AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 29.6. – svátek slaví Petr , Pavel

SENNEBOGEN Green Line v logistice dřeva aneb 830 M při přepravě sloupů

Zveřejněno: 6. 10. 2014

Za společností Impregnace Soběslav s.r.o. stojí mnoholetá tradice a historie. Dřevo je v ní zpracováno a impregnováno již od roku 1914, tedy rovných 100 let. Mnohem mladší je nový Sennebogen 830 M, který tam nedávno začal pracovat. Nakladač s mnohostranným využitím při přepravě dřeva v celém areálu.

Česká společnost Impregnace Soběslav s.r.o. je jedním z největších regionálních výrobců impregnovaných dřevěných prvků, jako jsou železniční pražce a telegrafní sloupy. Zejména v oblasti výroby sloupů a impregnace zaujímá velký podíl na českém trhu.

Sennebogen 830 M s přívěsem

Nový Sennebogen 830 M s přívěsem se v používá jako dopravní stroj v rozlehlém areálu závodu. V průběhu celého výrobního cyklu, od dodávky surovin až po opracování a sušení, je stroj důležitým článkem ve výrobním řetězci. Stroj Sennebogen 830 M je osazen dieselovým motorem o výkonu 148 kW, celková hmotnost stroje dosahuje 38 tun a dosah stroje je úctyhodných 17 m. Stroj je pro jemnou manipulaci, zejména se sloupy, vybaven drapákem na dřevo 0,5 m2, dále je stroj vybaven závěsným zařízením umožňujícím připojení přívěsu o hmotnosti až 40 tun.

Řada výhod při práci

Díky pohonu všech kol a rychlostí až 25 km/h je S 830 nejlepším pomocníkem v ukládání zpracovaného materiálu. Pro SENNEBOGEN bylo rozhodnuto také proto, že stroj zaručuje optimální a šetrné zacházení s citlivým materiálem. Úpravy dřeva se totiž musejí provádět velmi opatrně, aby nedošlo k poškození a to SENNEBOGEN zvládá bravurně. Hotové stožáry nakládá stroj na nákladní automobily a železniční vozy.

A nejen to. Práci, kterou v minulosti prováděl lanový jeřáb společně s několika vazači, zvládne S830 pouze s jedním strojníkem, a několikanásobně rychleji.

Dalším nemalým přispěním stroje SENNEBOGEN je zásadní zvýšení bezpečnosti práce při ukládání dřeva do hrání. Pro obsluhu je zajištěn vysoký komfort v kabině maXcab . Výborný výhled na pracoviště a snadný přístup pro servis a údržbu usnadňuje každodenní práci.

Mezi další výhody tohoto speciálního stroje patří jeho spolehlivost, jednoduchá údržba a nízké provozní náklady.

Autor: Ing. Jiří Kučera
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek