AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 1.7. – svátek slaví Jaroslava

Nový vysokozdvižný vozík s plošinkou pro spolujízdu

Zveřejněno: 27. 4. 2011

Firma Jungheinrich uvádí na trh nový vysokozdvižný vozík s plošinkou pro spolujízdu. Vozík bude mezinárodní veřejnosti poprvé oficiálně představen na veletrhu CeMAT 2011 v Hannoveru.

U nového vozíku Jungheinrich ERC 212/214/216 se jedná o kombinaci obratného ručně vedeného vysokozdvižného vozíku a rychlého/komfortního vozíku s plošinkou pro spolujízdu. Vozík má kompletně přepracovaný podvozek a bude uveden na trh krátce před zahájením veletrhu CeMAT 2011.

Rozdílné koncepty řízení rychlosti

Při vývoji nové generace vysokozdvižných vozíků s plošinkou pro spolujízdu realizovali inženýři firmy Jungheinrich různé koncepty řízení rychlosti. Vozíky s max. rychlostí 6 km/hod. jsou v praxi nasazovány především v režimu ručního vedení a pouze příležitostně se spolujízdou řidiče na krátké vzdálenosti.

„High-performance” ERC varianta s integrovanými bočními opěrkami, které v zatáčkách jistí obsluhu na plošince, je předurčena pro přepravu na delší vzdálenosti. Tato verze vozíku dosahuje v režimu spolujízdy rychlosti až 9 km/hod. „To odpovídá zvýšení až o 20 % ve srovnání s předchozí řadou,” říká p. Stefan Hirt, vedoucí produktového managementu ručně vedených vysokozdvižných vozíků u firmy Jungheinrich.

Všechny varianty nových ručně vedených vysokozdvižných vozíků s plošinkou pro spolujízdu u firmy Jungheinrich jsou vybaveny speciálně odpruženou plošinou, která šetří záda řidiče. Pro nasazení v režimu ručního vedení je možno plošinu jednoduše vyklopit. V tomto případě se automaticky sníží rychlost pojezdu na 4 km/hod. „Tímto konceptem řízení rychlosti se podstatně zvyšuje flexibilita nasazení našeho nového vozíku,” uvádí dále p. Stefan Hirt. Ve srovnání z dosavadní řadou je možno navíc dosáhnout také zvýšení zbytkových nosností až o 25 %.


Elektrické řízení v sériové výbavě

Ke standardu u nové řady patří také elektrické řízení, sériově montované již na mnoha jiných typech ručně vedených vozíků Jungheinrich. „Proto má řízení obzvláště lehký chod,” uvádí Stefan Hirt.

Přednosti nového řízení se uplatní zvláště také tam, kde záleží na malých ovládacích silách řízení, např. při manévrování ve skladu na malém prostoru. Díky systému Curve Control je při průjezdu zatáček maximální rychlost vozíku automaticky snižována dle úhlu řízení.

K výbavě vozíku ERC 212/214/216 patří regulovaný motor čerpadla s proporcionální charakteristikou zdvihu a spouštění. Ve srovnání se stávajícím sériovým vozíkem je dále zlepšena citlivost ovládání zdvihu a spouštění i spotřeba energie. Související rušivé zvuky byly nasazením této technologie zřetelně omezeny. Pomocí volitelného vybavení vozíku Jungheinrich je v budoucnu možné automaticky snižovat rychlost spouštění při skládání nákladu na podlahu. „Tak může obsluha v případě potřeby náklad skládat jemně a šetrně,” říká Stefan Hirt. Nová oj vozíku ERC byla dále vybavena zapouzdřenými kolébkovými spínači s krytím IP 65 a není citlivá na prach a vlhkost.

Další vybavení

Tento vozík je vybaven osvědčenou technologií střídavého pohonu aktuální generace. Výkonný střídavý motor 24 V (2,8 kW) zajišťuje v praxi další zvýšení výkonu překládky. Zvláště pro vícesměnný provoz může být nový vozík ERC vybaven bočním vyjímáním baterie. Díky volitelnému integrovanému nabíjecímu přístroji je také možné baterii pohodlně a spolehlivě nabíjet z každé zásuvky 230 V.

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek