AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 3.7. – svátek slaví Radomír

Nový univerzální vozík Jungheinrich EJD 220

Zveřejněno: 9. 3. 2010

Univerzální vozík EJD 220, se kterým firma Jungheinrich vstupuje do roku 2010, je schopen provádět práce určené pro nízkozdvižné i vysokozdvižné vozíky. Přitom si uchovává osvědčené výkonové a bezpečnostní vlastnosti „tradičních“ ručně vedených vozíků Jungheinrich.

Firma Jungheinrich uvedla v lednu 2010 na trh nový elektrický nízkozdvižný/vysokozdvižný ručně vedený vozík. „Vozík s typovým označením EJD 220 dokáže současně zvednout dvě europalety nad sebou a spojuje tak výhody nízkozdvižných o vysokozdvižných vozíků v jednom vozíku,” vysvětluje Oliver Hiekel, vedoucí oddělení managementu a marketingu ručně vedených vozíků u firmy Jungheinrich. Vozík Jungheinrich EJD 220 je díky své koncepci flexibilní a univerzálně použitelný: Od nakládání a vykládání nákladních automobilů přes přepravu palet až po stohovací práce do výšky zdvihu 2 560 mm.


Robustní a spolehlivý

Vozíky pro přepravu dvou palet nad sebou jsou ve srovnání s dosavadními nízkozdvižnými a vysokozdvižnými vozíky schopny provádět veškeré práce téměř dvakrát rychleji. Vozík Jungheinrich EJD 220 má v plném provozu dvou palet nosnost 2 × 1 000 kg. Při čistě nízkozdvižném provozu je vozík schopen přepravit až 2 000 kg. Tento univerzální vozík Jungheinrich je při manipulaci s břemeny robustní a spolehlivý.

Vozík s rámem silným 8 mm má výkonný motor 1,6 kW s nejnovější technologií střídavého proudu z dílny Jungheinrich. Obsluha má možnost využít baterie o kapacitě až 375 Ah, aby zvládla vícesměnný provoz s jedním nabitím baterie. Boční výměna baterie zajišťuje potřebnou flexibilitu při práci. Bez ohledu na to je možné vozík EJD 220 snadno nabít pomocí vestavěné nabíječky (na přání) v každé síťové zásuvce.


Systém opěrných kol

Požadovanou stabilitu a bezpečnost jízdy zajišťuje patentovaný systém opěrných kol „ProTracLink”. Odpružená a tlumená opěrná kola – vzájemně hydraulicky spojená systémem ProTracLink – rozdělují opěrnou sílu podle jízdní situace. Při jízdě do zatáčky působí maximální opěrná síla na vnější kolo, při jízdě rovně vpřed se opěrná síla rozdělí rovnoměrně na všechna kola.

Pro vozík EJD 220 byl systém přizpůsoben tak, aby vozík dosáhl maximální rychlosti 6 km/h i při převozu dvou palet současně. „Zejména na rampách a nakládacích plošinách jsou přídavná bezpečnostní opatření v dnešní době nezbytná,” říká dále pan Hiekel.

Ramena nosných kol s možností zdvihu zajišťují vysokou flexibilitu vozíku EJD Jungheinrich, zejména při přejíždění prahů, lomených ploch na rampách a terénních nerovností. Pan Hiekel dodává: „Zvýší se tak světlá výška vozíku a zaručí se snadné a bezpečné překonání nerovností.” Tlačítko plíživého pojezdu navíc umožňuje manipulaci se svisle zdviženou ojí v úzkých prostorách na nákladním automobilu nebo ve skladové uličce.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Bobcat na Bauma 2025: Show, která brala dech

Zveřejněno 2.7. Pravidelné demo show Bobcat pořádané v rámci Baumy se letos zúčastnili čtyři strojníci, z toho tři z České republiky – Zdeněk Brůžek, Tomáš Mrkvička a Radek Mach. Se Zdeňkem a Tomášem, kteří tvořili jádro celé show, jsme na místě hovořili a… celý příspěvek

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek

Develon na veletrhu Bauma 2025 představil novou řadu „-9“ pásových rypadel

Zveřejněno 27.6. Jak už jsme zmínili v minulém čísle Stavební techniky, Develon se na veletrhu Bauma zaměřil na inovace a hlavním tahákem se stala nová modelová řada pásových rypadel s označením „-9“. Pásové rypadlo DX230LC-9 o provozní hmotnosti 23 tun bylo… celý příspěvek