Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 5.5. – svátek slaví Klaudie

Nový výrobek firmy Jungheinrich se spalovacím motorem: malý, ale silný

Zveřejněno: 16. 4. 2007

Nekompromisní kvalita a robustní konstrukce – tím se vyznačují nové čelní vysokozdvižné vozíky firmy Jungheinrich poháněné spalovacím motorem. Nejnovějším výrobkem je typ DFG/TFG 316-320. Malý, leč silný spalovák ze závodu Jungheinrich v Moosburgu, je na trhu od jara 2006.

Společnost Jungheinrich přivedla na trh na jaře 2006 nový čelní vysokozdvižný vozík poháněný spalovacím motorem. U modelu DFG/TFG 316-320 se jedná o vozík dieselový a plynový s hydrodynamickým pohonem. Tento typ pohonu zajišťuje efektivní a dynamický přenos sil. Vozík vybavený automatickou převodovkou s měničem zaručuje vysoké výkony překládky zejména na středních a dlouhých trasách. Vozík modelu DFG/TFG 316-320 pojme náklad o hmotnosti 1.600 až 2.000 kg.

Převaha tohoto stroje spočívá mimo jiné v jeho technice pohonu. Velkoobjemové průmyslové motory (dieselový motor o objemu válců 2,5 litru s výkonem 28 kW a zážehový motor o objemu 2,1 litru s výkonem 29 kW), speciálně konstruované pro uplatnění ve vysokozdvižných vozících, zaručují již při nízkých otáčkách vysoký točivý moment. To zajišťuje nízkou, ve své třídě jinak sotva dosažitelnou spotřebu paliva a zřetelně sníženou hlučnost. Měkký, plynulý rozjezd patří k vlastnostem nového spalováku právě tak, jako velmi dobrá účinnost při středních a vysokých rychlostech. Samozřejmostí jsou vysoká spolehlivost a dlouhá životnost vysokozdvižného vozíku DFG/TFG 316-320 i v případě nasazení v nejtěžších podmínkách.

Motory nového dieselového a plynového vysokozdvižného vozíku firmy Jungheinrich se vyznačují nízkými emisemi výfukových plynů a splňují požadavky všech příslušných směrnic EU. Navíc jsou opčně k dostání řízený trojcestný katalyzátor pro plynovou verzi vozíku a různé systémy výfukových filtrů pro dieselovou verzi vozíku. Dieselový vysokozdvižný vozík nachází proto bez problémů uplatnění také v halách.

Bezpečnost I: Stabilizační program bez elektroniky

Stabilita proti převrácení a také dynamická bezpečnost jízdy v úzkých zatáčkách se nacházejí daleko nad hodnotami zákonem požadovaných limitů. Ke stabilizačnímu programu, který se zcela obejde bez elektroniky, patří kromě dlouhého rozvoru a velkého rozchodu kol také vysoko položená řízená náprava. Vynikající hodnoty stability vozíku DFG/TFG 316-320 se zakládají na velmi nízkém těžišti: ploché vyrovnávací závaží a nízké celkové těžiště mezi oběma nápravami.

Nejlepším předpokladem pro vysoké výkony po celou dobu trvání pracovní směny je prostorné, ergonomicky utvářené pracoviště (interiér kabiny), kterým je vozík DFG/TFG 316-320 vybaven, a které je uzpůsobené potřebám řidiče. Velké, shora dobře viditelné schody zaručují pohodlný a bezpečný nástup a výstup. Kyvně uložená pohonná jednotka podstatně snižuje vibrace a hluk. Komfortní sedadla špičkové třídy s možností rychlého přestavění polohy zajišťují nejen potřebný komfort, ale i ergonomické držení těla při sezení. Při výměně řidiče je bez problémů možné sedadlo rychle přizpůsobit nové osobě obsluhy.

Hydraulické páky jsou uspořádané v souladu s lidským tělem vpravo vedle sedadla řidiče. Přepínání směru jízdy je integrované do těchto pák, takže v budoucnosti již není nutné při změně směru jízdy provádět rukou přehmatávání. Díky panoramatické zvedací konstrukci s válci umístěnými vzadu a vidlemi má obsluha velmi dobrý výhled na náklad i na jízdní dráhu. Přístrojová deska s analogovou indikací a všemi nezbytnými výstražnými a provozními kontrolkami je uspořádána přehledně a takovým způsobem, aby řidič měl neustále přehled o všech aktuálních provozních stavech.

Bezpečnost II: Dva nezávislé brzdové systémy

Vysokozdvižný vozík se spalovacím motorem je vybaven hydraulickým řízením, ovládaným podle potřeby. Tím je řidič schopen ovládat řízení velmi snadno, přesně a bez zpětných nárazů. Od jedné zarážky k druhé je pouhých 4,25 otáček. Dva nezávislé brzdové systémy (nožní brzda a parkovací brzda), působící na přední kola, zajišťují nad to bezpečné brzdění.

Společnost Jungheinrich patří v mezinárodním měřítku k předním dodavatelům v oblasti manipulační techniky, skladového hospodářství a řízení toku materiálu. Společnost se v posledních letech rozrostla do podoby výrobní firmy poskytující komplexní služby v logistice. Podnik dosáhl v roce 2005 obratu 1 645 milionů euro a zaměstnával přibližně 9 000 pracovníků. Akcie firmy Jungheinrich jsou obchodovatelné na všech německých burzách.

Foto: Archiv Jungheinrich
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek