AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 30.6. – svátek slaví Šárka

TATRA PHOENIX pro komunální služby

Zveřejněno: 2. 10. 2014

Tatrovky jsou povětšinou spojovány s terénním provozem. Pro zimní údržbu silnic a další komunální služby jsou ale také tradičním a spolehlivým pomocníkem. Zajímavé verze nástaveb pro tyto služby ukázal již 18. ročník Jičínského veletrhu pořádaného společností KOBIT.

Sypače

Jednou z nejčastějších aplikací je umístění univerzálních sypačů chemických a inertních materiálů v rámci systému výměnných nástaveb. Sypače v provedení 4×4 a 6×6 ocení zejména ti provozovatelé, kteří se musí během zimy potýkat se značně kopcovitým terénem a ocení tak výhody plněpohonného tatrováckého podvozku, jenž je v základní verzi dodáván s připojitelným pohonem přední nápravy. Řidiči i správci vozového parku pak jistě ocení možnost vybavení podvozku automatizovanou převodovkou AsTronic, která značným způsobem pomáhá řidiči ovládat vozidlo a zároveň chrání spojku před poškozením ze strany řidičů. Motorizaci modelové řady TATRA PHOENIX navíc rozšíří nové jedenáctilitrové motory Paccar MX-11 Euro 6.

TATRA PHOENIX se sypačem SYKO 6
TATRA PHOENIX se sypačem SYKO 6
TATRA PHOENIX s recyklační nástavbou FFG Elephant
TATRA PHOENIX s recyklační nástavbou FFG Elephant

Cisterny

Další, velmi častou aplikací na tatrováckých podvozcích, jsou cisternová vozidla, ať se už jedná o fekální cisterny nebo cisterny na vodu, pohonné hmoty či jiné látky. Díky pevné, krutu a ohybu odolné konstrukci podvozku, se minimalizuje riziko poškození takových nástaveb, což přináší zákazníkům efektivnější provoz a prodloužení životnosti nástaveb.

TATRA PHOENIX s kombinovanou čistící nástavbou se dvěma nádržemi
TATRA PHOENIX s kombinovanou čistící nástavbou se dvěma nádržemi
TATRA PHOENIX 10×8 se sací cisternou
TATRA PHOENIX 10×8 se sací cisternou

Cisternové nástavby jsou nejčastěji implementovány na podvozky 6x6, objemnější verze pak na podvozky 8×8. Na Jičínském veletrhu byla prezentována i sací cisterna na podvozku 10×8. Tato konfigurace byla vyrobena ve slovenské společnosti VS-Mont pomocí páté zvedací nápravy SAF, a to formou jednonápravového návěsu, který ze samostatného vozidla 8×8 vytváří jízdní soupravu 10×8 s vyšší přepravní kapacitou. K cisternovým nástavbám na podvozcích TATRA PHOENIX se pak řadí nástavba s názvem Elephant, kterou vyrábí společnost I.B.O.S. EU, a prostřednictvím autorizovaného dealera TATRA, společností PARMA Servis, provádí zástavbu. Recyklační nástavba při čištění potrubí nasává pevné materiály vč. vody, kterou následně recykluje a vodu používá pro další čištění kanalizace. Komunální technika na podvozcích značky TATRA je spolehlivým, univerzálním a tak pro všechny uživatele velmi efektivním řešením. TATRA vás dostane dál.

Autor: Ing. Jiří Kašpárek
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek