Dnes je 10.5. – svátek slaví Blažena

Rekonstrukce železničních dopravních cest se stroji firmy Kohlschein

Zveřejněno: 28. 4. 2009

Účastníci předváděcí akce firmy Kohlschein, která se konala v mrazivých únorových dnech, jistě nelitovali. Nejprve v Brně a další den v Praze mohli zhlédnout neobvyklou prezentaci přídavných zařízení Windhoff pro dvoucestná rypadla, používaných pro stavby a rekonstrukce železničních tratí. Zařízení byla předváděna zkušeným technikem na rypadla TEREX – ATLAS 1404 ZW.

Předváděl se podbíjecí agregát Windhoff AST 8, „PUŠL” ASB, měnič pražců „vytahovák” ASW a kladeč pražců ASL 5. Společně s organizátorem, společností Kohlschein, zastoupenou jejím obchodním ředitelem Jiřím Kotoušem, se akce zúčastnili také zástupci firmy Windhoff Bahn- und Anlagentechnik GmbH.

Skutečný profesionál v ovládání dvoucestného rypadla TEREX – ATLAS s těmito přídavnými zařízeními dorazil také z Německa.


Kladeč pražců ASL 5

Předváděcí akce dvoucestného rypadla s příslušenstvím Windhoff se setkala s velkým zájmen účastníků, jejich dotazy byly okamžitě odborníky zodpovězeny.

Na naše otázky odpověděl ředitel společnosti Kohlschein, pan Jiří Kotouš:

Proč jste se rozhodl rozšířit sortiment Vaší firmy o přídavná zařízení Windhoff pro využití s dvoucestným rypadlem TEREX?

Dvoucestná rypadla ATLAS-TEREX dodáváme do České republiky již od roku 1994. Jsme tedy dobře seznámeni s požadavky uživatelů takovýchto strojů v České republice i na Slovensku. Současná předváděcí akce speciálního příslušenství firmy Windhoff byla připravena na základě našich dlouholetých zkušeností z Německa a Ra- kouska s touto technikou a samozřejmě též na základě množících se dotazů na tuto mechanizaci od uživatelů dvoucestných rypadel.

Co je na těchto zařízeních tak výjimečného?

Výhod, kterou tato zařízení nabízí, je mnoho a já zdůrazním jen ty nejdůležitější:

  • mechanizování dosavadní ruční práce souvisejících s výstavbou a opravami kolejových tratí,
  • zefektivnění těchto oprav,
  • zvýšení hodinových a denních výkonů,
  • odstranění těžké fyzické práce,
  • snížení personální náročnosti takovýchto prací,
  • snížení závislosti na dodavatelích speciálních (drahých) prací a jejich speciální technice,
  • snížení možností poškození pražců při pokládce a opravách.

Měnič pražců ASW s hydraulickými kleštěmi

Pracuje již některá z českých firem s některým z řady příslušenství Windhoff?

Firma Chládek a Tintěra, Pardubice a.s. od nás před několika měsíci zakoupila kladeč pražců ASl 5 a také „Pušl” ASB. Obě zařízení jsou již firmou užívána k její plné spokojenosti.

Jaký je zájem o tato zařízení mezi tuzemskými firmami?

Již při organizování tohoto předvádění jsme cítili široký zájem odborníků a to nejen z tuzemska, ale i ze Slovenska. Jejich následná účast a také rychlá a konkrétní jednání o dodávkách jsou jen dokladem potřebnosti takovýchto pomocníků u zainteresovaných firem. Mohu potvrdit, že jsme již podepsali objednávky na dodávky příslušenství Windhoff.

Pokud bych měl být konkrétnější: Nyní připravujeme dodávku kladeče pražců ASL 5 a „podbíječky” AST 8, firmě Kolejové a dopravné stavby Košice a firma TOMI- REMONT a.s. objednala „vytahovák pražců” ASW. Dle probíhajících jednání s dalšími zájemci lze předpokládat, že se řady českých a slovenských majitelů „chytrého” příslušenství Windhoff brzy opět rozšíří.


Podbíjející agregát AST 8

Dvoucestná rypadla TEREX

Dvoucestná rypadla TEREX – ATLAS jsou jediná speciálně vyráběná dvoucestná rypadla. Mají odlišné podvozky, výstroj i nástavbu. Tyto speciální stroje jsou vyráběné na základě zkušeností a poznatků stavebních firem, které pracují v oblasti železničního stavitelství. A v čem jsou vlastně „dvoucestná rypadla” jiná? Poukážeme na několik základních rozdílů:

  • jsou vybavena dvojím podvozkem, jeden podvozek je kolový a druhý podvozek železniční,
  • mají speciální výbavu odpovídající specifice jejich nasazení – omezovače otoče, omezovače zdvihu výložníku a toporu, železniční spřáhla, atd.
  • jsou to vlastně zároveň i „drezíny”, které se používají k tažení vagonů a to jak nebrzděných, tak brzděných až do hmotnosti 120 tun,
  • jsou to také zároveň i jeřáby a proto musí být i takto vybaveny, mají však kompletní vybavení jako lokomotiva,
  • u moderních strojů TEREX-ATLAS je přítlak kolejových náprav na kolej permanentně monitorován a upravován kontrolně-řídícím systémem ATLAS CARSY.

Měnič pražců ASW

Multifunkční přídavné zařízení – měnič pražců Windhoff ASW je určen zejména k výměně jednotlivých pražců. Hydraulicky činné kleště a otoč s neomezeným rozsahem otáčení umožňuje bezpečně, spolehlivě a šetrně manipulovat s betonovými, dřevěnými i ocelovými pražci při jejich výměně přímo z koleje.


Měnič pražců ASW s hydraulickými kleštěmi

Měnič pražců ASW

Kladeč pražců ASL 5

Windhoff ASL 5 neuvěřitelně rychle, bezpečně a přitom naprosto přesně klade pražce na připravenou pláň a to bez jejich poškození. Současně lze sejmout až 5 pražců. Díky hydraulické otoči lze strojem neomezeně otáčet a najet do jakékoliv pozice. Distanční držáky umožňují odebírání i kladení pražců.


Kladeč pražců ASL 5

Kladeč pražců ASL 5

Podbíjecí agregát AST 8

Drobné podbíjecí práce po opravách tratí a výhybek lze efektivně provádět podbíjecím agregátem AST 8. Příslušenství obsahuje dvě pracovní jednotky s celkovým počtem 8 bodců, které se do štěrkového podloží vnořují současně. Otáčivý válec umožňuje přizpůsobit polohou příslušenství pozici pražců. Všechny ovládací funkce jsou řízeny obsluhou z kabiny dvoucestného rypadla. Pro práce na výhybkách je možno levou či pravou pracovní jednotku zvednout. Také tento podbíjecí agregát umožňuje rotaci či nepatrné natočení stroje.


Podbíjející agregát AST 8

Podbíjecí agregát AST 8

Příslušenství „PUŠL” ASB

„PUŠL” ASB je určen k finální úpravě po podbití pražců a tím je odstranění nadbytečného štěrku z kolejí. Zařízení je tlačeno/vlečeno na tažné tyči rypadlem a pohybuje na čtyřech vodicích kolech přímo po koleji. Rotační smeták nahrnuje přebytečný štěrk na bočně pohyblivý pás na zvolenou stranu. Také toto přídavné zařízení je ovládáno obsluhou dvoucestného rypadla přímo z jeho kabiny.


Příslušenství „PUŠL“ ASB

Příslušenství „PUŠL“ ASB
Autor: Ing. Hana Solařová
Foto: Věra Machková
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Fanoušci techniky Komatsu si dali sraz na akci Pamětník 2024

Zveřejněno 8.5. Oblíbená předváděcí show společnosti KUHN-BOHEMIA a jejich partnerů se letos podruhé pod názvem Pamětník (dříve Marokánka) odehrála na březích krásného jezera Štít u Chlumce nad Cidlinou. Dne 18. dubna, tedy těsně před uzávěrkou tohoto vydání, se na… celý příspěvek

Centrum Brna má svou dočasnou dominantu: věžové jeřáby Liebherr

Zveřejněno 6.5. Blížíte-li se k hlavnímu železničnímu nádraží v Brně, nemůžete je přehlédnout. Řeč je o věžových jeřábech Liebherr, které tu byly v loňském roce postaveny v souvislosti s pokračující výstavbou a rozšiřováním byznysového centra Titanium a výstavbou… celý příspěvek

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek