Dnes je 4.4. – svátek slaví Ivana

Přístav DaFeng získal mamutí manipulační stroj. Má nakládat až 100 milionů tun ročně

Zveřejněno: 9. 3. 2020

Dvousettunová manipulační mašina nesoucí označení LH 150 ET Portan Litronic byla vybrána na základě rozsáhlých analýz provozu a několika návštěv u německého výrobce. Jen pro zajímavost, předmětný Litronic je největším strojem pro přístavní manipulaci, který kdy vyrobila společnost Liebherr.

LH 150 ET Gantry Port Litronic váží 200 tun a je osazen 16,5 m dlouhým výložníkem
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google News

Stroj LH 150 ET Gantry Port Litronic je 2,5krát produktivnější, než běžné vykládací jeřáby pro manipulaci s kontejnery nebo s kulatinou,” uvedl generální ředitel přístavu Lin Feng. „Díky tomu se nejen výrazně zkrátí doba potřebná k vykládce, ale i sníží veškeré s ní spojené náklady. To znamená samozřejmě i zvýšení kapacity přístavu a zlepšení naší konkurenceschopnosti,” dodal Lin Feng.

S provozní hmotností pohybující se kolem 200 tun je LH 150 ET Gantry Port Litronic největším přístavním manipulačním strojem, který kdy Liebherr vyrobil. K rozpohybování zařízení je potřeba 10kV elektrická přípojka, ze které integrovaný transformátor vyrobí 400 V potřebných pro napájení 400kW elektrického motoru. Vzhledem k tomu, že kromě klasického pohonu je stroj vybaven též systémem rekuperace (ERC – Energy Recovery System), může část energie vzniklé při spouštění nákladu opětovně využít. Při špičkovém výkonu na úrovni 614 kW a až 30% úspoře elektřiny jde o nezanedbatelný benefit.

Úpravy na míru

Přístavní manipulátor Liebherr byl specificky upraven tak, aby vyhovoval podmínkám provozu v DaFeng. Například otoč s kabinou tak nebyla usazena obvyklým způsobem centrálně mezi kolejnice, ale je umístěna směrem k moři. LH 150 ET Gantry Port Litronic též dostal 16,5 m dlouhý výložník, který spolu s 15 m dlouhou násadou umožňuje stroji dosáhnout na celou palubu lodi s nosností cca 10 000 tun nákladu. U větších lodí, s nákladem 30 000 tun, obslouží 70 % paluby. Volně polohovatelná prostorná kabina poskytuje obsluze navíc dokonalý výhled a hydraulický rychloupínací systém umožňuje rychlou a bezpečnou výměnu mechanicky ovládaných přídavných zařízení přímo z kabiny.

Pro dodavetele, německou společnost Liebherr, bylo velmi důležité aktivní zapojení zákazníka do všech fází projektu – od návrhu až po samotné uvedení stroje do provozu. Technici společnosti DaFeng Port tak byli během montážního procesu například přítomni ve výrobním závodě v Kirchdorf an der Iller, aby se seznámili s konstrukcí. Inženýři z Liebherr-Hydraulikbagger GmbH následně naopak poskytli podporu v Číně při konečném sestavování, uvedení do provozu a při školení obsluhy.

Využití elektricky napájeného stroje pro nakládku a vykládku lodí je pro DaFeng Port nesmírně důležité a naplňuje naši vizi být zeleným přístavem,” uvedl Ji Xiaobo, jeden z manažerů během slavnostního předání a dodal: „LH 150 ET Litronic naší společnosti také pomůže navýšit roční kapacitu přístavu na 100 milionů.” Jen pro představu, v roce 2018 bylo v DaFeng naloženo přibližně 207 000 kontejnerů a 51,14 milionu tun materiálu.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Liebherr

Nové

Silný fešák je tu. Pásové rýpadlo Hidromek LC 310 nové generace H4 dorazilo do Česka

Zveřejněno 30.3. Dvaatřicetitunové pásové rýpadlo LC310, které v těchto dnech dorazilo do České republiky, je žhavou novinkou tureckého výrobce stavebních strojů Hidromek. Nový bagr LC310 pokračuje ve šlépějích svých úspěšných modelových předchůdců. Podle prvních… jít na článek

Speciální datum pro speciální událost: Noční demolice mostu na D1 u Humpolce

Zveřejněno 25.3. Píše se 29. únor 2020 a před početnou flotilou těžkých strojů stojí důležitý úkol. Má se během několika hodin zbourat další most přes dálnici D1. Vše musí šlapat, neboť termíny jsou jasně dány. Podaří se? jít na článek

Z historie automobilky Walter: Americká vynalézavost, zakázková výroba a krásné unikáty pro vojáky a hasiče

Zveřejněno 23.3. Automobily a zařízení pro odklízení sněhu se staly po celý další čas trvání firmy Walter jejím stěžejním produktem. Vozy byly opět stavěny jako jednotlivé zakázkové kusy, každý přesně dle individuálního přání zákazníka. Walter vyráběl ale i hasičské… jít na článek