TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 8.11. – svátek slaví Bohumír

SKANSKA informuje: v říjnu byl otevřen obchvat Olomouce

Zveřejněno: 8. 10. 2003

Od 7. října mohou motoristé využívat pro svou cestu 15kilometrový obchvat města Olomouce, který výrazně urychlil dopravu především ve směru na Brno, Přerov a Hranice na Moravě. Sdružení, vedené společností Skanska DS, zprovoznilo stavbu v hodnotě 4,9mld. Kč s několikatýdenním předstihem, přičemž komplexní dokončení je plánováno na červen 2004.
Obchvat Olomouce je součástí více než 170 km dlouhé rychlostní komunikace R35 z Hradce Králové do Lipníka nad Bečvou. Stavba byla vedena jižně kolem Olomouce, začátek tohoto úseku navazuje na silnici Olomouc - Brno na jižním okraji a ve východní části navazuje na hotovou komunikaci ve směru na Lipník.


Díky zprůjezdnění tohoto obchvatu tak dochází k dokončení téměř 30 km dlouhého úseku mezi Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou a ke zlepšení podmínek pro jízdu mezi Ostravou, Brnem i Prahou. Vyloučením tranzitní dopravy z centra hanácké metropole se výrazně zlepšuje i životní prostředí, nebo. při průjezdu městem nebylo výjimkou 40 tisíc vozidel za 24 hodin.
Celkový obchvat Olomouce však bude vyřešen až výstavbou západní části v obci Křelov, kterou ŘSD plánuje zahájit v závěru roku 2004. Tuto zakázku získalo v roce 1999 Sdružení R 3509 Slavonín-Přáslavice, s vedoucím členem Skanska DS, a.s., s podílem 50 %. Další členové sdružení, Dálniční stavby Praha a Strabag se o zakázku dělí po 25.
Celá trasa překračuje několik překážek, jednak trať ČD Olomouc - Nezamyslice, potom řeku Moravu a železniční koridor Olomouc - Přerov. Výsledkem jsou mostní estakády dlouhé 460 m (Olomouc - Nezamyslice), 250 m (přes řeku Moravu) a 215 m (trať ČD Olomouc - Přerov). První dvě jmenované estakády, postavené jako monolitické, byly zhotoveny pomocí výsuvné mostní skruže, zakoupené firmou Skanska DS od norské firmy NRS.

Povrch vozovky na hlavní trase je v délce 8 km tvořen cementobetonovým krytem a 6,5 km krytem asfaltovým. Cementobetonový kryt o tloušťce 30 cm, opatřený kotvami a trny, byl položen finišerem Wirtgen SP 1600.

Autor: Karel Kurka
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Úspěšná demonstrace bezpečnosti nového rypadla Develon řady 9

Zveřejněno 31.10. DEVELON, dříve Doosan Construction Equipment, oznámil úspěšnou praktickou ukázku svého nového pásového rypadla DX230LC-9 o hmotnosti 23 tun. Stroj byl představen na testovacím polygonu v Compiègne ve Francii, kde prokázal nejen vysoký výkon, ale… celý příspěvek

Ascendum in the Iron: Jak vypadala největší show se stroji Volvo v Česku?

Zveřejněno 29.10. V pískovně v Bratčicích u Brna se ve dnech 23.–25. září uskutečnila dosud největší předváděcí akce stavebních strojů Volvo v České republice – Ascendum in the Iron. Společnost ASCENDUM Stavební stroje Czech zde přivítala bezmála 400 zákazníků a… celý příspěvek

Stroje, příslušenství a skvělá atmosféra v srdci Beskyd. To byly DEMO DAYS 2025

Zveřejněno 27.10. Ve dnech 19. a 20. září 2025 se v Kunčicích pod Ondřejníkem uskutečnily DEMO DAYS 2025 – dvoudenní přehlídka stavební techniky a příslušenství, kterou společně připravily firmy ASbud Česká Republika a HOŠEK Trade. V krásném prostředí u rybníka pod… celý příspěvek