Dnes je 19.2. – svátek slaví Patrik

Testování rýpadla R 9400 s motorem Liebherr D9812

Zveřejněno: 16. 11. 2018

V Hémingu na severovýchodě Francie probíhá testování 350tunového rýpadla Liebherr 9400, které je místo běžně osazovaného motoru Cummins vybaveno pohonnou jednotkou Liebherr D9812. Jedná se tak o první velké hydraulické rýpadlo s motorem Liebherr.

V rýpadle je osazený motor Liebherr D9812

Zdejší třísethektarový lom je provozovaný firmou EQIOM, patřící do irského koncernu CRH. Ročně se zde vyprodukuje kolem 600 000 tun slinku a více než 700 000 tun cementu. Výroba cementu probíhá ve dvojici pecí s kapacitou 1000 t/den pro každou z nich.

V souladu s filosofií Liebherr

Vertikální integrace v podání společnosti Liebherr neznamená pouhé sjednocování dodavatelů a odběratelů, nýbrž především fakt, že jednotlivé celky jsou konstruovány speciálně pro daný stroj, a to v souladu s potřebami zákazníků. To umožňuje nejenom optimální dostupnost dílů, ale i delší životnost a vynikající produktivitu.

V rámci uvedené strategie byl speciálně navržen též motor Liebherr D9812, který je v rypadle osazený. Ten je zkonstruován tak, aby odolal náročným podmínkám těžby. Díky vynikajícímu výkonu při všech aplikacích může být zároveň přizpůsoben k plnění emisních standardů požadovaných zákazníkem – a to od Tier 2 až po Tier 4 final. V testovaném nasazení v hydraulickém rýpadle motor dosahuje výkonu až 1500 kW, přičemž v důlních aplikacích je schopen dodat až 2013 kW. A je to právě architektura motoru a vysoká systémová integrace se všemi klíčovými součástmi vyvinutými společností Liebherr, které ve výsledku umožňují modelu D9812 dosáhnout velmi vysoké účinnosti.

Důvěryhodný partner

Yannick Lauras, projektový manažer společnosti EQIOM spolupráci s firmou Liebherr oceňuje. Dobré vztahy, kompletní servis a stejně tak výkon strojů jsou důvodem pro dlouholetou spolupráci obou společností. V kamenolomu v Hémingu na stálo pracuje trojice hydraulických rýpadel Liebherr – R 994 s rýpací nástavbou od roku 1998, další R 994 s čelní lopatou od roku 1998 a R 9250 od roku 2006. R 9400 s rýpací nástavbou a lžící o objemu 9,5 m³ je testována od dubna 2018 a na začátku srpna měla odpracováno přibližně 350 motohodin.

Yannick Lauras k testům říká: „Rýpadlo jsme zkoušeli na nejtvrdších vrstvách materiálu a dosáhli jsme extrakčního objemu 700 t/h. U nadloží dosahujeme objemu 1 500 t/h, což zcela odpovídá našim potřebám, kdy R 9400 plynule nakládá pětici 90t nákladních vozidel.“ Ohledně pocitů od operátorů, dodává: „Strojnící oceňují plynulé ovládání a precizní polohování lopaty. Ve srovnání s ostatními stroji, které provozují, jsou velmi spokojeni s komfortem kabiny a pohodlným ovládáním.

Speciální úpravy

Kromě motoru byly u stroje též upraveny veškeré servisní přístupy. Horní část rýpadla R 9400 je například přístupná pomocí poháněného 45° schodiště s madly. Velká a prostorná kabina poskytuje obsluze ideální pracovní podmínky a optimální komfort. Kabina je namontována na silentblocích a i její samotná konstrukce snižuje vibrace a omezuje hluk, čímž poskytuje klidné pracovní prostředí.

Rýpadlo R 9400 s dieselovým motorem Liebherr zůstane v Hémingu ještě několik týdnů. Po tuto dobu se bude nadále optimalizoval jeho funkčnost.

¹) Přeloženo z podkladů Liebherr

Autor: Jiří Hejhálek ¹)
Foto: Liebherr

Oborové členění

Nové

Jak se staví dálnice v Kolumbii? Vrtací soupravě velí mladá žena

Zveřejněno 7.2. Pro zlepšení infrastruktury probíhá v Kolumbii v území aglomerací Mosquera a Balsillas výstavba 230 km dlouhé dálniční sítě. Práce na projektu za 176 milionů EUR započaly v lednu 2016 a vše dokončeno má být v prosinci 2021. Zajímavostí je i to, že… jít na článek

Ford Trucks představil v Praze nový model tahače F-MAX

Zveřejněno 4.2. Před rokem touto dobou vstoupila nákladní vozidla Ford Trucks na český trh. Nyní, v lednu 2019, byl představen zbrusu nový model tahače F-MAX, který nedávno na mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových automobilů IAA 2018 v Hannoveru získal… jít na článek

Tomáš Tomeček bral s Tatrou na „starém Dakaru“ kvůli prasklé spojkové hřídeli až páté místo. Jinak by bojoval o vítězství

Zveřejněno 21.1. Jedenáctého ročníku Africa Eco Race, pokračujícího v odkazu motocyklového a automobilového závodníka Thierryho Sabina, zakladatele Rallye Paříž – Dakar, se pod českou nebo slovenskou vlajkou zúčastnilo 6 závodníků. Tomáš Tomeček dokončil i přes… jít na článek