Právě nedávno byl jako výsledek těchto prací představen nový typ třínápravového podvalníkového přívěsu z dílny koncernu Schwarzmüller.
Novinky a zlepšení
Díky rozšířenému rozchodu kol a uložení pružících jednotek bylo u nového typu podvalníku dosaženo významného zlepšení dynamického chování vozidla při jízdě a jeho směrové stability. Celkově má podvalník robustnější konstrukci, čehož bylo dosaženo jednak použitím jiného typu základních podélných i příčných nosníků rámu a jednak přepracovanou konstrukcí vnějšího obvodového rámu vozidla.
Snížené lože vozidla bylo u tohoto typu prodlouženo o 20 cm, čímž se nezanedbatelně snižuje náročnost přepravy stavebních kontejnerů. Kromě toho je významně prodloužena konstrukce pánve bagru, sloužící nyní i k uložení kratších prken určených k rozšíření ložné plochy.
Přepracovaný podvalníkový přívěs byl optimalizován především s ohledem na dlouhou životnost a jednoduché zajištění přepravovaného nákladu. Nově použitá hliníková ochrana proti bočnímu najetí zamezuje vzniku koroze, dřívější způsob zajištění polohy tažné oje byl nahrazen robustnějším provedením pružiny. K tomu je na celém vozidle použito výhradně osvětlení na bázi LED, vykazující významně delší životnost.
Nájezdové rampy
Pro dopravu finišerů jsou rozhodujícím kritériem především použité nájezdové rampy. Standardní nájezdy s délkou 2 700 mm byly u nového typu zesíleny, prodlouženy na 2 800 mm a rozšířeny z původních 710 mm na současných 850 mm. Optimalizované uložení nájezdů umožnilo navíc použití silnějších stěn trubek, kolem nichž se nájezdy sklápí. Byla tím dosažena vyšší stabilita a provozní spolehlivost tohoto konstrukčního uzlu vozidla.
Vázací oka
Aby bylo možné dosáhnout lepšího a jednoduššího způsobu zajištění nákladu, použila firma Schwarzmüller na svém novém podvalníku více vázacích ok a do vnějšího rámu zapuštěných výřezů, v nichž je možno kotvit vázací prostředky. Celkem je nyní možné náklad zajistit pomocí 7 párů zapuštěných vázacích ok, odolávajících tažné síle až 10 tun, 6 párů lůžek pro zasunutí sloupků průřezu 100 × 50 mm a 5 párů stabilních vázacích bodů ve výřezech vnějšího rámu, které slouží hlavně pro nadrozměrné přepravy a odolají tažné síle 4 tuny. Takto koncipované možnosti zajištění nákladu garantují bezpečné a bezproblémové přepravy strojů mezi stavbami.
Další možnosti
Vedle přívěsu o nosnosti až 24 tun nabízí Schwarzmüller pro použití při přepravách velmi těžkých strojů také čtyřnápravový přívěsový podvalník, jehož užitečná hmotnost (nosnost) činí až 32 tun při celkové hmotnosti vozidla 40 tun. Technicky je přitom vozidlo schopné provozu až do celkové hmotnosti 44 tun. Ve výrobním programu podvalníků Schwarzmüller se dále nachází podvalník speciálního provedení s průběžnou rovnou ložnou plochou (bez zalomení rámu a snížení ložné plochy za přední nápravou) a dvou i třínápravové nízkoložné podvalníkové návěsy s nájezdovými rampami i bez nich.
Široký sortiment
Firma Wilhelm Schwarzmüller GmbH je největším výrobcem přípojných vozidel a nástaveb užitkových vozidel v Rakousku a díky svému zastoupení v dalších 20 evropských státech je jedním z největších dodavatelů na trhu užitkových vozidel ve střední, jihovýchodní a východní Evropě. Koncern vyrábí ročně přes 10 000 vozidel, zaměstnává přes 1 500 spolupracovníků a v rámci celé skupiny dosahuje konsolidovaného obratu kolem 150 milionů EUR.
Velmi bohatý sortiment výrobků v oblasti vozidel plošinových, sklápěcích, mrazírenských, cisternových, podvalníkových, kontejnerových, vozidel k přepravě dřeva a dalších vozidel speciálních je charakteristický trvalým technickým vývojem, rozvojem technických inovací, vznikem nových konstrukcí, dlouholetou tradicí a nejvyšší dosahovanou kvalitou.
Servisní síť i nájemní vozidla
Mimo svých výrobních závodů v Rakousku (Hanzing), České republice (Žebrák) a Maďarsku (Budapešť) disponuje koncern celoevropskou sítí servisních míst podél nejvýznamnějších přepravních a tranzitních cest pro možnost zajištění rychlé opravy a získání potřebného náhradního dílu. Pro potřeby zákazníků je k dispozici i velmi rozsáhlá flotila nájemních vozidel, umožňující realizovat i jejich individuální přepravní nároky.