TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 10.9. – svátek slaví Irma

Speciální datum pro speciální událost: Noční demolice mostu na D1 u Humpolce

Zveřejněno: 25. 3. 2020

Píše se 29. únor 2020 a před početnou flotilou těžkých strojů stojí důležitý úkol. Má se během několika hodin zbourat další most přes dálnici D1. Vše musí šlapat, neboť termíny jsou jasně dány. Podaří se?

Samotná demolice mostu začala v 20.00 hodin, ale přípravy probíhaly už od rána

Před deseti lety to zrekonstruovali za evropský peníze a teď to bouraj,” kroutí hlavou starší pán s holemi, který se stejně jako další obyvatelé Humpolce přišel podívat na večerní demoliční akci. Rekonstrukce mostu, která stála 22 milionů, zahrnovala i zpevnění říms. O to těžší bude nyní most zbourat.

Dodavatelská firma má s prováděním obdobných akcí bohaté zkušenosti, zaměstnává zručné strojníky a do akce vyslala více než dostatek strojů. Největší z nich, 50tunové demoliční rypadlo Liebherr R944C V s výměnným ramenem, výklopnou kabinou a nůžkami Epiroc CC 3700, sedlá Radek Nedoma. Bourání dálničních mostů je jeho každoroční chleba.

Společně se svými promrzlými kolegy je na stavbě už od rána, aby bylo všechno připravené tak, že se ve 20.00 budou moci rypadla zahryznout do mostu. Pod mostem je navezen polštář chránící povrch komunikace, z mostu je demontované zábradlí, doprava je odkloněna, rypadla sjíždějí po vybudované rampě dolů na dálnici.

Pod most nejdříve vjíždí 33tunové pásové rypadlo R936 LC s nůžkami Atlas Copco, následovaný je 30tunovým R924 Compact s kladivem téhož producenta bouracího příslušenství. Oba stroje následně podjíždějí pod mostem na severní návětrnou stranu. Dnes fouká hodně a jakmile se začne bourat, půjde veškerý prach právě na tato dvě rypadla.

Jižní stranu mostu obslouží rypadla hned tři – Radkův Liebherr R944C V s nůžkami Epiroc CC 3700, 33tunový R934C LC s nůžkami Atlas Copco CC2500 a další, zcela nový 33tunový R936 LC s kladivem Atlas Copco. Kromě nich budou dole k dispozici ještě dvě pomocná (náhradní) rypadla se lžícemi – pásová R926 a kolová A904.

O osmé hodině večerní

Rypadla zvedají svá ramena směrem k mostu a přesně ve 20.00 se zakusují do betonové konstrukce. Celé to působí organizovaně a profesionálně. Před půl devátou vítají pracovníci zhotovitele premiéra České republiky Andreje Babiše a přesně ve 20.33 padá západní strana mostu k zemi. Poslalo ji tam největší rypadlo Radka Nedomy.

Rypadla pokračují v demolici a vydrcená železná armatura putuje do připraveného kontejneru firmy AVE, která zajišťuje recyklace. „Na druhé straně jsou chudáci, nic nevidí,” pronáší Vítězslav Doležal, zástupce firmy Dolver, na adresu dvou svých rypadel zahalených v prachovém dýmu. Plánuje, že ve tři hodiny ráno bude hotovo a začnou odvážet betonovou suť. Aby toho nebylo málo, o 17 kilometrů blíže Praze demoluje jeho firma ještě jeden most, ale ten je starý a jde to lehce.

Vše muselo šlapat, aby byly dodrženy termíny, a jsme rádi, že naše tohoto cíle velkou měrou napomohly,” uvedl k zakázce Jan Kadubec.

Autor: Ondřej Hájek
Foto: Ondřej Hájek
 

Nové

Bobcat představuje letní úklidovou výbavu pro každé prostředí

Zveřejněno 9.9. Léto je pro krajináře, správce objektů a poskytovatele služeb obdobím intenzivní práce. Bobcat to ví, proto přináší rozšířenou nabídku strojů a přídavných zařízení, která zvládnou úkoly od úklidu veřejných prostranství přes péči o zeleň až po opravy… celý příspěvek

Komatsu zjišťuje zájem o 7,5tunové kolové rypadlo PW75 zkonstruované do měst

Zveřejněno 8.9. Práce ve stísněných podmínkách měst klade na stavební techniku stále vyšší nároky. Stroje musí být nejen výkonné, ale zároveň kompaktní, aby zvládly přesnou práci mezi zaparkovanými auty, veřejnými komunikacemi a podél budov, aniž by omezovaly… celý příspěvek

Budoucnost v podání Caterpillar a Zeppelin: Dálkové ovládání v praxi a řada dalších magnetů

Zveřejněno 1.9. Letošní veletrh Bauma je již nějaký ten týden minulostí. K na něm prezentovaným strojům a technologiím se však jistě budeme ještě notnou dobu vracet tak, jak se budou postupně novinky dostávat k uživatelům do reálného provozu. Co tedy můžeme čekat… celý příspěvek