e-shop RENOMAG
Dnes je 18.12. – svátek slaví Miloslav

TATRA PHOENIX pro komunální služby

Zveřejněno: 2. 10. 2014

Tatrovky jsou povětšinou spojovány s terénním provozem. Pro zimní údržbu silnic a další komunální služby jsou ale také tradičním a spolehlivým pomocníkem. Zajímavé verze nástaveb pro tyto služby ukázal již 18. ročník Jičínského veletrhu pořádaného společností KOBIT.

Sypače

Jednou z nejčastějších aplikací je umístění univerzálních sypačů chemických a inertních materiálů v rámci systému výměnných nástaveb. Sypače v provedení 4×4 a 6×6 ocení zejména ti provozovatelé, kteří se musí během zimy potýkat se značně kopcovitým terénem a ocení tak výhody plněpohonného tatrováckého podvozku, jenž je v základní verzi dodáván s připojitelným pohonem přední nápravy. Řidiči i správci vozového parku pak jistě ocení možnost vybavení podvozku automatizovanou převodovkou AsTronic, která značným způsobem pomáhá řidiči ovládat vozidlo a zároveň chrání spojku před poškozením ze strany řidičů. Motorizaci modelové řady TATRA PHOENIX navíc rozšíří nové jedenáctilitrové motory Paccar MX-11 Euro 6.

TATRA PHOENIX se sypačem SYKO 6
TATRA PHOENIX se sypačem SYKO 6
TATRA PHOENIX s recyklační nástavbou FFG Elephant
TATRA PHOENIX s recyklační nástavbou FFG Elephant

Cisterny

Další, velmi častou aplikací na tatrováckých podvozcích, jsou cisternová vozidla, ať se už jedná o fekální cisterny nebo cisterny na vodu, pohonné hmoty či jiné látky. Díky pevné, krutu a ohybu odolné konstrukci podvozku, se minimalizuje riziko poškození takových nástaveb, což přináší zákazníkům efektivnější provoz a prodloužení životnosti nástaveb.

TATRA PHOENIX s kombinovanou čistící nástavbou se dvěma nádržemi
TATRA PHOENIX s kombinovanou čistící nástavbou se dvěma nádržemi
TATRA PHOENIX 10×8 se sací cisternou
TATRA PHOENIX 10×8 se sací cisternou

Cisternové nástavby jsou nejčastěji implementovány na podvozky 6x6, objemnější verze pak na podvozky 8×8. Na Jičínském veletrhu byla prezentována i sací cisterna na podvozku 10×8. Tato konfigurace byla vyrobena ve slovenské společnosti VS-Mont pomocí páté zvedací nápravy SAF, a to formou jednonápravového návěsu, který ze samostatného vozidla 8×8 vytváří jízdní soupravu 10×8 s vyšší přepravní kapacitou. K cisternovým nástavbám na podvozcích TATRA PHOENIX se pak řadí nástavba s názvem Elephant, kterou vyrábí společnost I.B.O.S. EU, a prostřednictvím autorizovaného dealera TATRA, společností PARMA Servis, provádí zástavbu. Recyklační nástavba při čištění potrubí nasává pevné materiály vč. vody, kterou následně recykluje a vodu používá pro další čištění kanalizace. Komunální technika na podvozcích značky TATRA je spolehlivým, univerzálním a tak pro všechny uživatele velmi efektivním řešením. TATRA vás dostane dál.

Autor: Ing. Jiří Kašpárek
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek