AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 5.7.

Sklápěčové nástavby, individuálně řešené korby a další strojírenské speciality od firmy PORGEST

Zveřejněno: 13. 11. 2016

Vývoj a výroba nástaveb pro nákladní automobily ve společnosti Porgest, a.s. probíhá již od roku 2000. Od začátku se zde snaží nalézat specifická individuální řešení dle požadavků svých zákazníků k uspokojení jejich potřeb. Zároveň ale zachovat požadovanou kvalitu za co nejnižší cenové náklady. V tomto článku se dozvíte další podrobnosti přímo od výrobce – od společnosti Porgest.

Třístranný sklápěč s hydraulickou bočnicí

Co nabízíme

Vyvíjíme a vyrábíme zejména sklápěčové korby v mnoha provedeních (jednostranné, dvoustranné, třístranné). Rovněž se zabýváme vývojem a výrobou valníkových plošin a dalších speciálních nástaveb.

Naše cílová skupina

Našimi zákazníky jsou stavební a těžařské společnosti a v neposlední řadě také společnosti zabývající se jak zemědělskou výrobou, tak přepravou zemědělských komodit. Mnoho nástaveb používají armády, nebo záchranné sbory.

Nástavby vyrábíme na podvozky všech značek. Především však díky naší poloze a dlouhodobé spolupráci, je dodáváme a montujeme nejvíce na podvozky Tatra a v posledních letech zejména na novou modelovou řadu PHOENIX.

Valníkové plošiny

Základem valníkových plošin je téměř vždy svařovaný ocelový rám, jež je dle zákazníka osazován buď ocelovými nebo v poslední době stále častěji hliníkovými bočnicemi. Součásti dodávky valníků bývají často rovněž dodávky hydraulických nakládacích jeřábů nebo hydraulických zadních čel.

Dvoustranný sklápěč s hydraulicky odjišťováným zadním čelem
Dvoustranný sklápěč s hydraulicky odjišťováným zadním čelem

Sklápěčové třístranné korby

Zejména ve stavebnictví, ale samozřejmě nejen tam, nacházejí uplatnění třístranné sklápěčové korby, které vyrábíme na podvozky od dvouosých až po čtyřosé. Jejich provedení od „obyčejných” mechanicky ovládaných až po plně hydraulicky ovládané jsme připraveni zkonstruovat a vyrobit dle požadavku našeho zákazníka. V posledních letech se začínají dodávat zejména korby tzv. dvoustranné, kde pravá bočnice zůstává pevná a levá je sklopná v celé výšce a hydraulicky ovládaná. Zadní čelo pak bývá hydraulický odjišťované. Provedení korby je z kombinace vysokopevnostních materiálů (DOMEX 650) a otěruvzdorných materiálu (HARDOX 450). Objem a velikost korby je vždy závislá na použitém podvozku, požadavcích klienta a legislativních omezeních (zatížení naprav, povolené rozměry atd.).

Sklápěčové jednostranné korby

Jednostranné korby (sklopné dozadu) jsou specifickou záležitostí zejména v těžebním průmyslu. U těchto koreb vznikají specifické požadavky v každém provoze, ve kterém mají být využívány. Extrémní nároky jsou v těchto provozech kladeny nejen na vlastní podvozky, ale i na vlastní sklápěčové korby. Zejména v těchto provozech se osvědčují plně pohonné podvozky Tatra Phoenix, kde v kombinaci s korbou Porgest vynikají extrémní parametry tohoto vozu. V provedení na podvozku Tatra Phoenix 8×8 jsou provozovány vozidla s celkovou provozní hmotností 50 tun a v současnosti je v kaolinovém dole v Kaznějově provozován podvozek Tatra Phoenix 10×8 s říditelnou zadní nápravou a celkovou provozní hmotností 60 tun, při zachování vynikajících jízdních vlastností.

Na obou povedeních podvozku jsou používány korby vyrobeny s kombinace materiálu DOMEX a HARDOX a díky propracované konstrukci je dosaženo nízké hmotnosti při zachování vysoké pevnosti a odolnosti koreb. Všechny jednostranné korby je možno vyrobit s podlahou vyhřívanou výfukovými plyny, což zabraňuje přimrzání nákladu v zimním období.

Tyto korby lze vyrábět buď bez zadních čel nebo s čelem, které lze ovládat hydraulicky, mechanicky táhly od podvozku, nebo jen volně zavěšenými.

Speciální jednostranný sklápěč na podvozku TATRA 10×8
Speciální jednostranný sklápěč na podvozku TATRA 10×8

Sklápěčové zemědělské korby

Speciální oblastí výroby sklápěčových koreb jsou dodávky do zemědělství.

Klienti dnes vyžadují vysokou přepravní kvalitu bez omezení a proto nabízíme korby určené speciálně pro obilniny a speciálně pro siláž a senáž. Vzhledem k tomu, že přeprava těchto komodit je zásadně odlišná, jeví se kombinace dvou koreb jako optimálnější a přes vyšší počáteční investici i efektivnější.

Obě provedení koreb jsme samozřejmě schopni dodat jak pro nákladní podvozky, tak jako dostavbu na přívěsy různých výrobců (zejména PANAV) a vytvořit tak efektivní velkoobjemové soupravy s nízkými provozními náklady.

Pro nejnáročnější zákazníky vyrábíme korby z hliníku, kde dochází k významné úspoře ve vlastní hmotnosti korby – až 30 % a tím pádem je možné přepravovat víc vlastního materiálu než na těžších korbách ocelových. Námi používaný hliník je speciálně vyroben pro užití při výrobě nástaveb na nákladní automobily a proto lépe odolává vnějším vlivům jak povětrnostním, tak chemickému působení různých látek a komodit a tím se prodlužuje životnost a snižují se nároky na údržbu.

Speciální nástavby

Mimo výroby valníků a sklápěčových koreb jsme připraveni vyrobit a namontovat další speciální nástavby popřípadě mezirámy dle požadavků zákazníků. Rovněž upravujeme podvozky dle mezinárodního předpisu ADR – tak, aby plnily podmínky pro převoz nebezpečných nákladů.

Vše o nás

Díky individuálnímu přístupu k jednotlivým zákazníkům jezdí podvozky s našimi nástavbami nejen v Evropě, ale také zejména v Rusku, Mexiku, v Austrálii nebo v Peru. Toto i spoustu jiných informací o nás najdete na www.porgest.cz.

Autor: Jaromír Hykel
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Continental LD-Master pro nakladače v lomech, dolech i na staveništích

Zveřejněno 4.7. Pneumatika třídy LD-Master L5 je určena pro těžké nakladače pracující v nejnáročnějších podmínkách – ve stavebnictví, lomech a povrchových dolech. Díky robustní kostře a mimořádně hlubokému dezénu poskytuje vynikající ochranu a zajišťuje… celý příspěvek

Bobcat na Bauma 2025: Show, která brala dech

Zveřejněno 2.7. Pravidelné demo show Bobcat pořádané v rámci Baumy se letos zúčastnili čtyři strojníci, z toho tři z České republiky – Zdeněk Brůžek, Tomáš Mrkvička a Radek Mach. Se Zdeňkem a Tomášem, kteří tvořili jádro celé show, jsme na místě hovořili a… celý příspěvek

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek