Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 7.10. – svátek slaví Justýna

Technika pro každou situaci aneb Proč elektrické stroje FIRSTGREEN?

Zveřejněno: 15. 5. 2023

Plně elektrické smykem řízené nakladače FIRSTGREEN představují novou generaci techniky pro stavebnictví, zemědělství nebo demoliční práce, která má oproti tradičním strojům s dieselovým pohonem řadu výhod. Hlavní z nich si představíme v tomto článku.

Elektrické smykem řízené nakladače se ideálně hodí například pro práci v historických centrech měst. Na snímku nakladač ELISE 900.

Smykové nakladače Elise a MiniZ jsou stoprocentně elektrické. To však neznamená pouze nulové emise, ale – na rozdíl od elektrických automobilů – především výrazně nižší provozní náklady. Při provozu okolo 750 hodin ročně uživatelé těchto strojů ušetří přes 250 tisíc korun pouze na pohonných hmotách. Jedno nabití stroje stojí 200 korun a nakladač s ním odpracuje celý den. Nemusíte řešit ani logistiku paliva, techniku nabijete pohodlně i z obyčejné zásuvky.

Tichý provoz

Smykem řízené nakladače s tradičním dieselovým motorem neprodukují pouze emise, ale také hluk. Oproti tomu elektrické stroje operují takřka neslyšně a ideálně se hodí pro využití v zemědělství, kde neplaší dobytek, v historických centrech měst nebo v interiérech při demoličních pracích. Jsou také výrazně pohodlnější pro strojníky, kteří už nemusí celý den trávit v hlučné, vibrující kabině dieselového stroje, ale mohou se uvelebit v tiché, klimatizované Elise 900.

Výroba nakladačů FGI probíhá ve zcela novém moderním výrobním závodě ve Velké Dobré. Aktuální výrobní kapacita činí až 700 strojů ročně.
Výroba nakladačů FGI probíhá ve zcela novém moderním výrobním závodě ve Velké Dobré. Aktuální výrobní kapacita činí až 700 strojů ročně.

Nulové lokální emise

Elise a MiniZ neprodukují žádné lokální emise – díky elektrickému pohonu tak nemusíte při operacích v interiéru řešit ventilaci. Nehrozí ani únik provozních kapalin, jelikož ve stroji nenajdete žádný motorový olej, chladicí kapalinu nebo diesel.

Nejen proto jsou elektrické nakladače tou správnou volbou pro sektor stavebnictví, kde zastanou širokou škálu úkolů – od převozu a skládání palet, přes práci s lopatou až po míchání a transport betonu. K tomu jim pomůže nepřeberné množství přídavných zařízení, ať už přímo od FIRSTGREEN, nebo od jiných výrobců. Stroje FGI totiž mají standardní upínací systém.

Ve stavebnictví zastanou elektrické smykem řízené nakladače FIRSTGREEN širokou škálu úkolů.
Ve stavebnictví zastanou elektrické smykem řízené nakladače FIRSTGREEN širokou škálu úkolů.

Nízkonákladová a jednoduchá údržba

Další nespornou výhodou plně elektrických strojů FGI je jednoduchá údržba. Jelikož mají, oproti standardnímu dieselovému stroji, asi jen třetinu pohyblivých částic a není potřeba udržovat složitý spalovací motor, základní údržbu zvládnete bez problému sami, bez specializovaných nástrojů. I péče o baterii je velice jednoduchá, stačí dodržovat správné nabíjecí cykly a doplňovat destilovanou vodu.

Jedno nabití stroje stojí pouze 200 Kč a vystačí na celý den provozu.
Jedno nabití stroje stojí pouze 200 Kč a vystačí na celý den provozu.

Kompaktní rozměry a snadná manévrovatelnost

Elektrické smykem řízené stroje mají menší a kompaktnější konstrukci, než modely poháněné vznětovými motory, což jim umožňuje pohybovat se v těsných prostorách a snadno manévrovat kolem překážek. Jsou tedy ideální pro demoliční projekty v interiérech. MiniZ se svou šířkou pouhých 79 cm hravě projede i standardními dveřmi a vejde se prakticky kamkoliv.

Oba stroje lze dokonce ovládat dálkově a můžete je tedy bez obav poslat do rizikového prostředí.

Autor: Matěj Chalupa
Foto: FIRSTGREEN Industries
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek