Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 20.4. – svátek slaví Marcela

SKANSKA informuje: v říjnu byl otevřen obchvat Olomouce

Zveřejněno: 8. 10. 2003

Od 7. října mohou motoristé využívat pro svou cestu 15kilometrový obchvat města Olomouce, který výrazně urychlil dopravu především ve směru na Brno, Přerov a Hranice na Moravě. Sdružení, vedené společností Skanska DS, zprovoznilo stavbu v hodnotě 4,9mld. Kč s několikatýdenním předstihem, přičemž komplexní dokončení je plánováno na červen 2004.
Obchvat Olomouce je součástí více než 170 km dlouhé rychlostní komunikace R35 z Hradce Králové do Lipníka nad Bečvou. Stavba byla vedena jižně kolem Olomouce, začátek tohoto úseku navazuje na silnici Olomouc - Brno na jižním okraji a ve východní části navazuje na hotovou komunikaci ve směru na Lipník.


Díky zprůjezdnění tohoto obchvatu tak dochází k dokončení téměř 30 km dlouhého úseku mezi Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou a ke zlepšení podmínek pro jízdu mezi Ostravou, Brnem i Prahou. Vyloučením tranzitní dopravy z centra hanácké metropole se výrazně zlepšuje i životní prostředí, nebo. při průjezdu městem nebylo výjimkou 40 tisíc vozidel za 24 hodin.
Celkový obchvat Olomouce však bude vyřešen až výstavbou západní části v obci Křelov, kterou ŘSD plánuje zahájit v závěru roku 2004. Tuto zakázku získalo v roce 1999 Sdružení R 3509 Slavonín-Přáslavice, s vedoucím členem Skanska DS, a.s., s podílem 50 %. Další členové sdružení, Dálniční stavby Praha a Strabag se o zakázku dělí po 25.
Celá trasa překračuje několik překážek, jednak trať ČD Olomouc - Nezamyslice, potom řeku Moravu a železniční koridor Olomouc - Přerov. Výsledkem jsou mostní estakády dlouhé 460 m (Olomouc - Nezamyslice), 250 m (přes řeku Moravu) a 215 m (trať ČD Olomouc - Přerov). První dvě jmenované estakády, postavené jako monolitické, byly zhotoveny pomocí výsuvné mostní skruže, zakoupené firmou Skanska DS od norské firmy NRS.

Povrch vozovky na hlavní trase je v délce 8 km tvořen cementobetonovým krytem a 6,5 km krytem asfaltovým. Cementobetonový kryt o tloušťce 30 cm, opatřený kotvami a trny, byl položen finišerem Wirtgen SP 1600.

Autor: Karel Kurka
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek

Hutnicí techniku Bomag nyní pořídíte s extra slevou a rozšířenou výbavou

Zveřejněno 29.3. Společnost NorWit, oficiální distributor ručně vedené hutnicí techniky Bomag, připravila pro letošní stavební sezonu cenovou akci na vybrané stroje tohoto výrobce. celý příspěvek