Nové stroje CASE skladem | AGROTEC servis s.r.o. (casece.cz)
Dnes je 19.6. – svátek slaví Leoš

Nový kolový nakladač Doosan DL420-7 na trhu

Zveřejněno: 16. 10. 2020

Společnost Doosan Infracore Europe uvedla na trh nový kolový nakladač DL420-7 Stage V. Ten ve srovnání s předchozí generací Stage IV přináší zcela nový design, poskytuje vyšší výkon, vyšší palivovou účinnost a vylepšené prostředí pro obsluhu.

Kolový nakladač Doosan DL420-7 Stage V

Model DL420-7 přináší do řady kolových nakladačů Doosan svěží vzhled se zcela novou, prostornou a ergonomickou kabinou. Disponuje inovativními funkcemi pro vyšší produktivitu, lepší ovladatelnost a pohodlí obsluhy. Stejně jako u všech kolových nakladačů Doosan je většina těchto funkcí u modelu DL420-7 nabízena standardně, na rozdíl od jiných strojů na trhu, kde se jedná o volitelnou výbavu.

Vyšší produktivita

Nový model má vyšší standardní kapacitu lžíce 4,5 m3, největší ve své třídě, a přináší 7% zvýšení produktivity ve srovnání s předchozím modelem „-5”. S automatickou pětistupňovou převodovkou Powershift a nápravami HDL pro vysoké zatížení nabízenými jako standard odvádí model DL420-7 výjimečnou práci, zejména v prostředích s velkou zátěží. Má také plynulé a citlivé ovládání hydrauliky, čímž je ideální pro aplikace jako jsou manipulace se stavebním materiálem, demolice, zpracování odpadu, recyklace, těžba a dobývání nerostných surovin.

Nakladač je poháněn novým šestiválcovým motorem Scania DC13, který splňuje požadavky Stage V, má výkon 257 kW (345 k) při 1800 ot./min a poskytuje působivý maximální točivý moment 2196 Nm při 1100 ot./min. Nový motor splňuje emisní předpisy Stage V bez nutnosti recirkulace výfukových plynů (EGR), a to díky využití technologií následného zpracování, selektivní katalytické redukce, dieselového oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic (DPF). Cyklus čištění popílku u DPF byl vylepšen na více než 6000 hodin a obsluha je plně informována o stavu DPF pomocí indikátoru míry znečištění na novém 8palcovém dotykovém displeji.

Nový model má vyšší standardní kapacitu lžíce 4,5 m³ a přináší 7% zvýšení produktivity ve srovnání s předchozím modelem „-5“.
Nový model má vyšší standardní kapacitu lžíce 4,5 m³ a přináší 7% zvýšení produktivity ve srovnání s předchozím modelem „-5“.

Zvýšená palivová účinnost

Bez potřeby EGR a s novým výběrem režimů napájení – SAT2, Standard nebo Power – přináší motor Stage V o 5 % nižší spotřebu paliva. Systém řízení výkonu Situation Awareness Technology (SAT2) nové generace automaticky skenuje činnost stroje a upravuje výkon motoru podle analýzy tlaku ve výložníku, tlaku čerpadla a výstupního hřídele v reálném čase.

Stručná specifikace kolového nakladače Doosan DL420-7

  • Objem lžíce, vrchovatý: 4,5 m³
  • Statické překlopné zatížení, přímý směr: 18 696 kg
  • Statické překlopné zatížení, při 40°: 16 493 kg
  • Délka × šířka × výška, s lopatou: 8926 mm × 3200 mm × 3660 mm
  • Výška závěsu lžíce: 4265 mm
  • Výška vyklápění (při 45°) s přišroubovaným břitem: 2990 mm
  • Dosah vyklápění (při 45°) s přišroubovaným břitem: 1320 mm
  • Rozvor: 3525 mm
  • Poloměr otáčení, břit lžíce: 7010 mm
  • Maximální rychlost pojezdu (5. převodový stupeň): 40 kph
  • Motor: Šestiválcový Scania DC13 Stage V, 257 kW při 1800 ot./min
  • Provozní hmotnost: 23 990 kg
  • Vylamovací síla: 171 kN
  • Velikost pneumatik: 26,5 R25

Nový prostorný ergonomický design kabiny

Pomocí nového systému Doosan Smart Key na ovládacím panelu v kabině může obsluha spustit stroj pomocí bezklíčového zařízení, což pomáhá zabránit odcizení stroje. Na každém bezklíčovém zařízení lze zaregistrovat až šest strojů a systém Smart Key umožňuje dálkové ovládání dveří, zamykání a odemykání dveří, odblokování dveří, vyhledávání a další funkce. Ovládací panel také obsahuje dvě zásuvky USB.

Nový joystick EMCV (Electric Main Control Valve) plně integrovaný do loketní opěrky je další standardní výbavou v kabině, která obsluze umožňuje ovládat kolový nakladač plynuleji a přesněji. Citlivost ovládání joysticku je možné nastavit a změnit podle preferencí obsluhy.

Kabina nabízí velké zorné pole s minimem slepých míst
Kabina nabízí velké zorné pole s minimem slepých míst

Displej dotykové obrazovky se vyznačuje inovativním designem „vše v jednom” a přináší:

  • novou grafiku,
  • plně nastavitelné polohování,
  • snadnou navigaci v nabídce včetně funkce „rychlé nabídky”,
  • nastavení stroje a informace,
  • informace o výkonu,
  • volitelný systém vážení,
  • zadní kameru,
  • ovládací prvky HVAC a A/C,
  • funkce nápovědy.

V nové kabině se nachází sedadlo Grammer Actimo XXL s regulovatelným nastavením vodorovného a svislého odpružení, pneumatickou bederní funkcí a vyhříváním sedadla ve standardní výbavě. Dále je tam tříbodový bezpečnostní pás s výstražnými ikonami na monitoru dotykové obrazovky a na panelu měřidel, který má nové uspořádání a antireflexní sklo.

Sedadlo Grammer Actimo XXL s regulovatelným nastavením vodorovného a svislého odpružení
Sedadlo Grammer Actimo XXL s regulovatelným nastavením vodorovného a svislého odpružení

Vynikající výhled pro obsluhu

Nová kabina nabízí obsluze výrazně lepší zorné pole, s minimem slepých míst a o 14 % větší plochou prosklených oken ve srovnání s předchozím modelem. Model DL420-7 také z důvodu zvýšení bezpečnosti nabízí možnost elektricky nastavitelných zpětných zrcátek. Na kabině jsou nainstalována plná LED světla (čtyři na přední i zadní straně jako standard, s možností šesti světel vpředu a vzadu). LED světla na zadní kapotě mají funkci světelné houkačky, která signalizuje, když kolový nakladač couvá.

Volitelně je k dispozici také vzduchový kompresor umístěný v kabině. Jedná se o výkonný nástroj, který lze použít ke snadnému čištění interiéru.

U modelu DL420-7 je k dispozici volitelný systém Doosan pro snímání zátěže, který pomáhá při plnění požadavků na stroj u široké škály aplikací. Nový kolový nakladač lze objednat také s volbou různých protizávaží, variantami jsou 300, 400 nebo 500 kg v závislosti na typu práce.

Systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT jako standard

Na modelu DL420-7 je z výroby nainstalován nejnovější bezdrátový systém pro monitoring vozového parku DoosanCONNECT TMS2.0. Tento nástroj, určený speciálně pro řadu Doosan, poskytuje komplexní informace o výkonu stroje v duálním režimu (satelit, mobilní síť).

Systém DoosanCONNECT nabízí webové řešení pro správu vozového parku a majetku, které je velmi užitečné pro řízení výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby.

Autor: Pavel Svoboda
Foto: archiv Doosan
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

TEREX Titan byl čtvrt století největším damprem na světě

Zveřejněno 12.6. Terex 33-19 „Titan“ byl prototyp třínápravového terénního dampru nejtěžší třídy. Stroj s diesel-elektrickým pohonem byl smontován v roce 1973 v Kanadě divizí Terex, spadající pod společnost General Motors. Po prvotních záměrech byl nakonec… celý příspěvek

Věžový jeřáb od AMS se 100metrovým výložníkem je na dnešní poměry raritou

Zveřejněno 10.6. Německý výrobce věžových jeřábů AMS Kranbau Arneburg představil loni v červnu odborné i široké veřejnosti nejnovější jeřáb koncepce Flat-Top se 100metrovým výložníkem – model s typovým označením AMS AK 810. Věžový jeřáb s takto dlouhým výložníkem je… celý příspěvek

Proč se vyplatí svěřit podvozek stavebního stroje firmě RENOMAG?

Zveřejněno 7.6. Stálice v oblasti prodeje, výroby a oprav příslušenství pro stavební stroje – to je RENOMAG spol. s r.o. z Rosic u Brna. Společnost má již od roku 1993 ve svém portfoliu široký sortiment podvozkových dílů pro bagry, buldozery a další stavební stroje… celý příspěvek