e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Přeprava materiálu just-in-time s inteligentní tažnou soupravou STILL

Zveřejněno: 27. 4. 2010

Ve výrobních provozech lze v rámci moderních koncepcí štíhlé výroby pozorovat jasný trend: zásobování montážních linek materiálem pomocí souprav přívěsů. STILL proto exkluzivně nabízí inteligentní tažnou soupravu přívěsů s novými prvky liftrunner. Ve výrobě zásobují časově a prostorově úsporně pracovní místa potřebnými polotovary.

Tahače STILL CX-T nebo R 06 táhnou E-rámy a C-rámy „liftrunner”, které jednoduše a bezpečně naloží pojízdné nákladové jednotky (pojízdné vozíky) různých tvarů.

Moderní zásobování materiálem

Tento systém umožňuje realizaci koncepcí štíhlé výroby se zásobováním materiálem just-in-time (JIT) nebo just in sequence (JIS). STILL tak podporuje své zákazníky při realizaci moderních řešení výroby a materiálových toků.

Zásobování materiálem soupravami přívěsů přináší mnoho výhod:

  • V rámci procesů zásobování je možné předem nachystané nákladové jednotky dopravit podle potřeby na definovaná místa spotřeby.
  • Řidič zásobuje sám část výroby bez vysokozdvižných nebo nízkozdvižných vozíků v této oblasti.
  • Celkově nižší počet vozíků ve vozovém parku umožňuje dosažení investičních, provozních a personálních úspor.
  • Souprava přívěsů je oproti přepravě palet vysokozdvižným vozíkem rychlejší a bezpečnější; doba manipulace na nákladovou jednotku se snižuje na minimum.
  • Zásobování a odvážení materiálu a nákladových jednotek, zároveň jasně definované trasy přepravy bez jízd naprázdno, což snižuje intenzitu dopravy ve výrobě.

Pro vnitropodnikovou přepravu se hodí elektrický tahač STILL CX-T s tažným zatížením až čtyři tuny

Tažná souprava STILL

Se snadno ovladatelným systémem „liftrunner” je možné pojízdné vozíky nasouvat do přívěsů v úrovni podlahy. Přívěsy jsou navzájem kompatibilní, při připojování a odpojování pomáhají rychlospojky. Délka soupravy může být až pět E-rámů, popř. čtyři C-rámy. Stavebnicový systém prvků souprav přívěsů přináší možnost individuálního přizpůsobení každé vnitropodnikové situaci.

Před jízdou se pojízdné vozíky hydraulicky nebo pneumaticky nadzdvihnou, takže s podlahou jsou v kontaktu pouze větší kola systému „liftrunner”. Znamená to nižší hlučnost soupravy při jízdě, odlehčení koleček pojízdných vozíků, která se nemohou vzpříčit, a tím zvýšení životnosti. Pojízdné vozíky jsou automaticky zajištěny pojistnými kolíky proti vyjetí do strany.

Rychlost jízdy závisí na tažném vozidle a hmotnosti přívěsu a činí až 15 km/hod. Na tichých polyuretanových kolech sleduje každý „liftrunner” stopu svého tahače i v těsných zatáčkách (odchylka na celé délce jízdní soupravy pouze cca 2 %); poloměr otáčení je standardně pouhých 3,9 metru.

V cíli může řidič pojízdné vozíky snadno vytáhnout ze soupravy přívěsů; slouží k tomu „vysunovač” aktivovaný nožní pákou, který vyrovná odpor k rozjetí. Vykládání, popř. nakládání může probíhat zprava nebo zleva, protože „liftrunner” lze díky nástrčným spojkám volitelně připojit do soupravy s otevíráním zprava nebo zleva. Naložené pojízdné vozíky se mohou odvézt na pracovní místa a vyměnit za prázdné. Potřebná skladovací plocha u výrobního pásu je tedy menší a navíc je lépe využita, protože nejsou potřeba regály zabírající místo.


R 06 tvoří se systémem „liftrunner“ inteligentní tažnou soupravu pro moderní intralogistické koncepce materiálových toků

Silné tahače

Efektivní tahače R 06, popř. CX-T tvoří se systémem „liftrunner” inteligentní tažnou soupravu pro moderní intralogistické koncepce materiálových toků. Pro vnitropodnikovou přepravu se hodí elektrický tahač STILL CX-T s tažným zatížením až 4 tuny. Kompaktní tahač CX-T je obratný a nízká stupačka usnadňuje manévrování. Nabízí vše, co si řidič může přát: 3,0 kW motor s velkým točivým momentem umožňuje dynamické rozjezdy i s naloženými přívěsy. Řidič se cítí i na nerovných jízdních drahách příjemně díky plošině s tlumením vibrací, polyuretanovému obutí a dobré světlosti nad podlahou (70 mm).

Autor: Ing. Pavel Trojan
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek