AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 29.6. – svátek slaví Petr , Pavel

Toyota Tonero úspěšně odolává jemnému prachu

Zveřejněno: 13. 12. 2012

Moderní život si nelze představit bez různých nerostů. Jsou využívány ve všech oblastech lidského konání, ve výrobě prakticky jakéhokoliv produktu. Od barev po kosmetiku, od hnojiv po akustické izolace, od materiálů pro výrobu slévárenských forem po ohnivzdorné materiály, od cementu po keramiku.

Společnost Minelco nerosty těží, zpracovává a vyrábí z nich širokou škálu polotovarů nebo produktů pro desítky různých průmyslových aplikací. V závodě ve Flixborough u Sheffieldu ve Velké Británii při třídění, drcení a povrchové úpravě minerálů vzniká jemný prach, který dokáže poškodit jakékoli technické vybavení továrny a výrazně zkrátit jeho životnost. To platí i o manipulačních vozících. Není divu, že se firma pečlivě rozhlížela a hledala stroje, které by obstály v tak obtížných podmínkách. Výběrové řízení bylo nekompromisní a zvládla ho pouze značka Toyota.

Brzy nám bylo jasné, že vozíky Toyota Tonero a flexibilní pronájemní program jsou pro nás to pravé. Pro zlepšení životnosti a odolnosti nabízí Toyota kombinaci vysoké kvality materiálu a nadstandardní výbavy již v základním továrním provedení. Balíčky volitelného vybavení v oblasti odolnosti, produktivity a bezpečnosti nám umožnily perfektně doladit parametry vozíku podle našich nadstandardních potřeb tak, aby s přehledem zvládly nároky prašného prostředí a manipulaci s těžkými vaky,” říká Ian Booth, Works manager Minelco Minerals, Flixborough.

Chladič s plochými žebry a vysokorychlostní ventilátor zlepšují chlazení motoru
Chladič s plochými žebry a vysokorychlostní ventilátor zlepšují chlazení motoru, duální cyklonový vzduchový filtr s předčističem zvyšují účinnost čistění vzduchu od prachových částic uvolněných z nerostů a prodlužují životnost jak hlavního filtru, tak celého motoru

Robustní konstrukce pro vysokou odolnost

První tři třítunové vozíky Toyota Tonero byly dodány již v roce 2008. Zabezpečují nakládku nákladních vozidel a plnění surovin do zpracovatelských strojů. Základem úspěchu Toyoty Tonero v těžkém nasazení je její robustní konstrukce. Plastové díly, běžné u jiných vozíků, nahradila pevná ocel, elektronický mozek je pečlivě a důkladně zakrytován a chráněn před působením agresivního minerálního prachu a jemných brusných částeček. Speciální úprava vozíku vyřešila odvod výfukových plyn vzhůru tak, aby jedoucí stroj nevířil prach usazený na podlaze.

Vysoká odolnost vozíku je pro nás zcela zásadní parametr. Vozíky zavážejí výrobní a zpracovatelské linky a není myslitelné, aby se jejich provoz omezil nebo dokonce zcela zastavil kvůli nefunkčnímu vozíku. Náklady by byly enormní a sníženou produktivitu bychom stěží doháněli. Vozíky Toyota Tonero perfektně plní nároky na ně kladené a za všech okolností dokumentují svojí sílu a odolnost,” dodává Ian Booth.

Klidná manipulace díky SAS

Vedle schopnosti zvládnout bez problémů ničivé podmínky v Minelcu, zajišťují Tonera také vysokou úroveň bezpečnosti pro obsluhu. Unikátní Systém aktivní stability (SAS) chrání řidiče i náklad, když je detekována jakákoli potenciálně nebezpečná situace. Vozíky se proto u řidičů staly velmi populární. SAS automaticky monitoruje na 3000 klíčových funkcí vozíku a zajišťuje bezpečnost nákladu a obsluhy i v případě nestabilního vyložení nákladu při manipulaci s velkými těžkými vaky, které nejsou na vidlicích prakticky nikdy přesně vycentrovány.

Řidiči oceňují spolehlivé a čitelné chování vozíků při manévrování. Velkoobjemové vaky se skladují volně ložené nebo stohované v hlavním skladu natěsno a vytvářejí tak pro vozíky velmi obtížné provozní podmínky. K pohodlné a bezpečné práci přispívá nový design stožáru a snížená palubní deska, takže řidič vidí perfektně všemi směry. Otočná sedačka a praktické madlo dovoluje řidiči pohodlnou pozici i dobrý výhled z vozíku během couvání.

Ian Booth shrnuje: „Toyota byla schopná zajistit další ohromující rozsah vylepšení ke standardnímu produktu. Vozíky jsou tak připravené porvat se se všemi nástrahami a úskalími našeho náročného provozu. Vyhovuje nám i dohodnutý režim dlouhodobého pronájmu, díky kterému jsme naprosto v klidu, protože víme, že při jakýchkoli změnách našich provozních podmínek dosáhneme snadné změny ve specifikaci strojů nebo dokonce vozíky snadno obměníme za jiné, lépe vyhovující. Jsme si jistí, že s Toyotou po boku, a s jejími zdroji dosahujeme nejvyšší možné produktivity.

Autor: Jindřich Přívora
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek