NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 13.7. – svátek slaví Markéta

STAS - nové dozery řady B 10

Zveřejněno: 30. 10. 2003

Firma STAS s.r.o. vznikla v roce 1995 po zániku podniku Stavební stroje Zličín. Její hlavní program výroby byl zachován a to opravy buldozerů a bagrů včetně výroby náhradních dílů podvozkových částí a zajišťování servisní činnosti.




V současné době dospěla přirozeným vývojem k tomu, že se též zabývá dovozem náhradních dílů ke stavebním strojům. Díly jsou dováženy od předních světových výrobců pro jednotlivé zájemce na stroje nejrůznějších značek. Součástí aktuální nabídky je ale také dovoz nových buldozerů z čeljabinského traktorového závodu.
Nová řada těchto dozerů má označení B 10. Při konstrukci se vycházelo z osvědčených předchůdců T 130, T 170 s použitím nových poznatků z provozu těchto strojů. Stroje jsou certifikovány dle zákona č. 22/1997 Sb. nařízení vlády ČR č. 169/1977 Sb. a 170/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Záruka je poskytována 12 měsíců, servis a dodávky náhradních dílů jsou zajištěny. Z níže uvedených údajů vyplývá, že buldozer B 10 je výkonnostně srovnatelný například s CAT D5, D6; Komatsu D65 a D65P; Liebher PR732, PR742. Pořizovací hodnota je ale podstatně nižší.

Hlavní motor má označení D 180 – jedná se o čtyřtaktní naftový motor s turbodmychadlem s přímým vstřikem paliva. Výkon 132 kw (180 HP), systém mazání kombinovaný s plnoprůtočným čištěním s kapalinovým chladičem. V nabídce je možnost dodání s převodovkou mechanickou (klasickou, shodnou s T 130, T 170) nebo hydromechanickou s planetovou převodovkou a jednostupňovým hydroměničem (aktivní průměr 480 mm).
Řazení tří rychlostní stupně vpřed nebo vzad. Vícediskové třecí spojky suchého typu a pásové brzdy zajišťují otáčení a zastavení stroje. Vypínání spojek – hydraulické, řízení – dvěma pákami na levé straně řidiče.

Otáčení se provádí přemístěním jedné z pák. Pro zmenšení poloměru otáčení a pro zastavení stroje se používají pedály brzd, umístěné na podlaze kabiny. Dvoustupňový stranový převod je zajištěn válcovými koly s přímým ozubením, s převodovým poměrem 14,79. Složená konstrukce mezikola, uložení na drážkách koncového kola a drážkové spojení hnacího kola s nábojem, zajišťují spolehlivost a dlouhou životnost tohoto převodu.
Pracovní hmotnost s ochrannou konstrukcí ROPS – FOPS, polosférickou radlicí (šířka 3,310m, 4,75 m3), hydroválcem naklápění, třízubým rozrývačem s plnými nádržemi paliva a oleje je 20 157 kg. Dle přání zákazníka může být namontováno následující vybavení: rozrývač vícezubý nebo jednozubý; sedačka f. GRAMMER; klimatizace; ROPS-FOPS ochranný rám; bezpečnostní pásy; ochranné štíty pásů a kladek; tónovaná skla. Podrobnější informace získáte na výše uvedených kontaktech.
Autor: Pavel Chrž
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Komatsu ve středu zájmu na Bauma 2025

Zveřejněno 11.7. Jak jsme již psali v minulém čísle, Komatsu se na veletrhu Bauma plánovalo představit ve velkém. Plány se staly skutečností. Společnost vystavovala hned 34 strojů a prezentovala se jak v hale C6, tak na venkovní ploše, kde probíhala pravidelná Demo… celý příspěvek

BU Power Systems a Perkins na veletrhu Bauma 2025

Zveřejněno 9.7. BU Power Systems spolu s firmou Perkins zaujaly návštěvníky veletrhu Bauma 2025 svým moderním stánkem a řadou novinek zaměřených na vyšší efektivitu, flexibilitu a ekologii strojů. Hlavním tahákem byla aktuální řada motorů Perkins 2600. celý příspěvek

Stavební nákladní vozidla Scania: Pevné základy pro úspěšné stavby

Zveřejněno 7.7. Nákladní doprava tvoří pilíř každé stavební činnosti. Stavební podniky a organizace se v tomto ohledu mohou spolehnout na výkonná, robustní a hospodárná nákladní vozidla Scania dodávaná v rozmanitých variantách pro všechny myslitelné úkoly ve… celý příspěvek