Letošní Demo Days se nesly vizuálně i fakticky ve znamení technologií, které představují nejmodernější směry a trendy manipulace a velký potenciál pro budoucnost. Automatizace manipulace, bezobslužná řešení, alternativní pohony nebo nové regálové systémy doplnily kompletní portfolio produktů a služeb, které byly návštěvníkům prezentovány. Pro Toyotu se nicméně o příliš vzdálenou budoucnost nejedná, protože dokázala již mnohé z chytrých technologií přetavit do plně funkčních aplikací. Provozně úsporná řešení realizovaná v ČR a založená na automatizovaných vozících BT Autopilot nebo bezobslužných tahačích Toyota jsou také prvními aplikacemi svého druhu ve střední a východní Evropě.
Novinky a zajímavosti
V nabídce Toyoty si najde vhodné řešení svých potřeb manipulace každý uživatel. Nároční zákazníci se mohou spolehnout na komplexní řešení svých potřeb, malí nebo příležitostní uživatelé najdou jednoduchý, odolný a spolehlivý vozík v každé z mnoha produktových řad.
Premiéru před odbornou veřejností si odbylo mnoho užitečných novinek – čelní vozíky Toyota Tonero s hydrostatickým měničem, modely s pohonem na CNG, vysoce úsporné elektrické čelní vozíky Toyota Traigo 80, nové regálové systémy, vyšperkované tahače BT Movit a některé další méně zásadní produkty. Návštěvníci mohli také posoudit pokrok Toyoty v oblasti alternativních pohonů – nízkozdvižné a vychystávací vozíky BT s li-iontovými bateriemi.
Cíle a strategie do roku 2020
Toyota Material Handling se na Demo Days představila jako velmi otevřená a komunikativní společnost, která seznámila odbornou veřejnost se svými plány i obchodními výsledky. Vizi, cíle a strategii společnosti Toyota Material Handling Europe (TMHE) do roku 2020, zejména dosažení pozice evropské jedničky v manipulaci, představil na premiérové tiskové konferenci Matthias Fischer, prezident TMHE. Jeho vystoupení doplnil Nick Duckworth, vice prezident TMHE pro oblast služeb a předseda představenstva TMH CZ, který se ve své prezentaci zaměřil na komplexní uspokojování potřeb zákazníků ve všech fázích životního cyklu každého vozíku, což je jeden ze stěžejních pilířů komunikované strategie.
Jan Pachman, ředitel a jednatel české i slovenské pobočky, vysvětlil uplatnění evropské strategie na českém trhu a oznámil výborné ekonomické výsledky firmy za loňský rok i další zlepšení tržní pozice TMH CZ v prvním pololetí letošního roku. Tržby společnosti za loňský rok stouply o 17 % na více než miliardu korun (poprvé v historii) a letos za první pololetí Toyota přidala dalších 9 % při průběžných tržbách na úrovni téměř 600 milionů Kč, a to vše na stále pouze jen stagnujícím a silně konkurenčním trhu. Tento obrat při prodeji téměř 900 nových i použitých motorových vozíků znamená tržní podíl přibližně 21 % a posun na první místa mezi dodavateli manipulační techniky.
Prohlédněte si fotogalerii z akce.