Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 5.10. – svátek slaví Eliška

Přístav DaFeng získal mamutí manipulační stroj. Má nakládat až 100 milionů tun ročně

Zveřejněno: 9. 3. 2020

Dvousettunová manipulační mašina nesoucí označení LH 150 ET Portan Litronic byla vybrána na základě rozsáhlých analýz provozu a několika návštěv u německého výrobce. Jen pro zajímavost, předmětný Litronic je největším strojem pro přístavní manipulaci, který kdy vyrobila společnost Liebherr.

LH 150 ET Gantry Port Litronic váží 200 tun a je osazen 16,5 m dlouhým výložníkem

Stroj LH 150 ET Gantry Port Litronic je 2,5krát produktivnější, než běžné vykládací jeřáby pro manipulaci s kontejnery nebo s kulatinou,” uvedl generální ředitel přístavu Lin Feng. „Díky tomu se nejen výrazně zkrátí doba potřebná k vykládce, ale i sníží veškeré s ní spojené náklady. To znamená samozřejmě i zvýšení kapacity přístavu a zlepšení naší konkurenceschopnosti,” dodal Lin Feng.

S provozní hmotností pohybující se kolem 200 tun je LH 150 ET Gantry Port Litronic největším přístavním manipulačním strojem, který kdy Liebherr vyrobil. K rozpohybování zařízení je potřeba 10kV elektrická přípojka, ze které integrovaný transformátor vyrobí 400 V potřebných pro napájení 400kW elektrického motoru. Vzhledem k tomu, že kromě klasického pohonu je stroj vybaven též systémem rekuperace (ERC – Energy Recovery System), může část energie vzniklé při spouštění nákladu opětovně využít. Při špičkovém výkonu na úrovni 614 kW a až 30% úspoře elektřiny jde o nezanedbatelný benefit.

Úpravy na míru

Přístavní manipulátor Liebherr byl specificky upraven tak, aby vyhovoval podmínkám provozu v DaFeng. Například otoč s kabinou tak nebyla usazena obvyklým způsobem centrálně mezi kolejnice, ale je umístěna směrem k moři. LH 150 ET Gantry Port Litronic též dostal 16,5 m dlouhý výložník, který spolu s 15 m dlouhou násadou umožňuje stroji dosáhnout na celou palubu lodi s nosností cca 10 000 tun nákladu. U větších lodí, s nákladem 30 000 tun, obslouží 70 % paluby. Volně polohovatelná prostorná kabina poskytuje obsluze navíc dokonalý výhled a hydraulický rychloupínací systém umožňuje rychlou a bezpečnou výměnu mechanicky ovládaných přídavných zařízení přímo z kabiny.

Pro dodavetele, německou společnost Liebherr, bylo velmi důležité aktivní zapojení zákazníka do všech fází projektu – od návrhu až po samotné uvedení stroje do provozu. Technici společnosti DaFeng Port tak byli během montážního procesu například přítomni ve výrobním závodě v Kirchdorf an der Iller, aby se seznámili s konstrukcí. Inženýři z Liebherr-Hydraulikbagger GmbH následně naopak poskytli podporu v Číně při konečném sestavování, uvedení do provozu a při školení obsluhy.

Využití elektricky napájeného stroje pro nakládku a vykládku lodí je pro DaFeng Port nesmírně důležité a naplňuje naši vizi být zeleným přístavem,” uvedl Ji Xiaobo, jeden z manažerů během slavnostního předání a dodal: „LH 150 ET Litronic naší společnosti také pomůže navýšit roční kapacitu přístavu na 100 milionů.” Jen pro představu, v roce 2018 bylo v DaFeng naloženo přibližně 207 000 kontejnerů a 51,14 milionu tun materiálu.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Liebherr
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Velké jeřáby Peiner v Československu, díl II

Zveřejněno 30.9. V našem putování za jeřáby na stavbách někdejšího Československa si tentokrát představíme modely Peiner SN 500-08, Peiner MK 630 a Peiner MK 900. První z nich se objevil například při výstavbě papíren Štětí nebo petrochemičky v Litvínově, zbylé dva… celý příspěvek

S čistotou provozu pomáhá v lomu Budislav myčka MobyDick

Zveřejněno 27.9. Už dlouho jsme v redakci zamýšleli zpracovat reportáž z provozu myčky nákladních vozidel švýcarského výrobce Frutiger AG, který má hlavní výrobní závod v Týništi nad Orlicí. Od zástupců firmy Frutiger CZ, s.r.o. jsme nedávno dostali tip na jednu… celý příspěvek

Seznamte se s tiltrotátory a příslušenstvím značky MRT

Zveřejněno 25.9. Nějak jsme si v posledních letech zvykli, že se na českém trhu v oblasti příslušenství objevuje záplava neznámých značek. Často mají společné to, že jsou podezřele levné, podezřele vypadají, nemají žádné reference a nikdo k nim nechce poskytovat… celý příspěvek