Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 5.10. – svátek slaví Eliška

TMT spol. s r.o. Chrudim – dopravní a manipulační zařízení pro oblast odpadového hospodářství

Zveřejněno: 6. 11. 2004

V posledních desetiletích došlo ke značnému zhoršení životního prostředí. Jednou z mnoha příčin tohoto jevu jsou i kontaminované zeminy a odpadové materiály, které jsou v současné době recyklovány nebo speciálním způsobem likvidovány.

Recyklace kontaminované zeminy.
Kontaminace zemin nastávala zejména v podložích hutních nebo chemických továren, kde po léta unikaly do půdy životu nebezpečné látky. Kontaminované zeminy jsou recyklovány v tzv. desorbéru, ve kterém jsou ze zemin vypalovány nebezpečné prvky, aby pak takto vyčištěné zeminy mohly být znovu použity. Kromě samotného desorbéru a složité soustavy filtrů sestává zařízení pro dekontaminaci z dopravní linky, která musí zeminu dopravit, dávkovat a třídit tak, aby do desorbéru vstupovala zemina v požadovaném množství a s požadovanou zrnitostí.
Dopravní linka, jejímž dodavatelem je firma TMT spol. s r.o. Chrudim, sestává ze vstupního robustního podavače s mohutnou násypkou, ze soustavy pásových dopravníků, vibračního třídiče a magnetického separátoru. Konec linky, a tedy její napojení na desorbér tvoří skluz, který nahradil původně instalovaný šnekový podavač. Šnekový podavač byl několikrát odzkoušen, nakonec však nebyl pro nevhodnost použit. TMT spol. s r.o. Chrudim získala značné zkušenosti s dopravou kontaminované zeminy, která má v mnoha případech velmi specifické vlastnosti a chová se při dopravě značně nestandardně. Dopravní zařízení dodala firma TMT spol. s r.o. Chrudim pro firmu ERS Ostrava.


Linky pro likvidaci odpadového materiálu
Některé odpadové materiály – tj. vyřazené pneumatiky, drcené plasty a nebezpečná masokostní moučka, které tvoří značnou ekologickou zátěž, jsou v posledních letech efektivně likvidovány.
Používají se jako alternativní paliva v cementárnách a tepelných elektrárnách. Nahrazují tradiční paliva, čímž dochází ke značným energetickým úsporám. Alternativní palivo musí být do procesu spalování dodáváno ve vhodné zrnitosti a ve správném množství. Zrnitost zajišťují dodavatelé alternativních paliv, kteří pneumatiky a plasty drtí a dovážejí je k uživatelům buť ve velkoobjemových silničních návěsech s pohyblivou podlahou, nebo ve standardních kontejnerech dovážených speciálními nákladními auty. Dodávku správného množství alternativního paliva do pece zajišťuje dopravní linka, kterou dodává firma TMT spol. s r.o. Chrudim spolu s firmou Schenck Praha.
Dopravní linka sestává z příjmové stanice sestávající ze speciálního plechového boxu a šnekového pole, z redleru, magnetického separátoru, mechanického separátoru a dávkovací váhy, na kterou navazuje pneumatická doprava, kterou je palivo dodáváno přímo do spalovací trysky v peci. V některých případech je do dopravní linky zařazen vážený zásobník s dávkovacími šnekovými podavači. Váha Schenck typu Multidos spolu s řídícím systémem řídí dopravní linku tak, aby její dopravní výkon byl konstantní a aby ho bylo možno plynule měnit. V dopravní lince bez zásobníku je přesné dávkování zajištěno regulací otáček šneků ve šnekovém poli, v dopravní lince se zásobníkem zajišťují dávkování šnekové podavače pod zásobníkem.


Významným činitelem, který odlišuje dopravu alternativních paliv od dopravy jiných materiálů je velký rozptyl sypné hmotnosti, která se pohybuje mezi 0,1 t/m3 a 0,7 t/m3. Společnost TMT spol. s r.o. Chrudim vyvinula speciální příjmové stanice pro návěsy s posuvnými podlahami a příjmové stanice se sklopnou střechou pro kontejnery. Obě varianty příjmových stanic zajišťují nejen přesné dávkování, ale díky dokonalému těsnění též zabraňují úniku prachových částic a nepříjemnému pachu do okolí.


Společnost TMT spol. s r.o. Chrudim udržuje a neustále rozvíjí rozsáhlé znalosti týkající se problematiky dávkování alternativních paliv a je významným dodavatelem zařízení, které přináší uživatelům značné úspory a celé společnosti zlepšení životního prostředí.
Autor: Jiří Tetík
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek