TRIGA - vývoj a výroba přídavných zařízení  pro stavební, těžební a zemědělské stroje
Dnes je 14.7. – svátek slaví Karolína

Pryč s prachem a nečistotami. Pro každý problém je vhodné řešení

KOMERČNÍ SDĚLENÍ, Zveřejněno: 19. 9. 2019

Když v roce 1995 firma FRUTIGER představila MobyDick Quick, první systém mytí pneumatik na světě, na kterém už nemuselo vozidlo při čištění kol zastavit, způsobila touto inovací revoluci mytí kol u stavebních vozidel. Zařízení se též stalo počátečním signálem pro vedoucí postavení firmy FRUTIGER na celosvětovém trhu v systémech mytí pneumatik a podvozku.

Na rozdíl od systémů mytí kol, které obvykle čistí pouze oblasti podvozků, zvládne zařízení Demucking umýt celý stroj.
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Systémy MobyDick pro mytí kol a podvozku

Zařízení MobyDick ConLine KIT Flex, KIT Plus a ONE řeší především problém znečišťování veřejných komunikací. Produktové portfolio pro mytí pneumatik a podvozku MobyDick nyní obsahuje 30 modelů řad ConLine KIT Flex a KIT Plus, jež jsou využívány hlavně na stavbách. Celý proces mytí je spouštěn automaticky po projetí vozidla světelnou závorou na vjezdu. Během pomalého průjezdu (rychlosti chůze) jsou pneumatiky a podvozek čištěny vodou, která je přiváděna mnoha tryskami. Použitá voda se během procesu čištění „recykluje” a automaticky vrací zpět do systému tak, aby byla připravena pro opakované použití. Kal je odváděn integrovaným dopravníkem nebo vybírán rypadlem a lze jej snadno zlikvidovat.

Řada MobyDick ONE naopak nabízí nabízí individualizované řešení pro dlouhodobé stacionární aplikace. Systémy ONE, prvně představené na veletrhu bauma 2016, za 3 roky existence již našly cestu do mnoha průmyslových závodů a známých stavebních firem. Výkon, funkčnost a kvalita mytí tohoto jedinečného zařízení přesvědčila dokonce i zákazníky s vysokými nároky na mytí pneumatik a podvozku.

Řady ConLine KIT Flex a KIT Plus jsou využívány hlavně na stavbách. Celý proces mytí je spouštěn automaticky po projetí vozidla světelnou závorou na vjezdu.
Řady ConLine KIT Flex a KIT Plus jsou využívány hlavně na stavbách. Celý proces mytí je spouštěn automaticky po projetí vozidla světelnou závorou na vjezdu.

MobyDick Demucking – hrubé čištění kolových a celých systémů vozidel

Stavební stroje, vojenská technika nebo i železniční vozy jsou během provozu často silně znečištěny, což ztěžuje opravy a servisní práce. Stále mladá produktová linie MobyDick Demucking tento problém vyřeší během několika minut.

S ohledem na technologii čistění a následnou recyklaci vody je technologie Demucking společnosti FRUTIGER AG v podstatě založena na technologii mycích systémů MobyDick, kdy využívá velké množství vody při mírném tlaku! Na rozdíl od systémů mytí kol, které obvykle čistí pouze oblasti podvozků, zvládne zařízení Demucking umýt celé vozidlo. To vyžaduje odpovídající uspořádání trysek.

Pro dosažení dobrého výsledku očistění silně znečištěných vozidel je též nutné, aby mycí plošiny působily po několik otáček kol. Jelikož se ale většinou nevyžaduje mytí v nejkratší možné době a je obvykle dost času na pomalou jízdu vpřed a vzad, může být obvykle mycí prostor navržen podstatně kratší.

Nízký tlak spolehlivě uvolňuje hrubé nečistoty, jako jsou zemina, kameny, hlinité nebo uhelné prachy. Oleje a tuky se však nesmyjí, takže kal nahromaděný v integrovaném recyklačním systému není obecně kontaminován uhlovodíky a může být likvidován za nízkou cenu.

Produktová linie MobyDick Demucking je určena pro mytí stavebních strojů, těžební techniky, vojenské techniky nebo i železničních vozů.
Produktová linie MobyDick Demucking je určena pro mytí stavebních strojů, těžební techniky, vojenské techniky nebo i železničních vozů.

MobyDick Cannon – systémy vázání prachu

Současně se zpřísněním právních předpisů o kontrole znečištění ovzduší a novými poznatky o škodlivých účincích prachu na lidský organismus se značně zvýšila poptávka po efektivních prostředcích pro regulaci prachu. Některé jeho emise, jako například šíření na vozovky mimo staveniště, je však možné účinně omezit systémem mytí pneumatik.

Problémy s prachem, které se obvykle vyskytují při demolicích, v ocelárnách, v cementárnách nebo na místech, kde se manipuluje s drobným materiálem, stále více vyžadují další řešení. Z tohoto důvodu FRUTIGER před pěti lety rozšířil své výrobky o řadu MobyDick Cannon Line. Výsledkem je, že se tyto robustní systémy vázání prachu rychle rozšířily po celém světě a staly se pro některé aplikace nepostradatelné.

MobyDick Cannon produkuje vodní mlhu s vysokým počtem nejmenších kapek vody, které jsou při vázání prachu efektivnější, protože díky nižší rychlosti letu a pádu zůstávají ve vzduchu ve větším počtu a homogennější velikosti déle
MobyDick Cannon produkuje vodní mlhu s vysokým počtem nejmenších kapek vody, které jsou při vázání prachu efektivnější, protože díky nižší rychlosti letu a pádu zůstávají ve vzduchu ve větším počtu a homogennější velikosti déle

Výběr správného typu modelu je obvykle založen na charakteristikách prachu, převládajících povětrnostních podmínkách (vítr, teplota, vlhkost atd.) a na množství, které je třeba eliminovat. Tyto faktory se však v průběhu provozu výrazně mění a jedno zařízení nemusí být již optimální pro nové podmínky, což v nejhorším případě může dokonce vyžadovat jeho výměnu.

Řešením je možnost variabilního provedení. Na rozdíl od předchozích systémů, které generují nízkotlakým čerpadlem velké nebo různě velké kapičky, nastaví FRUTIGER na středních a vysokotlakých kvalitních čerpadlech tlak mezi 20 až 100 bary, který pomocí speciálních trysek produkuje vodní mlhu s vysokým počtem nejmenších kapek vody (od 50 μm do 150 μm pro venkovní prostor a od 20 μm až 80 μm pro vnitřní použití). Menší kapky vody jsou efektivnější, protože díky nižší rychlosti letu a pádu zůstávají ve vzduchu ve větším počtu a homogennější velikosti déle.

Více informací naleznete na stránce www.mobydick.com.

Autor: Mgr. Věra Rathouská
Foto: Frutifer

Tématické tagy

Nové

Trochu bagr, trochu lokomotiva. Na dráze rýpadlu M323F jedna kabina nestačí

Zveřejněno 13.7. Caterpillar vstupuje na trh s novinkou – dvoucestným modelem Cat M323F. Jaký je nový stroj a co všechno je na něm kvůli provozu po kolejích jinak? jít na článek

Novinky Komatsu ve Smart Construction a stroje s inteligentním řízením (iCM)

Zveřejněno 7.7. Digitální éra ve stavebnictví je tady. Japonský výrobce stavebních strojů Komatsu nedávno představil spolu se svými partnery plán zavádění dalších stavebních kamenů tzv. „chytré stavby“ neboli Smart Construction. Nové služby pro evropské zákazníky… jít na článek

Co se opravdu povedlo, byl vývoj a výroba lopaty na čelní nakladač. Nářadí z otěruvzdorné oceli slouží ve známém lomu u Sedlčan

Zveřejněno 30.6. Asi se shodneme, že příběhy zákazníků mají nejvyšší přidanou hodnotu k produktovým informacím. Jedině praxe ukáže, nakolik je daný výrobek konkurenceschopný a s čím můžeme v realitě dennodenní dřiny počítat. Příběh z žulového lomu Deštno u Sedlčan… jít na článek