Návštěvníci se v areálu EXPO seznámili na ploše více než 7000 m2 (Jungheinrich byl největším vystavovatelem letošního ročníku) se širokým výrobním programem v oblasti logistických systémů, vysokozdvižných vozíků a služeb spojených s vnitropodnikovým tokem materiálu.
Tím nejlepším od společnosti Jungheinrich na veletrhu CeMAT 2014 bylo mimo jiné:
- Spalovací vozíky pro extrémní použití.
- Kompletní systémy tahačů k efektivnímu zásobování výroby.
- Prezentace nových vozíků s výsuvným sloupem konstrukční řady 1 a 3.
- Nový kompaktní sloup k dosažení výrazně lepšího výhledu.
- Automatická výměna baterie u elektrických čelních vozíků.
Nová generace měničů Jungheinrich
Společnost Jungheinrich představila světové veřejnosti kompletně nově navrženou generaci vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem. Jedná se o vozíky s hydrodynamickým pohonem (měničem) typu DFG/TFG 316/320 a DFG/TFG 425/435. Vozíky nové generace transportují břemena o hmotnosti až 3500 kilogramů do výšky až 7,50 metru. Vozíky vyráběné v Německu jsou robustní a spolehlivé, jejich využití je univerzální a dosahují ve své třídě nadprůměrného překládacího výkonu při nízké spotřebě energie. Robustní vozíky jsou vybaveny kvalitními součástmi s mimořádně dlouhou životností a díky tomu umožňují i extrémně dlouhé použití v nejrůznějších klimatických zónách. Základní prvky nových měničů jsou výsledkem vlastního vývoje společnosti Jungheinrich. Patří sem mimo jiné sloup optimalizovaný pro perfektní výhled, rám a vysoko uložená kyvná řízená náprava, která zaručuje výbornou stabilitu bez dalších elektronických systémů.
Kompletní systém tahačů
Společnost Jungheinrich představila odborné veřejnosti kompletní systém tahačů. Patří k němu mimo jiné nové tahače řady 5 s tažnou silou až devět tun a přívěsy typu GTP a GTE. Použití těchto přívěsů umožňuje zpracování několika přepravních úkolů současně, zefektivňuje výrobní procesy a zaručuje tak vysokou spolehlivost zásobování při velmi dobrém využití zdrojů.
Jungheinrich pokračuje ve vývoji nových vozíků s výsuvným sloupem
Tato ofenziva ve vývoji a inovacích byla zahájena již u příležitosti veletrhu CeMAT 2011 prezentací konstrukční řady 2 (ETV/ETM 214-216). Zavedení nové konstrukční řady 3 bylo zahájeno v uplynulém roce (ETV 318). Oficiální prezentace vozíků typu ETV/ETM 320-325 proběhla u příležitosti CeMAT 2014. Hlavní charakteristikou je výrazně nižší spotřeba energie spojená s vyšším výkonem překládky. „Měření ukázala, že nová generace vozíků se spotřebou energie nižší o deset procent dosahuje až o deset procent vyššího výkonu,” vysvětluje Joachim Schier, vedoucí managementu portfolia vozíků s výsuvným sloupem společnosti Jungheinrich.
Výrazně lepší výhled díky novému kompaktnímu sloupu
Jungheinrich představil zcela nový kompaktní sloup. Tento sloup umožňuje řidiči výrazně lepší výhled z vozíků s protizávažím Jungheinrich. „Díky kompaktnímu členění profilů, optimálnímu vedení hadic a řetězů a díky dvěma patentovaným otvorům v příčné traverze bylo zorné pole řidiče rozšířeno až o 85 procent – a to je skutečně špičková hodnota,” říká Stefan Pfetsch, vedoucí linky elektrických vozíků s protizávažím společnosti Jungheinrich.
Nový modul pro systém managementu vozíků ISM Online
Jungheinrich představil odborné veřejnosti v Hannoveru nejnovější verzi systému ISM Online. Systém managementu vysokozdvižných vozíků je schopen spravovat, analyzovat a optimalizovat flotily vozíků nezávisle na velikosti a rozmanitosti flotily. Jako nová součást systému ISM Online byl přitom poprvé představen modul Produktivita. Díky tomuto modulu je uživatel schopen přesně analyzovat vytížení flotily vozíků a efektivně využívat jednotlivé vozíky. Přístup k příslušným údajům probíhá prostřednictvím portálu ISM Online společnosti Jungheinrich v zabezpečené oblasti na internetu. Tak je možné získávat informace téměř ze kteréhokoliv místa na světě. ISM Online obsahuje obchodní informace i údaje o používání a kolizní data všech vozíků flotily.
Automatická výměna baterie
Velkou pozornost přitahovala výstava čelních elektrických vozíků a to i přes to, že zde nebyl vidět žádný zcela nový vozík. Na těchto vozících byl totiž poprvé k vidění systém automatické boční výměny baterie. Tento systém dělá z výměny baterie naprostou hračku. Stačí otevřít boční dvířka, odpojit baterii od vozíku, zmáčknout tlačítko a za necelou minutu je Vaše baterie kompletně vysunutá z vozíku.
Na systému Jungheinrich je unikátní především systém podpěry vysunuté baterie. Ten se během vysouvání vůbec nedotýká podlahy, na kterou se „posadí” až po úplném vysunutí. Díky tomu nehrozí poškození podlahy, či samotného podpůrného zařízení.
Tato novinka byla vyvinuta na přání německého zákazníka a po ověření bezproblémové funkčnosti si našla cestu i do sériové techniky od Jungheinrichu. Aktuálně může být automatickým výsuvem baterie vybaven jakýkoliv čelní elektrický vozík s nosnosti od 1,6 do 5,0 tuny.