AsBud: Nová generace strojů Yanmar
Dnes je 5.7.

Nový Ford Ranger má zaděláno na úspěch

Zveřejněno: 10. 5. 2016

Ranger od Fordu je nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu. Díky meziročnímu navýšení o 27 procent předstihl konkurenční modely včetně Toyoty Hilux a stal se jedničkou ve své kategorii. Nyní Ford uvádí na trh nový Ranger s výrazným designem, vyspělou technikou a vynikající hospodárností.

Nový Ranger přináší celý zástup špičkových technologií, které pomáhají řidiči zůstat v kontaktu s okolním světem a mít vůz za všech okolností plně pod kontrolou. Patří k nim například hlasově ovládaný komunikační a zábavní systém Ford SYNC 2 s 8palcovou dotykovou obrazovkou.

Nabídku asistenčních technologií tvoří systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, přední a zadní parkovací asistent, zadní parkovací kamera a standardně dodávaný elektronický stabilizační systém s funkcí ochrany proti převrácení a stabilizací přívěsu.

Robustní, ale moderní konstrukce

Aktualizovaný design exteriéru s výrazným, modernějším vzhledem upozorňuje na potenciál Rangeru pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Mohutnější kapota přechází do nové lichoběžníkové masky, která je typickým poznávacím znamením nového Rangeru – stejně jako jeho impozantní projektorové světlomety.

Ford Ranger zůstává jedním z nejvšestrannějších automobilů ve své kategorii. Zákazníci mohou vybírat ze tří variant karoserie. V nabídce je dvoudveřový model Regular Cab, Super Cab se vzadu zavěšenými dveřmi usnadňujícími přístup na druhou řadu sedadel i čtyřdveřový Double Cab. Všechny varianty mají robustní korbu s velkorysým objemem.

Ford Ranger si nadále zachovává také vynikající průchodnost terénem. Bezkonkurenční brodivost až 800 mm a světlá výška 230 mm jej předurčují ke snadnému zdolávání náročných překážek. Díky nájezdovým úhlům 28° vpředu a 25° vzadu se řidič Rangeru nemusí obávat ani překonávání strmých terénních zlomů.

Elektronicky řízená přídavná převodovka u modelů 4×4 umožňuje přepínat mezi pohonem dvou a čtyř kol i za jízdy. Navíc může řidič zařadit redukovaný převod, který v obtížném terénu zajistí více hnací síly na kolech nebo vyšší brzdný moment při sjíždění prudkých svahů. Elektronická uzávěrka zadního diferenciálu pomáhá zlepšit trakci v náročných podmínkách.

Vylepšené vznětové motory s vynikající spotřebou

Díky úspornějším pohonným jednotkám může nový Ranger nabídnout vynikající hodnoty spotřeby paliva. K hospodárnosti provozu přispívá rovněž technologie Auto-Start-Stop, upravený stálý převod a elektrický posilovač řízení. Souhrnným výsledkem všech opatření je snížení spotřeby paliva o 17 procent.

Vylepšenou paletu vznětových motorů tvoří 2.2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW (dosud 92 nebo 110 kW) a pětiválcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Continental LD-Master pro nakladače v lomech, dolech i na staveništích

Zveřejněno 4.7. Pneumatika třídy LD-Master L5 je určena pro těžké nakladače pracující v nejnáročnějších podmínkách – ve stavebnictví, lomech a povrchových dolech. Díky robustní kostře a mimořádně hlubokému dezénu poskytuje vynikající ochranu a zajišťuje… celý příspěvek

Bobcat na Bauma 2025: Show, která brala dech

Zveřejněno 2.7. Pravidelné demo show Bobcat pořádané v rámci Baumy se letos zúčastnili čtyři strojníci, z toho tři z České republiky – Zdeněk Brůžek, Tomáš Mrkvička a Radek Mach. Se Zdeňkem a Tomášem, kteří tvořili jádro celé show, jsme na místě hovořili a… celý příspěvek

Výhody spojení Rototiltu a nivelace NOVATRON

Zveřejněno 30.6. V moderním stavebnictví už nehraje hlavní roli jen síla stroje. Rychlost, přesnost a efektivita práce jsou dnes klíčem k úspěchu – a právě spojení tiltrotátoru ROTOTILT a nivelace NOVATRON posouvá schopnosti klasického bagru na zcela novou úroveň. celý příspěvek