ASBUD.cz - Stavební a silniční technika TEREX, SCHAEFF a AMMANN
Dnes je 17.8. – svátek slaví Petra

Renault Trucks D 2019: úspora paliva až o 7 %

Zveřejněno: 7. 3. 2019

Renault Trucks představuje svoji inovovanou distribuční řadu, modely Renault Trucks D a D Wide ve verzi 2019. Vozidla mají vylepšenou aerodynamiku, jízdní komfort a jsou vybavena novými motory Euro 6 Step D. Kombinace tohoto nového vybavení a inovovaných motorů přispívá k nižší spotřebě paliva až o 7 % v porovnání s předchozí generací.

Motorizace Euro 6 Step D

Motory DTI 5, DTI 8 a DTI 11 modelů Renault Trucks D a D Wide již nyní splňují emisní normu Euro 6 Step D, která vstoupí v platnost 1. září 2019, prošly modernizací, jejíž součástí je i filtr pevných částic nové generace.

Pro optimalizaci spotřeby pohonných hmot jsou motory DTI 5 a DTI 8 vybaveny novým řídicím programem. Všechna pomocná zařízení byla rovněž inovována: Renault Trucks D a D Wide jsou opatřeny novým systémem chlazení oleje a nízkotlakým vodním čerpadlem.

Vylepšená aerodynamika

Nedávná testování, která provedla značka Renault Trucks na svém prototypu laboratorního vozidla Urban Lab 2, prokázala, že optimalizovaná aerodynamika je jedním z klíčových aspektů pro snížení spotřeby paliva a CO2 u distribučních vozidel, zejména pokud jsou nasazena do provozu v příměstských oblastech.

Proto byla rovněž u vozidel Renault Trucks D a D Wide aerodynamika přepracována, aby se vylepšilo proudění vzduchu a tím výrazně snížila spotřeba paliva. Distribuční modely verze 2019 jsou vybaveny novými bočními deflektory a novým nastavitelným střešním deflektorem, který je přizpůsoben pro montáž různých typů nástaveb díky možnosti seřízení do 12 různých pozic.

Bezpečnost a jízdní komfort

Pro zvýšení bezpečnosti a jízdního komfortu jsou nyní modely Renault Trucks D a D Wide vybaveny novými pomocnými asistenty řízení. Adaptivní tempomat (ACC) umožňuje automaticky udržet bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla pro plynulejší jízdu v hustém provozu a současně snížit únavu řidiče. Nastavitelný omezovač rychlosti (ASL) je také součástí nabídky. Ovládání těchto dvou systému je umístěno v dosahu řidiče, což umožňuje bezpečnější a efektivnější jízdu. Kombinace těchto inovací a vybavení umožňuje dosáhnout až o 7 % nižší spotřeby pohonných hmot v porovnání s předchozí generací vozidel.

Renault Trucks D a D Wide 2019 je možné od nynějška objednávat. Vozidla lze provozovat na čistou bionaftu (až B100) a jsou k dispozici také ve verzi s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).

Autor: Tereza Porubová
Foto: Renault Trucks

Nové

Představujeme hutnicí techniku BOMAG a nové mini-dumpry C&F

Zveřejněno 17.8. Výhradní dodavatel hutnicí techniky, ručně vedených strojů BOMAG v ČR, společnost NorWit s.r.o., slaví tento rok čtvrt století od svého vzniku. Pro zákazníky připravila zajímavé akce, spojené s prodejem strojů BOMAG. Za výhodnější cenu zde nyní… jít na článek

Kompaktní a stereo nakladače Liebherr. Univerzálové do komunálních služeb

Zveřejněno 15.8. V segmentu malých kolových nakladačů s provozní hmotností do sedmi tun nabízí společnost Liebherr čtyři stroje: dva kompaktní nakladače L 506 a L 508 a dva stereo nakladače® L 507 a L 509. Od veletrhu Bauma 2019 se tyto kolové nakladače dodávají v… jít na článek

Počátek licenční výroby pásových traktorů Hanomag WD Z 28 a 50 v Československu a v SSSR

Zveřejněno 13.8. Roku 1919 přišli Wendeler a Dohrn s myšlenkou postavit vlastní housenkový traktor na bázi proslaveného amerického typu Caterpillar. Po dvou letech se začaly vyráběr sériové modely Hanomag WD Z 25, WD Z 28 a WD Z 50. Licenci od Hanomagu v roce 1925… jít na článek