NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 29.6. – svátek slaví Petr , Pavel

Podvozkové díly, opravy a renovace u společnosti RENOMAG

Zveřejněno: 18. 12. 2012

Společnost RENOMAG přináší na český trh široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stroje. Jedná se zejména o řetězy, spojovací články, desky pásů, pojezdové a nosné kladky, hnací kola a segmenty, vodicí kola a napínací jednotky. Pro výrobce strojů dodáváme i kompletní podvozky pro rýpadla, jeřáby, silniční frézy, dozery, vrtací soupravy a jiné stroje speciálního určení.

Dodávané podvozkové díly pochází především od anglického koncernu Titan Europe Plc, pod který v současné době patří i známí výrobci Titan Intertractor GmbH a Italtractor ITM SpA, přední dodavatelé v oblasti navrhování a výroby podvozkových komponentů, jakož i kompletního řešení podvozků. Při použití podvozkových dílů této společnosti se můžete spolehnout na dlouhou životnost, prvotřídní servis a kvalitu danou dlouholetým vývojem a zkušenostmi.

V případě přání zákazníka můžeme nabídnout i alternativní ekonomické podvozkové díly se zkrácenou záruční lhůtou, které doporučujeme spíše pro starší nebo méně často používané stroje.

Diagnostika stavu podvozku

Prodejem podvozku péče o zákazníka u společnosti RENOMAG s. r.o. nekončí. Víme, že podvozkové díly se svou cenou a životností významnou měrou podílí na provozních nákladech stroje, který má, je-li používaný i přes nadlimitní opotřebení, vysokou spotřebu paliva a hrozí u něj zvýšené riziko poruchy. Pro dokonalé využití investice do podvozku je důležité, aby životnost vzhledem k pořizovací ceně byla pokud možno co nejdelší. Společnost nabízí odbornou kontrolu stavu a klasické i ultrazvukové měření míry opotřebení jednotlivých dílů pásových podvozků rypadel, buldozerů a další stavební techniky. Případným včasným servisním zásahem můžete uspořit nemalé částky, kupříkladu tak lze předejít situaci, kdy by eventuálně jedna vadná součástka zbytečně zkrátila životnost celku.

Pravidla práce pro dosažení maximální životnosti pásového podvozku:

  • Minimalizujte rychlost v případech, kdy stroj není v záběru.
  • Používejte nejužší možné desky pásů vzhledem k typu půdy.
  • Pravidelně střídejte směr otáčení.
  • Správně nastavte napnutí řetězu dle provozních podmínek.
  • Denně vizuálně kontrolujte stav podvozkových dílů.
  • Pravidelně podvozek vyčistěte od nalepeného materiálu.

  • Otáčení pouzder řetězů, renovace

    Otočení pouzder s přetěsněním a doplněním olejové náplně vám při včasném provedení servisního zásahu umožní uvést řetěz do kondice, v níž byl vyroben. U firmy RENOMAG s.r.o., která disponuje výkonnými lisy a dalším potřebným vybavením pro mobilní i dílenské opravy řetězů, obdržíte všechny požadované služby při péči o podvozkové díly za předem stanovené konkurenceschopné ceny. Ostatním podvozkovým dílům zpravidla v této době, kdy dojde k limitnímu opotřebení pouzder řetězu v místě kontaktu s hnacím kolem, zbývá ještě mnohdy až 50 % životnosti k dosažení limitu úplného opotřebení (v závislosti na provozních podmínkách). Otočením pouzder řetězů se zabrání předčasnému prodření stěn pouzder, poškození čepů, zvětšení rozteče (natažení) řetězu, což v důsledku bude ničit hnací kola a předčasně ukončí upotřebitelnost celého podvozku.

    Otočení pouzder olejem mazaných řetězů zahrnuje:

  • demontáž desek, rozlisování řetězu,
  • otočení čepů a otočení pouzder o 180 °, montáž nového těsniva,
  • opětovné slisování, kontrola těsnosti vakuem, doplnění oleje, zpětná montáž desek.
  • Tento servisní zásah má největší účinnost u olejem mazaných řetězů při včasném provedení dle tabulkových hodnot opotřebení uváděných výrobcem řetězu. V případě, že stroj není možné při dosažení těchto hodnot opotřebení odstavit, někdy bývá ekonomicky výhodná i varianta otočení „nasucho” bez přetěsnění.

    Renovace řetězů zahrnuje:

    Při práci ve specifických pracovních podmínkách dochází k celkovému nadlimitnímu opotřebení pouzder řetězů v době, kdy výška článku bývá opotřebena pouze na 10–15 % životnosti. U těchto řetězů může být ekonomicky výhodné provést renovaci výměnou všech čepů a pouzder. Cena takovéto renovace jednoho páru řetězů se pohybuje zpravidla kolem ceny jednoho kusu nového řetězu. Zejména u buldozerů bývá často využívána i možnost renovace desek pásů navařením otěruvzdorného profilu tvrdosti 500 HB. Tento profil je zájemcům k dispozici také v metráži pro provedení oprav vlastními silami.

    Při dodržování pravidel zásad práce se stroji na pásovém podvozku, pravidelné kontrole a včasném otočení pouzder řetězů lze dosáhnou nejdelší garantované životnosti podvozku vašeho stroje bez nepředvídaných výpadků, nejlepší ekonomiky provozu díky maximálnímu využití investice a vaše stavební technika dosáhne nejnižších nákladů na motohodinu.

    Autor: Petr Antoš
    Foto: Archiv firmy
     

    Nové

    Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

    Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

    Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

    Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek

    Mercedes-Benz Special Trucks přináší revoluci do komunální techniky

    Zveřejněno 24.6. Mercedes-Benz Special Trucks se v plné síle představuje na veletrhu Demopark 2025 v německém Eisenachu. Návštěvníci se mohou těšit na více než 20 vozidel Unimog s výměnným nářadím, ale i na výkonný Mercedes-Benz Arocs a elektrický eActros 400 – vše… celý příspěvek