MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 13.12. – svátek slaví Lucie

Testovací dny s vozy Scania

Zveřejněno: 16. 7. 2005

Společnost Scania CZ uspořádala ve dnech 9. dubna v lomu Mořina a 16. dubna v lomu Opatov prezentační akci nové řady nákladních stavebních vozidel. Za účasti regionálních prodejců Scania byl připraven přitažlivý odborný a doprovodný program, v rámci kterého si mohli zájemci zejména vyzkoušet jízdní vlastnosti tří nových vozů a zároveň získat potřebné technické a obchodní informace.

Sobotní ráno devátého dne měsíce dubna v lomu poblíž obce Mořina dostálo ospalé a ponuré aprílové pověsti. Nad krajinou se táhla deštivá pokrývka mračen, ze kterých se co chvíli spustila sprcha studeného hustého deště. Zůstat pár minut mimo přístřešek nekryt pršipláštěm znamenalo promoknout na kost a brodit se v souvislém blátě, jehož si lze stěží představit více než zde - v činném kamenolomu. Na jarní pouťovou veselku pod širým nebem opravdu smolný den, ale na testovací jízdy nákladních stavebních vozidel Scania pod vedením zkušených instruktorů ideální Společnost Scania CZ s mokrou variantou počítala, a tak nechala postavit v severo-východním těžko přístupném koutě lomu velký hangár se stoly a lavicemi, videem a občerstvením.

Okolí stanu nechala zpevnit kamennou drtí pro možnost pohodlnější chůze a také pro umístění sportovních atrakcí, např. střelby na terč, která v přestávkách mezi dešti přitáhla množství zájemců. Dopravu osob na toto stanoviště od parkovacích stáních osobních aut na vjezdu do lomu zajišťoval terénní vojenský veterán. Kromě testovacích jízd a sportovních soutěží si návštěvníci mohli prohlédnout prezentaci smykem řízeného nakladače a manipulátoru Locust L752 slovenské firmy Way Industry.

Zkušební jízda pro držitele příslušného řidičského oprávnění byla velmi nevšední a spočívala v absolvování asi čtyřkilometrového okruhu členitým a vrstevnatým terénem lomu. Na úvod řidič přistavil vůz pro nakládku kamene v místě odstřelu (ta byla realizována nakladači Caterpillar). Více než dvacetitunový náklad převezl po svažitých a v tomto dni bahnitých cestách na druhý konec lomu. Zde náklad vysypal a s prázdným vozem se vrátil zpět na stanoviště, kde byl vystřídán dalším zájemcem. Přestože byly v nepřetržitém provozu tři zkušební vozidla (typy P340, P380, P420), zájem o jízdy byl mimořádný a akce se protáhla do pozdních odpoledních hodin. Ukázky z akce přináší doprovodná fotodokumentace.

Optimální jízda stavebních vozů Scania

Testovací jízda je především zážitek pro začátečníka, pro profesionála navíc i prvním seznámením s užitnými vlastnostmi vozu, avšak péče o toho, kdo se rozhodne pro vůz Scania, touto jízdou nekončí. Program Scania Optimum Jízda tvoří mohutnou podporu pro maximální ekonomiku provozu nákladních vozidel. Jde o systém několika typů instruktáží řidičů a dispečerů, který je vytvořen s důrazem na co nejvyšší možnou úsporu paliva a to jak v běžných, tak i extrémních podmínkách.

Program se skládá z instruktáže, jejímž prvním stupněm je seznámení se s vozidlem a předání vozidla řidiči. V teoretické části nový majitel shlédne instruktážní film a dostane odpovědi na dotazy a nejasnosti ohledně vozu Scania. V praktické části si zopakuje teoretickou přípravu přímo na vozidle, odzkouší si jednotlivé funkce a činnost přídavných zařízení (retardér, PTO aj.). Následuje krátká jízda (do cca 10 km) s instruktorem.

Druhý stupeň je zaměřen na pravidla ekonomické jízdy, která se skládá z teoretické části (stručné zopakování jednotlivých částí vozidla a jejich funkcí, instruktážní film „Ekonomická jízda“, diskuse, stručné seznámení s programem FAS a jeho možnostmi) a praktické části (jízda přibližně 2 x 25 km, řidič + instruktor, první okruh - Trip Analyser, druhý okruh - Performance Logger, diskuse). Součástí instruktáže je správné vyhodnocení obou modulů (Trip Analyser a Performance Logger) a přednesení výsledků řidičům a majitelům, popř. managementu společností.

Také pro dispečery, majitele a managery společností poskytuje Scania speciální instruktáže:

  • FMS - program pro správu vozového parku,
  • hlubší obeznámení s palubním počítačem,
  • lokace a komunikace s vozidlem pomocí systému Scania Interactor,
  • samostatné vyhodnocování získaných údajů ze systému

Scania Fleet Management. V příštím čísle časopisu se dovíte více o prodejní a servisní síti společnosti Scania CZ, financování dopravní techniky a o novém obchodním a servisním centru v Modleticích.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Helena Ševčíková
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro období 2024/25 (6 vydání).
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro období 2024/25 (6 vydání).
 

Nové

Diamantovou řetězovou pilu ICS oceníte ve vodárenství nebo při záchranných akcích

Zveřejněno 11.12. Čas od času se na trhu objeví produkt, kterými svými vlastnostmi a konstrukčním provedením dokáže konkurovat konvenčním a často dražším technologiím se stejným efektem. Do této kategorie spadají i ruční diamantové řetězové pily ICS, které v České… celý příspěvek

VLW rozšiřuje nabídku o příslušenství Engcon

Zveřejněno 6.12. Naklápěcí hlavy, tiltrotátory a příslušenství Engcon patří k tomu nejlepšímu, co se tomto segmentu dá u nás na trhu pořídit. Jak by ne. Engcon a tiltrotátor jsou takřka synonyma. Respektive byl to právě tento švédský výrobce, co konstrukci naklápěcí… celý příspěvek

Laboratoř Zeppelin CZ v novém!

Zveřejněno 4.12. V areálu Zeppelin CZ v Modleticích u Prahy byl spuštěn provoz laboratoře pro analýzu vzorků olejů a provozních kapalin ve zcela nových moderních prostorách. celý příspěvek