Dnes je 23.3. – svátek slaví Ivona

Prodlužte životnost pneumatik až třikrát

Zveřejněno: 14. 3. 2017

Životnost EM pneumatik teď můžete prodloužit až třikrát. A to díky technologii, kterou na český trh přináší společnost Mands ve spolupráci s největší firmou na protektorování EM pneumatik na světě, KALTIRE. Nejen že protektorování pneumatik je podstatně levnější než pořizování nových, ale také jejich životnost se těm novým zcela vyrovná. Navíc šetříte životní prostředí.

Proč kupovat nové pneumatiky, když by je stačilo jen oživit? Společnost Mands zapřemýšlela nad tím, jak svým zákazníkům ušetřit peníze, a rozhodla se na český trh přinést technologii protektorování EM pneumatik lisováním ve formě nebo prořezáním nového dezénu v nově nanesené běhounové směsi. Životnost takto obnovených EM pneumatik není o mnoho kratší než těch zcela nových, do kterých byste museli investovat podstatně více peněz.

Protektorování vyžaduje kvalitní základ

Protektorování však není vhodné pro jakýkoliv typ pneumatik. Tato technologie vyžaduje kvalitní základ. Proto se pro výrobu lisovaných protektorů zásadně používají kostry značek Michelin a Bridgestone. Pro prořezávání pak i značky GoodYear a další. Protektorovat lisováním lze širokou škálu rozměrů pneumatik, která plně pokrývá potřeby českého i středoevropského trhu. Jde především o pneumatiky s průměrem 25 palců. Prořezávané pneumatiky se vyrábí až do průměru 49 palců.

Prořezávané pneumatiky
Prořezávané pneumatiky

Technologie protektorování

Technologie protektorování je velmi náročná. Aby nedošlo k poškození pneumatik či zkrácení jejich životnosti po obnovení, neobejde se bez několikafázové kontroly před samotným protektorováním. Ultrazvuk ukáže všechny, i skryté vady, které se však v 90 % případů dají odstranit do takové míry, že po protektorování zákazník nepozná, zda jde o novou či obnovenou pneumatiku.

Lisované pneumatiky
Lisované pneumatiky

Četnost protektorování vhodných pneumatik a likvidace nevhodných

Pokud zákazník dodržuje všechny zásady pro použití protektorovaných pneumatik, jako je správné huštění či zbytečné neprokluzování při záběru, může své pneumatiky nechat oživit až třikrát a společnost Mands mu bude garantovat 100% nezávadnost pneumatik i znásobení jejich životnosti.

Může se samozřejmě stát, že pneumatika už nebude vhodná k protektorování. V takovém případě se Mands postará o její ekologickou likvidaci. KALTIRE jde v šetření životního prostředí ještě dál a v tomto roce otevírá novou továrnu na katalytickou recyklaci ojetých pneumatik. Tak získá zpět většinu surovin použitých při výrobě EM pneumatik. Z recyklace pneumatiky o průměru 63 palců dostane neuvěřitelných 2 300 kg sazí, 750 kg ocele, 2 500 l surové nafty a 350 m3 plynu. Tím se každá pneumatika maximálně využije.

Pneumatiky KALTIRE jsou vyráběné v rozměrech 20,5R25, 23,5R25, 26,5R25, 29,5R25 a 750/65R25.

Autor: Ing. Martin Sedláček
Foto: Archiv firmy

Nové

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Zveřejněno 22.3. Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady na palivo. jít na článek

Extrémní podmínky i výška. To je servis jeřábů Liebherr při stavbě nejvyššího mrakodrapu v Evropě

Zveřejněno 13.3. Nejvyšší mrakodrap Evropy a Ruska, Lakhta Center, nacházející se v Petrohradu ve čtvrti Lakhta na břehu Finského zálivu, je budova o výšce 462 metrů a mající 87 pater. Byla postavena mezi roky 2012 až 2018 pomocí speciálních jeřábů Liebherr. Máme… jít na článek

Od Poclainu k Dháčkům. Výroba prvních rypadel v Martině

Zveřejněno 12.3. Ve spolupráci se externím redaktorem Tomášem Straňákem a jeho týmem jsme pro vás připravili exkluzivní seriál na pokračování, ve kterém vám postupně představíme celou historii výroby populárních československých hydraulických rýpadel (tzv. „déháček“… jít na článek