TECHBUD - Generální zástupce John Deere Power Systems
Dnes je 24.10. – svátek slaví Nina

SKANSKA informuje: v říjnu byl otevřen obchvat Olomouce

Zveřejněno: 8. 10. 2003

Od 7. října mohou motoristé využívat pro svou cestu 15kilometrový obchvat města Olomouce, který výrazně urychlil dopravu především ve směru na Brno, Přerov a Hranice na Moravě. Sdružení, vedené společností Skanska DS, zprovoznilo stavbu v hodnotě 4,9mld. Kč s několikatýdenním předstihem, přičemž komplexní dokončení je plánováno na červen 2004.
Obchvat Olomouce je součástí více než 170 km dlouhé rychlostní komunikace R35 z Hradce Králové do Lipníka nad Bečvou. Stavba byla vedena jižně kolem Olomouce, začátek tohoto úseku navazuje na silnici Olomouc - Brno na jižním okraji a ve východní části navazuje na hotovou komunikaci ve směru na Lipník.


Díky zprůjezdnění tohoto obchvatu tak dochází k dokončení téměř 30 km dlouhého úseku mezi Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou a ke zlepšení podmínek pro jízdu mezi Ostravou, Brnem i Prahou. Vyloučením tranzitní dopravy z centra hanácké metropole se výrazně zlepšuje i životní prostředí, nebo. při průjezdu městem nebylo výjimkou 40 tisíc vozidel za 24 hodin.
Celkový obchvat Olomouce však bude vyřešen až výstavbou západní části v obci Křelov, kterou ŘSD plánuje zahájit v závěru roku 2004. Tuto zakázku získalo v roce 1999 Sdružení R 3509 Slavonín-Přáslavice, s vedoucím členem Skanska DS, a.s., s podílem 50 %. Další členové sdružení, Dálniční stavby Praha a Strabag se o zakázku dělí po 25.
Celá trasa překračuje několik překážek, jednak trať ČD Olomouc - Nezamyslice, potom řeku Moravu a železniční koridor Olomouc - Přerov. Výsledkem jsou mostní estakády dlouhé 460 m (Olomouc - Nezamyslice), 250 m (přes řeku Moravu) a 215 m (trať ČD Olomouc - Přerov). První dvě jmenované estakády, postavené jako monolitické, byly zhotoveny pomocí výsuvné mostní skruže, zakoupené firmou Skanska DS od norské firmy NRS.

Povrch vozovky na hlavní trase je v délce 8 km tvořen cementobetonovým krytem a 6,5 km krytem asfaltovým. Cementobetonový kryt o tloušťce 30 cm, opatřený kotvami a trny, byl položen finišerem Wirtgen SP 1600.

Autor: Karel Kurka
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Nová výbavová sada pro kolové nakladače Develon DL-7 pracující v segmentu zpracování odpadu a recyklace

Zveřejněno 29.9. Značka Develon představila novou aktualizovanou sadu výbavy pro populární řadu kolových nakladačů DL-7 využívaných v provozech zpracování odpadu a recyklace. Je navržena tak, aby obsluze pomáhala bezpečně pracovat v těchto náročných a nebezpečných… celý příspěvek

Kde to všechno začalo aneb Jak se zrodil první Lokotrack

Zveřejněno 27.9. Inovace často začíná jiskrou inspirace, ale k tomu, aby se tato jiskra proměnila v něco revolučního, jsou zapotřebí odvážné myšlenky a odhodlaní lidé. Příběh vzniku Lokotracku není jiný – je to vyprávění o vizi, tvrdé práci a odhodlání naslouchat… celý příspěvek

Nové trendy ve zhodnocení nejen stavebních odpadů

Zveřejněno 25.9. Technologie pro zpracování stavebních odpadů, sutí, zeminy, kompostů a dalších materiálů dnes nabízí mnoho společností. Přesto, abychom například z vybouraných cihel získali opravdu kvalitní surovinu vhodnou pro výrobu betonu, je nutné pečlivě… celý příspěvek