a zemědělské techniky jsou extrémně namáhány. Použití třecích materiálů pro brzdové a spojkové komplety uvedených mechanizmů proto musí odpovídat specifikaci výrobce tak, aby zaručovaly bezporuchový provoz. Další důležitou podmínkou je, zvláště u kolejových vozidel a výtahů, dodržení bezpečnostních standardů na základě homologací, které vydává příslušný státní úřad.

Brzdové desky Volvo, JCB, Caterpillar, Desta
Brzdové desky Volvo, JCB, Caterpillar, Desta

Veškeré produkty vybraných výrobců a dodavatelů pro prvovýrobu, které jsou předmětem smluvní distribuce, splňují požadované podmínky homologací. Pro renovace používáme homologované třecí materiály renomovaných světových výrobců, kteří jsou dodavateli pro prvovýrobu automobilů, motocyklů, traktorů, kolejových vozidel a samohybných strojů pro zemní práce. Výrobu a renovaci všech komponentů provádíme schválenou technologií a jako autorizovaná opravna brzdových a spojkových dílů. Vzhledem k přímému kontaktu s výrobci třecích materiálů, garantujeme správnou aplikaci a následně i bezpečnou a dokonalou funkci renovovaných brzdových a spojkových dílů. Vybrané třecí komponenty pro stavební techniku najdete na našem e-shopu v sekci Stroje.

Brzda výtahu jerábu materiál SWR
Brzda výtahu jerábu materiál SWR

Kovokeramické a organické třecí materiály jsou aplikovány formou:

  1. Nýtováním – provádíme na speciálních pneumaticko-hydraulických lisech s regulovaným tlakem a zdvihem včetně progrese tlaku v průběhu vlastního nýtovacího procesu, čímž je dosaženo optimálního dotažení nýtu.
  2. Lepením – za použití speciálního, za tepla tvrzeného lepidla. Při přípravě povrchů lepeného spoje je kladen velký důraz na dodržení technologie včetně tryskáni a odmaštění povrchů. Vytvrzování lepeného spoje je prováděno řízeným procesem ve velkoobjemové peci tak, aby byla zajištěna vysoká pevnost lepeného spoje, která je následně kontrolována.
  3. Lisováním – třecí materiál je přímo lisován na podložní materiál vysokými tlaky za tepla, většinou ve speciálních formách a přípravcích.
  4. Vkládáním do úložiště – přesně obrobené segmenty nebo lamely jsou vkládány do kovových unašečů, většinou přímo u zákazníka při kompletaci stroje. Technické listy používaných materiálů pro jednotlivé aplikace a druhy použití (suchý či mokrý provoz) jsou součástí nabídky.
Třecí kameny materiál FAG-M
Třecí kameny materiál FAG-M
Renovace lamel vrtné soupravy
Renovace lamel vrtné soupravy
Autor: Václav Krejsa
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek