Minirypadla TEREX druhé generace prošly změnami v externím designu, v pracovním prostoru obsluhy, přinášejí vylepšenou hydrauliku a ovládání a v neposlední řadě jsou vybaveny nově motory KUBOTA.
Stroje v kategorii 1,4 až 3,7 tuny nesou označení TC14-2, TC16-2, TC19-2, TC22-2, TC35-2 a TC37-2. Na ně v průběhu následujících 2 let naváží další modely v řadě mini a midi. Jde o nejvýznamnější vývojové změny představené závodem TEREX v Německu.
XL pracovní výkon
Výsledky výkonových testů prokázaly, že nové modely nabízejí v průměru až o 20 % vyšší výkonnost v testech výkonu (rychlejší čas kopání) v porovnání se stroji jiných značek a výrobců. Tyto nové modely jsou vybaveny již LUDV hydraulikou, která je obecně málo zastoupena v těchto váhových kategoriích. LUDV umožňuje soustředit sílu tam, kde ji obsluha potřebuje. I když kopete v těžké půdě, lžíce vám nabízí vynikající průnik do země. Pro precizní řízení přídavných zařízení, jako jsou kladivo nebo fréza, je k dispozici druhý přídavný okruh s elektronicky proporcionálním řízením. Obsluha může využít oblíbené joystickové řízení (Terex Fingertip Control), funkci obvyklou pro rypadla s vyšší tonáží. Zvlášť vysoce objemná palivová nádrž umožní mnoho hodin práce bez přerušení.
XL pracovní místo
Nové modely ve třídě 1,5 t nabízejí kabinu s druhými dveřmi i na pravé straně pro možný vstup/výstup – výhoda pro stavby silnic a dobrou komunikaci a výhled na pravou stranu. Nová kabina XL nabízí prostor a komfort běžný u strojů v kategorii 3,5 t. Pro rychlý přístup lze panel obsluhy zvednout a dosáhnout tak lepšího přístupu do kabiny.
XL uživatelská vlídnost
Kombinace intuitivního řízení a bezpečné práce poskytuje stroji a obsluze uživatelskou vlídnost. Díky Terex konstrukčním vlastnostem je předcházeno možným poškozením: nad výložníkem umístěný válec nemůže být poškozen při nakládání na vozidlo, jelikož válec nepřichází do styku s materiálem – navíc díky tomuto lze využít spodní stranu výložníku jako protistranu k uchycení objemnějšího břemene. Také válec natáčení přesuvu, Knickmatik™, je chráněn před poškozením kvůli jeho pozici vlevo: to dovoluje otáčet ramenem na obě strany při plné hloubce kopání. Uzamknutí podkopu během transportu je zajištěno díky automatické brzdě otáčení. Stroj je řízen pomocí prstového ovládání Terex Fingertip Control – Terex, což je novinka v této třídě.
XL servis
Lehký přístup a kombinovaná servisní místa jsou klíčové prvky pro šetření časem při denní údržbě. Kryt motoru lze široce otevřít, a to ve dvou možných úrovních, denní kontroly jsou snadno přístupné a mohou být monitorovány prostřednictvím měrek – indikátorů. Přímé plnění palivem z kanystrů bez hadic je rychlé, neboť plnicí hrdlo je dobře přístupné. Výsledkem je redukce prostojů a servisních nákladů u koncového uživatele.
Nový design
Je zcela vše na strojích nové? Ne. Schaeff filosofie, konvenční konstrukce a krátká záď, Knickmatik™ válec a shora montovaný válec výložníku byly zachovány. Kompletně nový stroj byl navržen na těchto základech – odolné značkové díly v nové kabině. V segmentu 1,5 až 2 t nyní Terex nabízí správná řešení pro všechna zařízení a požadavky na výkon, od čtyř modelů s verzí vhodnou do pronájmů až k nejlepším zařízením pro náročné aplikace na místě stavby. Stroje jsou „Made in Germany” a díky strategické platformě továrny v Crailsheim přicházejí i za velice konkurenční ceny.