Společnost Porgest vyvíjí a vyrábí zejména sklápěčové korby v mnoha provedeních (jednostranné, dvoustranné, třístranné).
Rovněž se zabývá vývojem a výrobou valníkových plošin a dalších speciálních nástaveb. Odběrateli jsou stavební a těžařské společnosti a v neposlední řadě také společnosti zabývající se jak zemědělskou výrobou, tak přepravou zemědělských komodit. Mnoho nástaveb používají také armády nebo záchranné sbory.
Nástavby vyrábí na podvozky všech značek, i když díky zeměpisné poloze a dlouhodobé spolupráci dodává a montuje nejvíce na podvozky Tatra a v posledních letech zejména na novou modelovou řadu PHOENIX.
Jednostranné sklápěčové korby
Jednostranné korby (sklopné dozadu) jsou specifickou záležitostí zejména v těžebním průmyslu. Pro každý provoz zvláštní a zároveň extrémní nároky jsou zde kladeny nejen na podvozky , ale i na vlastní sklápěčové korby.
Stejně jako v jiných odvětvích i zde dochází v průběhu let k vývoji ve snaze snižování nákladu a vyšší efektivity výroby. Sklápěčové korby se vyrábějí z modernějších materiálů, které spolu s vyšší pevností přinášejí i jiný „modernější” způsob jejich využívání při konstrukci koreb. Díky tomu jsou korby pevnější a více vydrží, přestože jsou mnohem lehčí.
V provedení na podvozku Tatra Phoenix 8×8 jsou provozovány vozidla s celkovou provozní hmotností 50 tun a v současnosti je v kaolinovém dole v Kaznějově provozován podvozek Tatra Phoenix 10×8 s řiditelnou zadní nápravou a celkovou provozní hmotností 60 tun, při zachování vynikajících jizdních vlastností.
Na obou povedeních podvozku jsou používány korby vyrobené z kombinace materiálu DOMEX a HARDOX a díky propracované konstrukci je dosaženo nízké hmotnosti při zachování vysoké pevnosti a odolnosti koreb. Všechny jednostranné korby je možno vyrobit s podlahou vyhřívanou výfukovými plyny, což zabraňuje přimrzání nákladu v zimním období.
Jaké zadní čelo?
Tyto korby lze vyrábět i bez zadních čel do provozu, kde jsou přemisťovány zejména velké balvany. Zadním čelem, které lze ovládat hydraulicky, osazujeme korby do provozů, kde je přepravovaná velká frakce a je nutné otevřít čelo před tím, než se začne sklápět.
Zadní čelo otvírané mechanicky táhly od podvozku nebo jen volně zavěšeným, jsou vybavovány korby do provozů, kde je přepravovaná jemnější frakce nebo například skrývka, apod.
Třístranné (dvoustranné) sklapěčové korby
Zejména ve stavebnictví, ale samozřejmě nejen tam, nacházejí uplatnění třístranné sklápěčové korby, které vyrábíme na podvozky od dvouosých až po čtyřosé. Jejich provedení od „obyčejných” mechanicky ovládaných až po plně hydraulicky ovládané jsme připraveni zkonstruovat a vyrobit dle požadavku zákazníků. V posledních letech se začínají dodávat zejména korby tzv. dvoustranné, kde pravá bočnice zůstává pevná a levá je sklopná v celé výšce a hydraulicky ovládaná. Zadní čelo pak bývá hydraulicky odjišťované. Provedení korby je z kombinace vysokopevnostních materialů (DOMEX 650) a otěruvzdorných materiálů (HARDOX 450). Objem a velikost korby je vždy závislá na použitém podvozku, požadavcích klienta a legislativních omezení (zatížení naprav, povolené rozměry atd.).
Pro nejnáročnější zákazníky vyrábíme korby z hliníku, kde dochází k významné úspoře ve vlastní hmotnosti korby – až 30 % a tím pádem je možné přepravovat víc vlastního materiálu než na těžších korbách ocelových. Námi používaný hliník je speciálně vyroben pro užití při výrobě nástaveb na nákladní automobily, a proto lépe odolává vnějším vlivům jak povětrnostním, tak chemickému působení různých látek a komodit. Tím se prodlužuje životnost a snižují se nároky i na údržbu.
Valníkové plošiny
Základem valníkových plošin je téměř vždy svařovaný ocelový rám jež je dle zákazníka osazován buď ocelovými nebo v poslední době stále častěji hlinikovými bočnicemi. Součástí dodávky valníků bývají často rovněž dodávky hydraulických nakládacích jeřábů nebo hydraulických zadních čel.
Mimo výrobu valníků a sklápěčových koreb jsme připraveni vyrobit a namontovat další speciální nástavby popřípadě mezirámy dle požadavků zákazníka. Rovněž upravujeme podvozky dle mezinárodního předpisu ADR – tak, aby plnily podmínky pro převoz nebezpečných nákladů.
Díky individuálnímu přístupu k jednotlivým zákazníkům jezdí podvozky s našimi nástavbami nejen v Evropě, ale také zejména v Rusku, Mexiku, v Austrálii či v Peru.