Dnes je 5.5. – svátek slaví Klaudie

Světová novinka – nové tunelové pásové rypadlo Liebherr R 950 T

Zveřejněno: 3. 10. 2015

O prázdninách Liebherr-France SAS uvedl na trh nové pásové rypadlo, model R 950 Tunnel. Stejně jako u jeho předchůdce, modelu R 944 C T, jde o speciální provedení pro ražbu tunelů. Model ohromuje svými kompaktními rozměry, vysokou produktivitou a nabízeným komfortem.

Nové pásové rypadlo Liebherr R 950 Tunnel má provozní hmotnost okolo 45 tun. Jeho dieselový motor má výkon až 150 kW (204 HP), volitelně 190 kW (258 HP, při práci s kladivem). Stejně jako všechny motory od firmy Liebherr splňuje hodnoty emisí výfukových plynů stupně IV / Tier 4f. Je určen pro práci v tunelech s výškou profilu od 5 do 8 m.

  • Kompaktní rozměry přizpůsobené použití na stavbě
  • Variabilita stroje pro dané nasazení
  • Pohodlná kabina s maximální bezpečností

Pásové rypadlo R 950 Tunnel je ideální pro práci v omezených prostorech. Stroj má sériově omezení zdvihu výložníku. Také malý rádius otáčení stejně jako postranní a zadní kamery minimalizuje riziko nárazu do stěn nebo okolního materiálu. Tím se výrazně snižuje riziko poškození stroje.

Produktivita a flexibilita pásového rypadla R 950 Tunnel je na vysoké úrovni jednak díky široké škále přídavných zařízení (např. lžíce, hydraulické kladivo, vrtačka...). Ve srovnání s předchozím modelem R 944 C Tunnel se zvýšila vylamovací síla. Speciální hydraulický systém s vysokými průtoky pro nasazení s kladivem nebo frézou, s nastavením výkonu motoru dle daného nasazení a nářadí. Výměna pracovních nástrojů je zajišťována hydraulickým rychloupínačem a regulace průtoku oleje a tlaku se nastavuje přímo z kabiny. Kabina stroje je dostupná ve dvou verzích: otevřená (bez čelního skla a bočních okýnek, s ochranou mříží) a uzavřená – s prosklením. Strojník je v ní chráněn integrovanou ROPS strukturou a viditelnost ze stroje je zvýšena pomocí kamer na zádi a pravém boku stroje. Při konstruování rypadla se kromě kompaktnosti dbalo i na zkrácení nutné doby odstavení při servisu stroje a snížení provozních nákladů.

Vývoj tunelových strojů Liebherr

Liebherr vyvíjí a vyrábí hydraulická tunelová rypadla, pásové nakladače a kolové nakladače především pro tradiční rakouskou metodu ražení tunelů NATM (New Austrian Tunneling Method).

Speciální provedení, robustnost a zpracování do detailu přinášejí rozhodující výhody pro provoz jak po stránce životnosti a odolnosti strojů, tak jejich pracovních výkonů. Také proto jsou tunelové stroje Liebherr klíčovými a nosnými stroji pro různé typy tunelových staveb.

¹) Přeloženo z tiskových podkladů Liebherr
Autor: Ing. Jan Kadubec
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek