Nový Ranger přináší celý zástup špičkových technologií, které pomáhají řidiči zůstat v kontaktu s okolním světem a mít vůz za všech okolností plně pod kontrolou. Patří k nim například hlasově ovládaný komunikační a zábavní systém Ford SYNC 2 s 8palcovou dotykovou obrazovkou.
Nabídku asistenčních technologií tvoří systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, přední a zadní parkovací asistent, zadní parkovací kamera a standardně dodávaný elektronický stabilizační systém s funkcí ochrany proti převrácení a stabilizací přívěsu.
Robustní, ale moderní konstrukce
Aktualizovaný design exteriéru s výrazným, modernějším vzhledem upozorňuje na potenciál Rangeru pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Mohutnější kapota přechází do nové lichoběžníkové masky, která je typickým poznávacím znamením nového Rangeru – stejně jako jeho impozantní projektorové světlomety.
Ford Ranger zůstává jedním z nejvšestrannějších automobilů ve své kategorii. Zákazníci mohou vybírat ze tří variant karoserie. V nabídce je dvoudveřový model Regular Cab, Super Cab se vzadu zavěšenými dveřmi usnadňujícími přístup na druhou řadu sedadel i čtyřdveřový Double Cab. Všechny varianty mají robustní korbu s velkorysým objemem.
Ford Ranger si nadále zachovává také vynikající průchodnost terénem. Bezkonkurenční brodivost až 800 mm a světlá výška 230 mm jej předurčují ke snadnému zdolávání náročných překážek. Díky nájezdovým úhlům 28° vpředu a 25° vzadu se řidič Rangeru nemusí obávat ani překonávání strmých terénních zlomů.
Elektronicky řízená přídavná převodovka u modelů 4×4 umožňuje přepínat mezi pohonem dvou a čtyř kol i za jízdy. Navíc může řidič zařadit redukovaný převod, který v obtížném terénu zajistí více hnací síly na kolech nebo vyšší brzdný moment při sjíždění prudkých svahů. Elektronická uzávěrka zadního diferenciálu pomáhá zlepšit trakci v náročných podmínkách.
Vylepšené vznětové motory s vynikající spotřebou
Díky úspornějším pohonným jednotkám může nový Ranger nabídnout vynikající hodnoty spotřeby paliva. K hospodárnosti provozu přispívá rovněž technologie Auto-Start-Stop, upravený stálý převod a elektrický posilovač řízení. Souhrnným výsledkem všech opatření je snížení spotřeby paliva o 17 procent.
Vylepšenou paletu vznětových motorů tvoří 2.2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW (dosud 92 nebo 110 kW) a pětiválcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka.