NorWit: Oficiální zastoupení pro stavební stroje Sunward
Dnes je 30.6. – svátek slaví Šárka

Nový vozík Jungheinrich s výsuvným sloupem

Zveřejněno: 3. 9. 2011

Firma Jungheinrich představila na veletrhu CeMAT 2011 odborné veřejnosti nový vozík s výsuvným sloupem typu ETM/ETV 214/216. Vozík dosahuje při výrazně nižší spotřebě energie cca o 10 % vyššího výkonu překládky ve srovnání se svým předchůdcem.

To je umožněno především vyššími rychlostmi zdvihu a spouštění a výrazně vyšším zrychlením při pojezdu nového vozíku.

Řídicí elektronika vozíku ETM/ETV 214/216 byla společně se softwarem, vyvinutým také u firmy Jungheinrich, navržena na míru výkonu motoru vozíku. „Přes zvýšení výkonu překládky bylo možno snížit spotřebu energie o dalších 10 %,” říká Joachim Schier, vedoucí managementu vozíku s výsuvným sloupem u firmy Jungheinrich.

Úsporná konstrukce vozíku

Základem celého vozíku je prostorově úsporná konstrukce. Díky technologii výsuvného sloupu, kdy je sloup zasouván mezi ramena kol, nepotřebuje vozík pro stabilizaci protizávaží a může být nasazen v pracovních uličkách šířky již od 2 711 mm. Pro srovnání: šířka pracovní uličky srovnatelného čelního elektrického vozíku s protizávažím je přes 3 200 mm.

Max. výška zdvihu nového vozíku Jungheinrich s výsuvným sloupem byla zvětšena na 10 700 mm. Tak může vozík v budoucnu obsluhovat regály s výškou polic až 10 500 mm. Vozík může zvedat a přepravovat náklady o hmotnosti do 1 600 kg. Při vývoji byla také zvýšena zbytková nosnost vozíku. To znamená, že při výšce zdvihu přes 10 m může nyní vozík zvedat náklad přes 1 000 kg, což odpovídá zvýšení o cca 10 % ve srovnání s předchozím typem.

Díky technologii výsuvného sloupu může být nový vozík nasazen v pracovních uličkách
šířky již od 2 711 mm
Díky technologii výsuvného sloupu může být nový vozík nasazen v pracovních uličkách šířky již od 2 711 mm

Nový design

Také výhled byl u nového vozíku Jungheinrich díky kompletně novému designu zřetelně zlepšen. To platí kromě zdvihového zařízení, nosičů vidlí a držáku sloupu také pro ochrannou stříšku řidiče. Joachim Schier: „Řidič má tak lepší výhled nejen na konce vidlic, ale i na regál, může rychle a jednoduše břemena nakládat a bezpečně zakládat do vysokých polic regálu.

Nový typ vozíku ETM/ETV 214/216 je vybaven ergonomickou a zřetelně větší kabinou. S tím souvisí mj. komfortní sedadlo se stavitelnou polohou sedu, stavitelným opěradlem a odpružením na hmotnost řidiče. Nejdůležitější obslužné prvky jsou dosažitelné bez přechytávání. Pedály jsou umístěny analogicky jako u motorového vozidla.

Nový typ vozíku ETM/ETV 214/216

Position Control

Nový vozík s výsuvným sloupem poskytuje navíc řadu možností, jak ulehčit práci řidiči a zvýšit tak efektivitu vozíku. Tak např. systém Position Control zajišťuje jednoduché a rychlé zakládání v předem definovaných výškách. Snímače nákladu na vozíku rozpoznají přítomnost palety na vidlích a tak potřebu vyložení nákladu nebo zdvihu prázdných vidlí pro vyložení palety. Jsou najížděny výšky zdvihu předem nastavené v asistenčním systému Position Control.

Komfortní kabina řidiče
Komfortní kabina řidiče

Další novinky

Prostřednictvím systému Warehouse Control je prováděna výměna dat mezi terminálem na vozíku a systémem správy skladu (Warehouse-Management). Data jsou zpracována v modulu předvolby výšky zdvihu a slouží jako jmenovité hodnoty pro předvolbu výšky zdvihu. „Tak jsou eliminovány chyby při zakládání a vykládání palet,” doplňuje p. Schier. Asistenční systém Operation Control váží průběžně pomocí snímačů náklad a synchronizuje hmotnost nákladu s příslušnou výškou zdvihu vozíku. Při případném překročení příslušné zbytkové nosnosti je řidič varován optickým i akustickým výstražným signálem.

Nový vozík ETM/ETV 214/216 firmy Jungheinrich může být navíc vybaven různými sadami dle způsobu nasazení. Sada Efficiency slouží k dosažení nejdelší doby nasazení vozíku na jedno nabití baterie. Drive Plus se nabízí pro nasazení s častými a dlouhými trasami pojezdu. Sada Lift Plus je oproti tomu vhodná pro časté zdvihy do velkých výšek.

Nový vozík s výsuvným sloupem typu ETM/ETV 214/216 byl představen na veletrhu
CeMAT 2011
Nový vozík s výsuvným sloupem typu ETM/ETV 214/216 byl představen na veletrhu CeMAT 2011

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. V loňském roce se stala firma Jungheinrich již pojedenácté jedničkou na trhu v ČR.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek

Veletrh Bauma 2025: fakta a dojmy

Zveřejněno 26.6. Letošní veletrh Bauma 2025, který se konal od 7. do 13. dubna na mnichovském výstavišti, se opět stal impozantním, a to jak s pohledu statistiky, tak také z pohledu a názorů vystavovatelů a návštěvníků. A protože jsme byli – coby novináři – jeho… celý příspěvek