Je to důsledkem toho, že japonská nadnárodní společnost Hitachi se zaměřuje na mnoho oborů od informačních a telekomunikačních systémů, systémů sociální infrastruktury, přes finanční služby až po vývoj pohonných jednotek, elektronických systémů pro nejrůznější zařízení či výrobu stavebních strojů. A právě informační technologie hrají důležitou roli při vývoji a následném provozu strojů. Díky nim Hitachi v tomto oboru představuje technologickou špičku.
Zaxis 300LC-6
Rypadlo střední třídy ZX300LC-6 je typickým příkladem sofistikovaného strojního zařízení vyvinutého za pomocí progresivního technologického přístupu. Úspory provozních nákladů rypadel tak dosahuje firma Hitachi nejen zavedením pokročilých technologií v řízení činnosti spalovacího motoru, tedy cestou snižování spotřeby paliva, ale také optimalizací činnosti hydraulického systému. Pojďme si přiblížit, co přinesl vývoj těchto dvou stěžejních komponent.
Motory ISUZU a aktuální emisní směrnice
Firma ISUZU se s požadavky evropské směrnice o snižování emisí Stage IV výfukových plynů vyrovnala cestou úpravy výfukových plynů technologií SCR (selektivní katalytická redukce), při které se snížení obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech dosahuje vstřikováním roztoku močoviny jako redukčního činidla do výfukového potrubí. Optimalizací spalování paliva v motoru se při tom podařilo ze systému vyloučit filtr pevných částic (DPF), který byl základem systému snižování obsahu škodlivých látek ve výfukových plynech rypadel Hitachi střední velikosti předchozí generace. Výfukové plyny, které před tím prošly oxidačním katalyzátorem pro naftové motory (DOC), který slouží k odstranění škodlivých oxidu uhelnatého a uhlovodíků, jsou následně vedeny do bloku katalyzátoru SCR, kde při jejich smíchání s vodním roztokem močoviny dojde k odstranění oxidů dusíku za vzniku dusíku a vody.
Hydraulický systém s technologií TRIAS II
Srdcem hlavního pracovního hydraulického okruhu rypadla Hitachi ZX300LC-6 jsou tři axiální pístová hydraulická čerpadla, která známe již z předchozí generace této řady rypadel. Systému řízení činnosti a kombinace výkonů tří hydraulických čerpadel známého pod názvem TRIAS se zde dostalo zásadní inovace, jejímž hlavním úkolem je snížení hydraulických ztrát cestou omezení množství hydraulického oleje, který se přes pojistný přetlakový ventil vrací zpět do jeho nádrže.
Základem této inovace je omezení výkonu čerpadla ve fázi aktivace hydraulického pohybu, kdy dochází k přehlcení hydraulického okruhu doprovázené prouděním hydraulického oleje zpět do jeho zásobníku.
Omezením těchto ztrát cestou vyladění tvaru šoupátek hydraulických rozvaděčů a zejména přidáním dvou solenoidových ventilů a návazného řízeného snižování výkonu hydraulického čerpadla jsou tak snižovány také nároky na výkon motoru, což vede k dalším úsporám ve spotřebě paliva. Tento princip napomáhá snížit spotřebu paliva v režimu zvýšeného výkonu o 7 % při zachování stejné produktivity.
Zákaznická podpora firmy HITACHI
Při soustavné snaze o snižování celkových nákladů na vlastnictví stroje jde výrobce strojů značky Hitachi nejen cestou zavádění moderních technologií na stroji samotném, ale klade důraz také na kvalitní servisní zázemí a zákaznickou podporu. Společnost Hitachi proto připravila program poprodejní podpory Support Chain umožňující dosahovat optimální efektivitu s minimem doby odstávek.
V rámci online aplikace Global e-Service má každý majitel stroje Hitachi možnost přístupu do systému monitorování strojů na dálku. Každý stroj každodenně odesílá data přes síť GPRS na server, kde jsou údaje kdykoliv k dispozici pro okamžité zobrazení. Srovnání poměru aktivních provozních hodin a prostojů je pak účinným nástrojem pro vyhodnocení a následné zvyšování efektivnosti provozu stroje.
Další součástí procesu dosahování nejvyšší možné provozní dostupnosti stroje je efektivní řízení provádění pravidelné údržby. Při správě provozních nákladů lze využít také analýzu spotřeby paliva.
Zastoupení pro ČR
Oficiálním importérem stavebních strojů Hitachi do České republiky je společnost NET spol. s r.o., která kromě prodeje zajišťuje také záruční i pozáruční servis, distribuci náhradních dílů a kompletní zákaznickou podporu.
Obchodní a především servisní síť má rozprostřenou po celé České republice, hlavní středisko je situováno nedaleko Uherského Hradiště v obci Huštěnovice na hlavním silničním tahu směr Přerov–Břeclav. Stavební stroje HITACHI lze zakoupit i u smluvních obchodních partnerů, společnosti AUSTRO Baumaschinen spol. s r.o. a Raif spol. s r.o.
Více informací je k dispozici na níže uvedených kontaktech.