Dnes je 1.5.

Podvozkové díly, opravy a renovace u společnosti RENOMAG

Zveřejněno: 18. 12. 2012

Společnost RENOMAG přináší na český trh široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stroje. Jedná se zejména o řetězy, spojovací články, desky pásů, pojezdové a nosné kladky, hnací kola a segmenty, vodicí kola a napínací jednotky. Pro výrobce strojů dodáváme i kompletní podvozky pro rýpadla, jeřáby, silniční frézy, dozery, vrtací soupravy a jiné stroje speciálního určení.

Dodávané podvozkové díly pochází především od anglického koncernu Titan Europe Plc, pod který v současné době patří i známí výrobci Titan Intertractor GmbH a Italtractor ITM SpA, přední dodavatelé v oblasti navrhování a výroby podvozkových komponentů, jakož i kompletního řešení podvozků. Při použití podvozkových dílů této společnosti se můžete spolehnout na dlouhou životnost, prvotřídní servis a kvalitu danou dlouholetým vývojem a zkušenostmi.

V případě přání zákazníka můžeme nabídnout i alternativní ekonomické podvozkové díly se zkrácenou záruční lhůtou, které doporučujeme spíše pro starší nebo méně často používané stroje.

Diagnostika stavu podvozku

Prodejem podvozku péče o zákazníka u společnosti RENOMAG s. r.o. nekončí. Víme, že podvozkové díly se svou cenou a životností významnou měrou podílí na provozních nákladech stroje, který má, je-li používaný i přes nadlimitní opotřebení, vysokou spotřebu paliva a hrozí u něj zvýšené riziko poruchy. Pro dokonalé využití investice do podvozku je důležité, aby životnost vzhledem k pořizovací ceně byla pokud možno co nejdelší. Společnost nabízí odbornou kontrolu stavu a klasické i ultrazvukové měření míry opotřebení jednotlivých dílů pásových podvozků rypadel, buldozerů a další stavební techniky. Případným včasným servisním zásahem můžete uspořit nemalé částky, kupříkladu tak lze předejít situaci, kdy by eventuálně jedna vadná součástka zbytečně zkrátila životnost celku.

Pravidla práce pro dosažení maximální životnosti pásového podvozku:

  • Minimalizujte rychlost v případech, kdy stroj není v záběru.
  • Používejte nejužší možné desky pásů vzhledem k typu půdy.
  • Pravidelně střídejte směr otáčení.
  • Správně nastavte napnutí řetězu dle provozních podmínek.
  • Denně vizuálně kontrolujte stav podvozkových dílů.
  • Pravidelně podvozek vyčistěte od nalepeného materiálu.

  • Otáčení pouzder řetězů, renovace

    Otočení pouzder s přetěsněním a doplněním olejové náplně vám při včasném provedení servisního zásahu umožní uvést řetěz do kondice, v níž byl vyroben. U firmy RENOMAG s.r.o., která disponuje výkonnými lisy a dalším potřebným vybavením pro mobilní i dílenské opravy řetězů, obdržíte všechny požadované služby při péči o podvozkové díly za předem stanovené konkurenceschopné ceny. Ostatním podvozkovým dílům zpravidla v této době, kdy dojde k limitnímu opotřebení pouzder řetězu v místě kontaktu s hnacím kolem, zbývá ještě mnohdy až 50 % životnosti k dosažení limitu úplného opotřebení (v závislosti na provozních podmínkách). Otočením pouzder řetězů se zabrání předčasnému prodření stěn pouzder, poškození čepů, zvětšení rozteče (natažení) řetězu, což v důsledku bude ničit hnací kola a předčasně ukončí upotřebitelnost celého podvozku.

    Otočení pouzder olejem mazaných řetězů zahrnuje:

  • demontáž desek, rozlisování řetězu,
  • otočení čepů a otočení pouzder o 180 °, montáž nového těsniva,
  • opětovné slisování, kontrola těsnosti vakuem, doplnění oleje, zpětná montáž desek.
  • Tento servisní zásah má největší účinnost u olejem mazaných řetězů při včasném provedení dle tabulkových hodnot opotřebení uváděných výrobcem řetězu. V případě, že stroj není možné při dosažení těchto hodnot opotřebení odstavit, někdy bývá ekonomicky výhodná i varianta otočení „nasucho” bez přetěsnění.

    Renovace řetězů zahrnuje:

    Při práci ve specifických pracovních podmínkách dochází k celkovému nadlimitnímu opotřebení pouzder řetězů v době, kdy výška článku bývá opotřebena pouze na 10–15 % životnosti. U těchto řetězů může být ekonomicky výhodné provést renovaci výměnou všech čepů a pouzder. Cena takovéto renovace jednoho páru řetězů se pohybuje zpravidla kolem ceny jednoho kusu nového řetězu. Zejména u buldozerů bývá často využívána i možnost renovace desek pásů navařením otěruvzdorného profilu tvrdosti 500 HB. Tento profil je zájemcům k dispozici také v metráži pro provedení oprav vlastními silami.

    Při dodržování pravidel zásad práce se stroji na pásovém podvozku, pravidelné kontrole a včasném otočení pouzder řetězů lze dosáhnou nejdelší garantované životnosti podvozku vašeho stroje bez nepředvídaných výpadků, nejlepší ekonomiky provozu díky maximálnímu využití investice a vaše stavební technika dosáhne nejnižších nákladů na motohodinu.

    Autor: Petr Antoš
    Foto: Archiv firmy
     

    Nové

    Představujeme GNSS Nivel Point 3

    Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

    Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

    Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek

    Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

    Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek