e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Stroje DOOSAN pomáhají stavět mrakodrap ve Vratislavi

Zveřejněno: 25. 10. 2011

Bytový komplex Sky Tower patří se svými 212 m mezi nejvyšší objekty v Polsku. Byl postaven na místě bývalé kancelářské budovy Poltegor, která musela být zbourána. Na bouracích pracích i nové výstavbě se podílela firma Miazga, která používá stroje značky DOOSAN.

Také původní objekt Poltegor měl úctyhodnou výšku 95 m a v centru města se ještě tak vysoká budova nebourala. Jen umístěni demoličních rypadel na střeše budovy bylo velkým výkonem.

Bourací práce

Rozhodli jsme se poprvé v Polsku provést mechanické bourání vícepatrové budovy za použití dvou demoličních rypadel DOOSAN,” říká Marcin Miazga – majitel firmy, která tyto práce prováděla.

Jednalo se o rypadla DX 140 a 225 opatřená demoličními nůžkami, se stabilizující zátěží, prodlouženými rameny a na rozšířených pasových podvozcích. Tato rypadla o hmotnosti 15 a 25 tun se pochybovala po železobetonovém trupu budovy a patro za patrem demontovala Poltegor.

Postupná mechanická demolice objektu, včetně základové desky, trvala přesně šest měsíců. Od čvrtého patra jsme zapojili navíc další dvě demoliční rypadla DOOSAN, typ 340 a 480, která se skvěle hodila právě na bourání nižších pater a hlavně základové desky, rozrušované také pomocí malých výbušných náloži, neboť její tloušťka činila 3 metry. Celých šest měsíců se pracovalo na dvě směny (od 6.00 do 22.00 hod.), v jedné pracovní směně bylo 10 až 12 osob. Vsadili jsme na sílů strojů DOOSAN místo velkého množství pracovníků a jsme na vykonanou práci opracdu hrdi. V průběhu bouracích prací se nevyskytly žádné vážnější poruchy a lidé i stroje v náročné zkoušce obstáli,” doplňuje pan Miazga.


Nová výstavba

Jak již bylo uvedeno, nový komplex Sky Tower, který vznikl na místě bývalého objektu, patří mezi nejvyšší a největší objekty v Polsku.

Po demolici bylo nutné vyhloubit jámu pro nové základy. Objem vytěžené zeminy činil přes 200 tisíc m3. Tohoto úkolu se opět se ctí zhostily stroje DOOSAN, především pásová rypadla DX 225 LC s objemem lžíce 0,92 m3 a max. dosahem 9,9 m, dále DX 340 LC s objemem lžíce 1,48 m3 a max. dosahem 11,17 m a DX 480 LC.


Pásová rypadla DX 225 LC (nahoře) a DX 340 LC (dole) při práci na nové komunikaci. V pozadí mrakodrap Sky Tower.

Proč značka DOOSAN

Při výběru nových strojů DOOSAN rozhodovala nejen cena, ale také dobré reference uživatelů, které nás přesvědčily, že se koupě opravdu vyplatí. Firma Miazga je zákazníkem společnosti DOOSAN již sedm let. Naším prvním strojem byl Daewoo 300 LCV. V současné době používáme stroje Doosan 300, 340 DX, 480 DX, 140, 225 a to hlavně k demoličním, silničním a zemním prácím. Jsme spokojeni také se snadným ovládáním,” dodává pan Marcin.

Společnost Miazga se na bourání a stavbě komplexu Sky Tower objevila jako první a na konci roku 2012, až bude vše hotovo, asi poslední odejde – jistě s pocitem, že svěřený úkol řádně splnila.

Autor: Anna Klimecka
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek