e-shop RENOMAG
Dnes je 17.12. – svátek slaví Daniel

Nový kombi-vozík EKX 410 pro úzké uličky

Zveřejněno: 20. 6. 2012

Jungheinrich poprvé představil na veletrhu LogiMAT 2012 odborné veřejnosti nový elektrický vysokozdvižný zakládací a vychystávací vozík stavební řady 4. Zahájení prodeje vozíku určeného pro úzké uličky proběhlo v květnu 2012.

Nový elektrický vysokozdvižný zakládací a vychystávací vozík typu EKX 410 (stručně kombi-vozík) se používá výhradně v úzkých uličkách. Může se využít jak při naskladňování a vyskladňování celých palet nebo gitterboxů, tak i pro vychystávání jednotlivých druhů zboží.

Skladová navigace

Uvedením typu EKX 410 na trh má uživatel „malého” kombi-vozíku nyní možnost využít skladovou navigaci v plném rozsahu. Vozík je nyní schopen – stejně jako od roku 2008 jeho „velký bratr”, typ EKX 513-515 – komunikovat se zákaznicky specifickými systémy pro správu skladu. Informace ze systému správy skladu se dostávají přes logistické rozhraní do řídicího systému vysokozdvižného vozíku pro úzké uličky.

Vozík dostává od systému správy skladu příkazy pro naskladňování, vyskladňování nebo vychystávání, které obsluha jen potvrzuje. Řidič vjede do uličky, ve které se zboží skladuje. V uličce začíná poloautomatické najetí vozíku na požadovanou skladovou pozici. „Na požadovanou regálovou pozici najede vozík po povolení uživatelem nejkratší cestou, optimální rychlostí a s nejnižší spotřebou energie,” vysvětluje Sebastian Riedmaier, vedoucí produktového managementu skladových a systémových vozíků Jungheinrich. „Zkušenosti z minulých let ukazují, že využitím skladové navigace se může překládací výkon zvýšit až o 25 %”.

Nový kombi-vozík typu EKX 410 se
používá výhradně v úzkých uličkách
Nový kombi-vozík typu EKX 410 se používá výhradně v úzkých uličkách

Příslib do budoucna

Modulární koncepce platformy Jungheinrich s různými možnostmi konfigurace se osvědčuje již mnoho let. Kombi-vozík se dokáže velmi dobře přizpůsobit aktuálním i budoucím požadavkům. Inteligentní management vozíku s řízením certifikovaným institutem TÜV a systémem CAN-Bus nabízí celou řadu nových bezpečnostních opatření a vytváří prostor pro budoucí požadavky.

U typu EKX 410 se jedná o zakládací vozík s nosností do 1 000 kg. Vozík dnes dosahuje výšek zdvihu přes devět metrů a díky technice střídavého proudu umožňuje vysoké překládací výkony ve skladech s úzkými uličkami. Podle použití může mít vozík různé výkonové vybavení a dosáhnout tak špičkových hodnot ve třídě 48 V.

Ergonomie a komfort

Při vývoji vysokozdvižných vozíků a skladové techniky u Jungheinrichu tvoří ergonomie a komfort vždy společnou jednotku. Vstup do kabiny obsluhy je nízký a velkoryse dimenzovaný. Velmi nízké vedení otáčení a posuvu a panoramatické zdvihové zařízení umožňují řidiči vynikající výhled na vozovku a náklad. Pocit pohody pro řidiče zajišťuje odpružené, nastavitelné a sklopné komfortní sedadlo, které může být na přání vybaveno topením a opěrkou bederní páteře.

Koncepce ovládání zajišťuje vyšší komfort a bezpečnost řidiče vozíku. Uprostřed pracoviště je umístěn elektricky stavitelný ovládací panel, který obsahuje jako centrální řídicí a informační jednotka mnoho inovačních výkonných funkcí a vlastností. Přes přístupový kód může obsluha vyvolat individuálně přizpůsobené jízdní programy. Bezkontaktní snímače registrují dotyk obsluhy a předávají tyto informace dál do palubního počítače. Řízení pojezdu a hydrauliky se provádí osvědčeným pohybem palce.

Elektrický vysokozdvižný zakládací
a vychystávací vozík Jungheinrich
EKX 515
Elektrický vysokozdvižný zakládací a vychystávací vozík Jungheinrich EKX 515

Velký výkon, nízká spotřeba

Díky technice střídavého proudu 48 V třetí generace disponuje vozík velkým překládacím výkonem a dynamickým průběhem pohybů při nízké spotřebě energie. Vysoké točivé momenty zajišťují efektivní zrychlení vozíku, rychlý zdvih a dynamické vedlejší pohyby.

Regenerativní brzdění vozíku a spouštění nákladu zajišťuje dokonce „dvojitou” rekuperaci energie během provozu kombi-vozíku. To umožňuje výrazně delší doby používání vozíku na jedno nabití baterie. V běžném provozu dosahuje kombi-vozík Jungheinrich doby použití dvě až šest směn. Navíc se uplatňuje také aktivní řízení energie a baterií, které optimalizuje energetické toky podle aktuálního případu použití a zamezuje tak vzniku špiček spotřeby energie. Kromě delší životnosti má technika střídavého proudu také nižší náklady na údržbu.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek