Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 7.10. – svátek slaví Justýna

Stroje v praxi: Představujeme pásové rypadlo KOBELCO 210

Zveřejněno: 16. 1. 2002

Pásová rypadla KOBELCO jsou velmi výkonné a kvalitní stroje, vyráběné v Japonsku (pro evropský a asijský trh) a v Atlantě v USA (pro trh americký).
Společnost KOBELCO patří mezi světové technické lídry, jejich techniku naleznete prakticky ve všech zemích. Jedním z posledních kroků managementu této společnosti je vstup do firmy FIAT, čímž vzniklo nové konstrukčněvýrobní spojení FIATKOBELCO.



Na českém trhu jsou známa především pásová rypadla v hmotnostní kategorii kolem 20 tun. Těmi stroji, kterým věnujeme následující řádky, jsou pásová rypadla Kobelco 210.
Jednou z firem, vlastnících v současnosti pět starších modelů 210 je společnost OK PROJEKT, spol. s r.o., z Českých Budějovic. O jakou firmu jde a jaké využití mají pro tyto stroje, na to jsem se zeptal jednatele společnosti Ing. Jana Křepelky.
„Jsme projektově-technologická firma s divizí projektantů, kteří se zabývají čištěním odpadních vod, úpravou vod, projektovou přípravou vodohospodářských staveb. Naopak technologická sekce vyrábí průmyslové biokomposty z biodegradovatelných složek, rekultivuje skládky a zpracovává materiály v kompostárnách. Firma si nemohla dovolit velké investice do nové techniky, proto zvolila cestu koupě starších, repasovaných rypadel Kobelco 210. Kromě prvního rypadla od jiné firmy z roku 1995 jsme si další čtyři zánovní stroje vybrali u rakouského prodejce, firmy Kohlschein. Ty byly podrobeny podrobné repasi a kontrole. Chci dodat, že žádný technický problém ani u jednoho z nich nenastal. Je ovšem skutečností, že rypadla nejsou stoprocentně vytížena, každé z nich má natočeno přibližně 500 až 600 mth za rok. S těmito stroji je v naší společnosti maximální spokojenost, všechny stroje pracují bez závad a při minimální potřebné údržbě.“
To byla slova ředitele OK PROJEKT, Ing. Jana Křepelky a my si v následující části uvedeme několik dalších technických informací, týkajících se novějšího modelu pásového rypadla ve stejné třídě, vyráběného od roku 1999 a to Kobelco SK210 a SK210LC Dynamic Acera. Konstrukce obou modifikací řady 210 vychází z dosavadní konstrukční řady předchozí verze IV, je však doplněna a zdokonalena o nová technická vylepšení. Podvozky strojů jsou typu X, vykazující velkou konstrukční pevnost a životnost. Rypadla jsou poháněna dieselmotory Mitsubishi, splňující emisní normu Euro II, s elektronickm vstřikováním paliva a velmi nízkou spotřebou paliva.
Co je však podstatné – oba modely jsou vybaveny novými automatickými funkcemi regulace hydraulických obvodů - disponují třemi tzv. módy ovládání. Jedním z nich je možnost manuální volby ovládání, kdy si strojník určuje potřebný výkon hydraulického systému, druhý mód umožňuje volbu automatiky. Stroj si sám na základě snímaných údajů na motoru a hydraulických čerpadlech volí optimální výkon. Třetí mód je pomocně-pracovní, a je určen např. pro práci s bouracím kladivem.
Rovněž kabina doznala pozitivních změn, samozřejmostí je anatomická, nastavitelná sedačka pro strojníka a automatická klimatizace. Dávám slovo Jiřímu Kotoušovi, řediteli společnosti KOHLSCHEIN Stavební stroje, spol. s r.o., výhradního obchodního zástupce firem ATLAS a KOBELCO v České republice.
„Naše firma registruje zvýšený zájem o tyto stroje, což potvrzují velmi pozitivní reference o strojích Kobelco, které české firmy vlastní. K dalším pozitivům patří minimální nároky na údržbu a servis. Mimořádnost rypadel Kobelco spolu s aktivní prodejní činností naší firmy zcela jistě povede k výraznému rozšíření značky na českém a slovenském trhu.“
Autor: Karel Kurka
Foto: Karel Kurka
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek