Tato akce, pořádaná společností Volvo Trucks, Region střední a východní Evropy, přilákala téměř 1 600 profesionálních řidičů, kteří se účastnili různých kvalifikačních kol ve dvanácti zemích regionu střední a východní Evropy.
Nakonec se 13. října dvanáct národních šampionů v palivově efektivním způsobu řízení, reprezentujících své příslušné země, setkalo ve Volvo Truck Centru v Olomouci, kde se konalo mezinárodní finále soutěže. V sobotu dopoledne se při tuhém boji prvního kola všichni snažili dosáhnout optimální rovnováhy mezi rychlostí, časem a spotřebou paliva. Jen čtyři z nich, po dvou od každé ze dvou soutěžních jízdních souprav nákladních vozů Volvo FH, se pak kvalifikovali do finálového kola, které se konalo odpoledne. Byli to soutěžící z Estonska, Litvy, Polska a Srbska.
Vyhlášení výsledků
Až při slavnostní večeři konané v sobotu večer byly vyhlášeny výsledky těchto čtyř nejlepších řidičů – z nichž ten nejlepší se stal regionálním šampionem.
„Tím, že jste se kvalifikovali do mezinárodního finále soutěže The Drivers Fuel Challenge jste prokázali nejen své skvělé zkušenosti a dovednosti jako řidiči nákladních vozidel, ale i velké zaujetí pro efektivní způsob řízení, který je přínosem nejen pro dopravní společnosti, ale hlavně pro životní prostředí,” řekl Tom Jörning, generální ředitel společnosti Volvo Trucks pro Region střední a východní Evropy, když při svém projevu během slavnostního vyhlašování výsledků oslovil všech dvanáct finalistů.
„Prosím, buďte si jisti, že nezávisle na vašem umístění v dnešním finále jste už všichni vítězi a můžete být hrdi na svůj dosavadní úspěch, když jste se stali národními šampiony ve svých zemích,” dodal.
Vítěz soutěže Paweł Ozimek z Polska, který ve finálovém kole dosáhl nejnižší průměrné spotřeby paliva 22,20 l/100 km, získal nejen titul Regionální šampion soutěže The Drivers Fuel Challenge 2012, ale také osobní vůz Volvo C30.
„Jsem opravdu hrdý na to, že jsem v této soutěži zvítězil. Dnešní finále bylo pro mne opravdovou výzvou, vždyť všichni finalisté jsou skutečně zkušenými řidiči,” řekl Paweł Ozimek. Velikou radost z vítězství však měl hlavně otec Pawla, který vlastní firmu Epo-Trans Logistic, kde jeho syn, přestože ještě studuje, pravidelně pomáhá.
Zástupci z ČR
Českou republiku reprezentoval Martin Richtr z firmy Omniport. Ten postoupil z velmi dramatického českého finále, které se konalo 6. října 2012. Martin Richtr a David Krejčíř dosáhli shodné spotřeby a stejného času jízdy a musel tedy následovat „rozstřel”, ve kterém nakonec zvítězil Martin Richtr z firmy Omniport.