Dnes je 5.5. – svátek slaví Klaudie

Třecí materiály firmy RENOVAK – zaručená kvalita

Zveřejněno: 9. 6. 2015

Brzdové a spojkové součásti jsou důležitým bezpečnostním prvkem vozidel a strojů. Specialista na renovace a aplikace třecích materiálů brzdových a spojkových komponent, firma RENOVAK Kostelec nad Orlicí s.r.o., se tomuto oboru věnuje více než 25 let.

Třecí lamely stroje

Brzdové a spojkové komponenty stavebních a průmyslových strojů, kolejových vozidel, manipulační a zemědělské techniky jsou extrémně namáhány. Použití třecích materiálů pro brzdové a spojkové komplety uvedených mechanizmů proto musí odpovídat specifikaci výrobce tak, aby zaručovaly bezporuchový provoz. Další důležitou podmínkou je, zvláště u kolejových vozidel a výtahů, dodržení bezpečnostních standardů na základě homologací, které vydává příslušný státní úřad.

Brzdové desky Volvo, JCB, Caterpillar, Desta
Brzdové desky Volvo, JCB, Caterpillar, Desta

Veškeré produkty vybraných výrobců a dodavatelů pro prvovýrobu, které jsou předmětem smluvní distribuce, splňují požadované podmínky homologací. Pro renovace používáme homologované třecí materiály renomovaných světových výrobců, kteří jsou dodavateli pro prvovýrobu automobilů, motocyklů, traktorů, kolejových vozidel a samohybných strojů pro zemní práce. Výrobu a renovaci všech komponentů provádíme schválenou technologií a jako autorizovaná opravna brzdových a spojkových dílů. Vzhledem k přímému kontaktu s výrobci třecích materiálů, garantujeme správnou aplikaci a následně i bezpečnou a dokonalou funkci renovovaných brzdových a spojkových dílů. Vybrané třecí komponenty pro stavební techniku najdete na našem e-shopu v sekci Stroje.

Brzda výtahu jerábu materiál SWR
Brzda výtahu jerábu materiál SWR

Kovokeramické a organické třecí materiály jsou aplikovány formou:

  1. Nýtováním – provádíme na speciálních pneumaticko-hydraulických lisech s regulovaným tlakem a zdvihem včetně progrese tlaku v průběhu vlastního nýtovacího procesu, čímž je dosaženo optimálního dotažení nýtu.
  2. Lepením – za použití speciálního, za tepla tvrzeného lepidla. Při přípravě povrchů lepeného spoje je kladen velký důraz na dodržení technologie včetně tryskáni a odmaštění povrchů. Vytvrzování lepeného spoje je prováděno řízeným procesem ve velkoobjemové peci tak, aby byla zajištěna vysoká pevnost lepeného spoje, která je následně kontrolována.
  3. Lisováním – třecí materiál je přímo lisován na podložní materiál vysokými tlaky za tepla, většinou ve speciálních formách a přípravcích.
  4. Vkládáním do úložiště – přesně obrobené segmenty nebo lamely jsou vkládány do kovových unašečů, většinou přímo u zákazníka při kompletaci stroje. Technické listy používaných materiálů pro jednotlivé aplikace a druhy použití (suchý či mokrý provoz) jsou součástí nabídky.
Třecí kameny materiál FAG-M
Třecí kameny materiál FAG-M
Renovace lamel vrtné soupravy
Renovace lamel vrtné soupravy
Autor: Václav Krejsa
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek