Po krátkém představení pořádajících firem začaly samotné ukázky techniky, v rámci kterých si díky kameře instalované do kabiny stroje snímající na velkoplošnou obrazovku mohli návštěvníci prohlédnout i jak probíhá ovládání stroje strojníkem. Zvláště v případech nastavování nivelace nebo vah to bylo zajímavé. A to i pro obsluhu, která stavební stroje řídí a zná dokonale jejich ovládání.
Nakladač Cat® 966M XE
První se představil nový 23tunový nakladač Cat 966M s označením XE, naznačujícím existenci nové technologie, v tomto případě především převodovky Cat s plynule měnitelnými převody. Inovace spočívá v tom, že výkon je přenášen prostřednictvím jednotky variátoru (hydraulické čerpadlo a hydromotor) a rovněž cestou paralelního mechanického převodu (s nejvyšší účinností), čímž se maximalizuje účinnost převodovky v širokém rozsahu provozních podmínek. Podstatnost dokládá o 25 % nižší spotřeba paliva než u doposud nejlepší řady M, což za dobu životnosti stroje představuje spoustu ušetřených PHM. Již v základu je nakladač také vybaven váhou.
Pásová rýpadlo Cat® 323E
Přestože se nejedná o nejmodernější řadu F, nic nebránilo odprezentovat možnosti 2D a 3D navigace rypadel. Sytémem Cat® Grade Control je totiž vybaven i tento stroj. V případě 2D jde hodně zjednodušeně o to, že po nastavení referenčního bodu, roviny (sklonu) a hloubky systém na monitoru zobrazuje tuto rovinu strojníkovi a v reálném čase asistuje při navádění špičky lopaty. Toho může být využito při vytváření přesných ploch a svahů, nebo při pracích v prostorech s nízkými stropy nebo či hloubení poblíž vodovodního potrubí. S funkcí assist stačí dokonce ovládat pouze násadu, úhel lopaty se řídí automaticky tak, aby byl zachován úhel a poloha břitu vůči zemi a na stejném principu se bude automaticky zvedat i výložník. 3D systém pak pracuje ne s jednou rovinou, ale s 3D digitálními mapami terénu.
Dozer Cat® D6N XL
Stejně jako u rypadla, tak i u dozeru probíhala demonstrace možností technologií. Tentokrát s využitím dodatečně instalovaných nivelačních systémů společnosti SITECH rozšiřujících tovární systém Cat® Grade Control. Pro informaci, tovární 2D funkce assist funguje obdobně jako poloautomatická funkce popsaná u rýpadla. Základem je zde gyroskopický senzor v zadní části radlice snímající její podélný a příčný sklon. Systém umožňuje pracovat manuálně, lze nastavit automaticky příčný směr a řídit radlici výškově, nebo lze nastavit podélný sklon automaticky a řídit příčný sklon, či automaticky nastavit obě hodnoty a řídit pouze dopředu/dozadu. Ve 2D režimu je důležitá podélná a příčná osa srovnávaného terénu; musí se jezdit buďto kolmo na osu plochy nebo rovnoběžně s osou plochy.
U dozeru vybaveným standardem na úrovni Grade Control je stroj na 3D prakticky připravený. Montáž vlastního rozšíření pro 3D systém trvá pouze 1-2 hodiny a je tak možno si ho třeba jen zapůjčit na jednotlivou zakázku, týden či měsíc. V závislosti na místních podmínkách pak lze pracovat s GPS nebo s totální stanicí. Dozer pak pracuje s digitální mapou terénu a podélný a příčný spád radlice nastavuje v průběhu práce zcela automaticky.
Tatra
Kromě dakarského speciálu bylo k vidění několik Tatrovek. První se představil nejnovější Phoenix v provedení Euro 6, nákladní automobil spojující unikátní podvozek konstrukce Tatra, prostornou a pohodlnou kabinu DAF a motory Paccar MX 11 či MX 13. Následoval jednostranný sklápěč - pracovní stroj Tatra Phoenix v konfiguraci 8x8 – vyznačující se vysokou produktivitou. Tedy kombinací hmotnosti, nosnosti a rychlosti v terénu. Kabina tohoto stroje byla vybavena rámem dle ROPS/FOPS a práci v zimě usnadňovala výfukovými plyny vyhřívaná korba. Posledním představeným vozem byla Tatra Phoenix v provedení Euro 6 v konfiguraci 10x10 s užitečným zatížením 40 t. Opět pracovní stroj s rámem kolem kabiny.
Dakarský speciál
Obrovským tahákem a zároveň adrenalinovým zážitkem pro dvojici výherců byla byla jízda dakarským speciálem Tatra v podání Davida Vršeckého, kdy za burácení motoru byl během pár okamžiků předváděcí prostor pískovny zahalen do oblaků písku.
Pozvánka do Hrušovan u Brna
V termínu od 26. až 28. května proběhne poslední z trojice zastávek roadshow. Každý den od 9.00 hodin je areál otevřen pro veřejnost. Kompletní program je k dispozici na stránkách Zeppelin CZ.
Cat® Roadshow je určena pro veřejnost, nutná je předchozí registrace účastníků. Během akce je zajištěno občerstvení. K dispozici jsou mobilní toalety. Pořizování fotografií a natáčení videí je účastníkům povoleno. Možnost vyzkoušet si vystavený stroj je pouze pro držitele strojnického průkazu, po zaregistrování a v doprovodu příslušného zástupce Zeppelin CZ / TATRA TRUCKS.