Dnes je 7.12. – svátek slaví Ambrož , Benjamín

Stroje v praxi: Představujeme pásové rypadlo KOBELCO 210

Zveřejněno: 16. 1. 2002

Pásová rypadla KOBELCO jsou velmi výkonné a kvalitní stroje, vyráběné v Japonsku (pro evropský a asijský trh) a v Atlantě v USA (pro trh americký).
Společnost KOBELCO patří mezi světové technické lídry, jejich techniku naleznete prakticky ve všech zemích. Jedním z posledních kroků managementu této společnosti je vstup do firmy FIAT, čímž vzniklo nové konstrukčněvýrobní spojení FIATKOBELCO.



Na českém trhu jsou známa především pásová rypadla v hmotnostní kategorii kolem 20 tun. Těmi stroji, kterým věnujeme následující řádky, jsou pásová rypadla Kobelco 210.
Jednou z firem, vlastnících v současnosti pět starších modelů 210 je společnost OK PROJEKT, spol. s r.o., z Českých Budějovic. O jakou firmu jde a jaké využití mají pro tyto stroje, na to jsem se zeptal jednatele společnosti Ing. Jana Křepelky.
„Jsme projektově-technologická firma s divizí projektantů, kteří se zabývají čištěním odpadních vod, úpravou vod, projektovou přípravou vodohospodářských staveb. Naopak technologická sekce vyrábí průmyslové biokomposty z biodegradovatelných složek, rekultivuje skládky a zpracovává materiály v kompostárnách. Firma si nemohla dovolit velké investice do nové techniky, proto zvolila cestu koupě starších, repasovaných rypadel Kobelco 210. Kromě prvního rypadla od jiné firmy z roku 1995 jsme si další čtyři zánovní stroje vybrali u rakouského prodejce, firmy Kohlschein. Ty byly podrobeny podrobné repasi a kontrole. Chci dodat, že žádný technický problém ani u jednoho z nich nenastal. Je ovšem skutečností, že rypadla nejsou stoprocentně vytížena, každé z nich má natočeno přibližně 500 až 600 mth za rok. S těmito stroji je v naší společnosti maximální spokojenost, všechny stroje pracují bez závad a při minimální potřebné údržbě.“
To byla slova ředitele OK PROJEKT, Ing. Jana Křepelky a my si v následující části uvedeme několik dalších technických informací, týkajících se novějšího modelu pásového rypadla ve stejné třídě, vyráběného od roku 1999 a to Kobelco SK210 a SK210LC Dynamic Acera. Konstrukce obou modifikací řady 210 vychází z dosavadní konstrukční řady předchozí verze IV, je však doplněna a zdokonalena o nová technická vylepšení. Podvozky strojů jsou typu X, vykazující velkou konstrukční pevnost a životnost. Rypadla jsou poháněna dieselmotory Mitsubishi, splňující emisní normu Euro II, s elektronickm vstřikováním paliva a velmi nízkou spotřebou paliva.
Co je však podstatné – oba modely jsou vybaveny novými automatickými funkcemi regulace hydraulických obvodů - disponují třemi tzv. módy ovládání. Jedním z nich je možnost manuální volby ovládání, kdy si strojník určuje potřebný výkon hydraulického systému, druhý mód umožňuje volbu automatiky. Stroj si sám na základě snímaných údajů na motoru a hydraulických čerpadlech volí optimální výkon. Třetí mód je pomocně-pracovní, a je určen např. pro práci s bouracím kladivem.
Rovněž kabina doznala pozitivních změn, samozřejmostí je anatomická, nastavitelná sedačka pro strojníka a automatická klimatizace. Dávám slovo Jiřímu Kotoušovi, řediteli společnosti KOHLSCHEIN Stavební stroje, spol. s r.o., výhradního obchodního zástupce firem ATLAS a KOBELCO v České republice.
„Naše firma registruje zvýšený zájem o tyto stroje, což potvrzují velmi pozitivní reference o strojích Kobelco, které české firmy vlastní. K dalším pozitivům patří minimální nároky na údržbu a servis. Mimořádnost rypadel Kobelco spolu s aktivní prodejní činností naší firmy zcela jistě povede k výraznému rozšíření značky na českém a slovenském trhu.“
Autor: Karel Kurka
Foto: Karel Kurka
 

Nové

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek

Cummins je vám stále k dispozici. Síť Karola Walczaka udržuje průmysl v regionu SEE v chodu

Zveřejněno 28.11. Společnost Cummins je celosvětově známá kvalitou a odolností svých motorů – mnohé z nich zůstávají v provozu i po desítkách let. Stejně jako u každého mechanického zařízení je pro jejich životnost klíčová pravidelná údržba, dodržování servisních… celý příspěvek