Dnes je 1.5.

STAS - nové dozery řady B 10

Zveřejněno: 30. 10. 2003

Firma STAS s.r.o. vznikla v roce 1995 po zániku podniku Stavební stroje Zličín. Její hlavní program výroby byl zachován a to opravy buldozerů a bagrů včetně výroby náhradních dílů podvozkových částí a zajišťování servisní činnosti.




V současné době dospěla přirozeným vývojem k tomu, že se též zabývá dovozem náhradních dílů ke stavebním strojům. Díly jsou dováženy od předních světových výrobců pro jednotlivé zájemce na stroje nejrůznějších značek. Součástí aktuální nabídky je ale také dovoz nových buldozerů z čeljabinského traktorového závodu.
Nová řada těchto dozerů má označení B 10. Při konstrukci se vycházelo z osvědčených předchůdců T 130, T 170 s použitím nových poznatků z provozu těchto strojů. Stroje jsou certifikovány dle zákona č. 22/1997 Sb. nařízení vlády ČR č. 169/1977 Sb. a 170/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Záruka je poskytována 12 měsíců, servis a dodávky náhradních dílů jsou zajištěny. Z níže uvedených údajů vyplývá, že buldozer B 10 je výkonnostně srovnatelný například s CAT D5, D6; Komatsu D65 a D65P; Liebher PR732, PR742. Pořizovací hodnota je ale podstatně nižší.

Hlavní motor má označení D 180 – jedná se o čtyřtaktní naftový motor s turbodmychadlem s přímým vstřikem paliva. Výkon 132 kw (180 HP), systém mazání kombinovaný s plnoprůtočným čištěním s kapalinovým chladičem. V nabídce je možnost dodání s převodovkou mechanickou (klasickou, shodnou s T 130, T 170) nebo hydromechanickou s planetovou převodovkou a jednostupňovým hydroměničem (aktivní průměr 480 mm).
Řazení tří rychlostní stupně vpřed nebo vzad. Vícediskové třecí spojky suchého typu a pásové brzdy zajišťují otáčení a zastavení stroje. Vypínání spojek – hydraulické, řízení – dvěma pákami na levé straně řidiče.

Otáčení se provádí přemístěním jedné z pák. Pro zmenšení poloměru otáčení a pro zastavení stroje se používají pedály brzd, umístěné na podlaze kabiny. Dvoustupňový stranový převod je zajištěn válcovými koly s přímým ozubením, s převodovým poměrem 14,79. Složená konstrukce mezikola, uložení na drážkách koncového kola a drážkové spojení hnacího kola s nábojem, zajišťují spolehlivost a dlouhou životnost tohoto převodu.
Pracovní hmotnost s ochrannou konstrukcí ROPS – FOPS, polosférickou radlicí (šířka 3,310m, 4,75 m3), hydroválcem naklápění, třízubým rozrývačem s plnými nádržemi paliva a oleje je 20 157 kg. Dle přání zákazníka může být namontováno následující vybavení: rozrývač vícezubý nebo jednozubý; sedačka f. GRAMMER; klimatizace; ROPS-FOPS ochranný rám; bezpečnostní pásy; ochranné štíty pásů a kladek; tónovaná skla. Podrobnější informace získáte na výše uvedených kontaktech.
Autor: Pavel Chrž
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek

Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek