V rámci tohoto výročí uspořádala společnost TATRA jednodenní prezentační akce TATRA Road Show 2010, které probíhají po celé České republice, Slovensku, Polsku a Maďarsku za vydatné pomoci jednotlivých dealerských zastoupení.
Na svých akcích firma představuje projekt nazvaný „Nová Tatra – THE NEW TATRA”, novou strategii společnosti a partnerství se společností NAVISTAR.
Zahajovací setkání proběhlo 19. srpna 2010 na firemním zkušebním polygonu Tatra, a.s. v Kopřivnici. Přítomni byli generální ředitel Ronald A. Adams, Frank Farský – obchodní ředitel, Ing. Radomír Smolka – technický ředitel a Martin Najzr – marketinkový ředitel, kteří nás seznámili s novou strategií společnosti a současným výrobním programem.
Stěžejní program TERRN°1
Hlavním standardním produktem automobilky je civilní program TERRN°1, který prošel v červnu letošního roku konstrukčním faceliftem. Obchodní řadu TERRN°1 tvoří především trambusové podvozky, valníky a sklápěče s aplikacemi pohonu 4×4, 6×6 a 8×8.
Řada TERRN°1 je, díky náhonu na všechna kola s možností redukcí a uzávěrek, nejlepší vozidlo do obtížného terénu. Facelift kabiny je charakterizován výraznými deflektory, zcela přepracovanou maskou, novým děleným nárazníkem a systémem hlavních světlometů. Kapota je nyní z jedno dílu a má jednodušší systém. Podstatným vylepšením prošel rovněž přední nárazník vozidla atd.
Civilní aplikace T 810
Nová civilní obchodní řada T 810 navazuje na velmi úspěšný zákaznický projekt vojenského vozidla. Žádné jiné vozidlo ve středně těžké hmotnostní kategorii nemůže při celkové hmotnosti 15,5 t nabídnout tři hnané nápravy. Díky tomu je T 810 výjimečná svými jízdními vlastnostmi nejen v terénu.
Dvě varianty rozvoru náprav, 3 150 mm nebo 3 540 mm, vytváří dostatečný prostor pro osazení podvozku specializovanými nástavbami včetně vysokých montážních plošin, hydraulických jeřábů či rozměrných skříňových aplikací.
Cisternová automobilová stříkačka
Civilní aplikace T 815-7 – CAS 30 cisternová automobilová stříkačka je postavená středoevropským specialistou na hasičská vozidla, společností THT, s.r.o. Polička, na nejmodernějším podvozku klasické tatrovácké koncepce.
Určena je pro přepravu velkého množství hasebních prostředků a požárního družstva 1+3. Moderní hasičská nástavba s rámem z hliníkových profilů a polepem hliníkovým plechem dovoluje přepravu 9000 l vody a 540 l pěnidla za použití nízkého tlaku, 3000 l/min. při 1,0 MPa, nebo vysokého tlaku, 300 l/min. při 4,0 MPa, vody.
Vozidlo nachází uplatnění všude, kde je potřeba dopravit velké množství vody v krátkém čase.
Elektronické řazení
Moderní, jednotný elektronický systém řazení TATRA – NORGREN je určen pro všechna vozidla Tatra, která jsou vybavena převodovým agregátem Tatra. Tento systém zvyšuje komfort řízení a snižuje riziko poškození v důsledku zařazení nevhodného převodového stupně. Základem elektronického systému řazení je mechanicky řazený deseti nebo čtrnácti stupňový převodový agregát TATRA 10 TS nebo TATRA 14 TS doplněný o snímače polohy.
Nové poprodejní služby
Nová doplňková služba pro významné zákazníky nese název TATRA Service PlusTM. Nadstandardní služba zahrnuje exkluzivní péči při servisování vozidel.
Dalším vstřícným krokem jsou prodloužené záruční podmínky, které jsou v oblasti prodeje terénních nákladních vozidel výjimečné. Prodloužená záruka zahrnuje délku záruky 36 měsíců pro všechny typy vozidel TATRA, kilometrový proběh až 300 000 km, 12 měsíční plnou záruku na všechny komponenty a 36 měsíční záruku na hnací trakt vozidla.
Doprovodný program
Slavnostní den komentoval a otázky z historie společnosti TATRA nám podával moderátor Radim Koráb. Napovídat mohli Karel Loprais a Petr Gilar úspěšní tatrováčtí řidiči legendárního závodu Paříž–Dakar a konstruktéři a technici Tatry.
Měli jsme šanci vyzkoušet nejen nové TATRY, ale i vojenský speciál 8×8, střelbu ze vzduchovky a vyhrát v kasinu či vydražit hodnotné ceny v aukci, např. zkušební jízdy s Karlem Lopraisem. Zkusili jsme vše a vyhráli.
Děkujeme společnosti TATRA a.s. za pozvání a přejeme mnoho úspěchů s novou generací TATROVEK.