NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 1.7. – svátek slaví Jaroslava

Nový výrobek firmy Jungheinrich se spalovacím motorem: malý, ale silný

Zveřejněno: 16. 4. 2007

Nekompromisní kvalita a robustní konstrukce – tím se vyznačují nové čelní vysokozdvižné vozíky firmy Jungheinrich poháněné spalovacím motorem. Nejnovějším výrobkem je typ DFG/TFG 316-320. Malý, leč silný spalovák ze závodu Jungheinrich v Moosburgu, je na trhu od jara 2006.

Společnost Jungheinrich přivedla na trh na jaře 2006 nový čelní vysokozdvižný vozík poháněný spalovacím motorem. U modelu DFG/TFG 316-320 se jedná o vozík dieselový a plynový s hydrodynamickým pohonem. Tento typ pohonu zajišťuje efektivní a dynamický přenos sil. Vozík vybavený automatickou převodovkou s měničem zaručuje vysoké výkony překládky zejména na středních a dlouhých trasách. Vozík modelu DFG/TFG 316-320 pojme náklad o hmotnosti 1.600 až 2.000 kg.

Převaha tohoto stroje spočívá mimo jiné v jeho technice pohonu. Velkoobjemové průmyslové motory (dieselový motor o objemu válců 2,5 litru s výkonem 28 kW a zážehový motor o objemu 2,1 litru s výkonem 29 kW), speciálně konstruované pro uplatnění ve vysokozdvižných vozících, zaručují již při nízkých otáčkách vysoký točivý moment. To zajišťuje nízkou, ve své třídě jinak sotva dosažitelnou spotřebu paliva a zřetelně sníženou hlučnost. Měkký, plynulý rozjezd patří k vlastnostem nového spalováku právě tak, jako velmi dobrá účinnost při středních a vysokých rychlostech. Samozřejmostí jsou vysoká spolehlivost a dlouhá životnost vysokozdvižného vozíku DFG/TFG 316-320 i v případě nasazení v nejtěžších podmínkách.

Motory nového dieselového a plynového vysokozdvižného vozíku firmy Jungheinrich se vyznačují nízkými emisemi výfukových plynů a splňují požadavky všech příslušných směrnic EU. Navíc jsou opčně k dostání řízený trojcestný katalyzátor pro plynovou verzi vozíku a různé systémy výfukových filtrů pro dieselovou verzi vozíku. Dieselový vysokozdvižný vozík nachází proto bez problémů uplatnění také v halách.

Bezpečnost I: Stabilizační program bez elektroniky

Stabilita proti převrácení a také dynamická bezpečnost jízdy v úzkých zatáčkách se nacházejí daleko nad hodnotami zákonem požadovaných limitů. Ke stabilizačnímu programu, který se zcela obejde bez elektroniky, patří kromě dlouhého rozvoru a velkého rozchodu kol také vysoko položená řízená náprava. Vynikající hodnoty stability vozíku DFG/TFG 316-320 se zakládají na velmi nízkém těžišti: ploché vyrovnávací závaží a nízké celkové těžiště mezi oběma nápravami.

Nejlepším předpokladem pro vysoké výkony po celou dobu trvání pracovní směny je prostorné, ergonomicky utvářené pracoviště (interiér kabiny), kterým je vozík DFG/TFG 316-320 vybaven, a které je uzpůsobené potřebám řidiče. Velké, shora dobře viditelné schody zaručují pohodlný a bezpečný nástup a výstup. Kyvně uložená pohonná jednotka podstatně snižuje vibrace a hluk. Komfortní sedadla špičkové třídy s možností rychlého přestavění polohy zajišťují nejen potřebný komfort, ale i ergonomické držení těla při sezení. Při výměně řidiče je bez problémů možné sedadlo rychle přizpůsobit nové osobě obsluhy.

Hydraulické páky jsou uspořádané v souladu s lidským tělem vpravo vedle sedadla řidiče. Přepínání směru jízdy je integrované do těchto pák, takže v budoucnosti již není nutné při změně směru jízdy provádět rukou přehmatávání. Díky panoramatické zvedací konstrukci s válci umístěnými vzadu a vidlemi má obsluha velmi dobrý výhled na náklad i na jízdní dráhu. Přístrojová deska s analogovou indikací a všemi nezbytnými výstražnými a provozními kontrolkami je uspořádána přehledně a takovým způsobem, aby řidič měl neustále přehled o všech aktuálních provozních stavech.

Bezpečnost II: Dva nezávislé brzdové systémy

Vysokozdvižný vozík se spalovacím motorem je vybaven hydraulickým řízením, ovládaným podle potřeby. Tím je řidič schopen ovládat řízení velmi snadno, přesně a bez zpětných nárazů. Od jedné zarážky k druhé je pouhých 4,25 otáček. Dva nezávislé brzdové systémy (nožní brzda a parkovací brzda), působící na přední kola, zajišťují nad to bezpečné brzdění.

Společnost Jungheinrich patří v mezinárodním měřítku k předním dodavatelům v oblasti manipulační techniky, skladového hospodářství a řízení toku materiálu. Společnost se v posledních letech rozrostla do podoby výrobní firmy poskytující komplexní služby v logistice. Podnik dosáhl v roce 2005 obratu 1 645 milionů euro a zaměstnával přibližně 9 000 pracovníků. Akcie firmy Jungheinrich jsou obchodovatelné na všech německých burzách.

Foto: Archiv Jungheinrich
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek