Dnes je 8.5.

Nový Ford Ranger má zaděláno na úspěch

Zveřejněno: 10. 5. 2016

Ranger od Fordu je nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu. Díky meziročnímu navýšení o 27 procent předstihl konkurenční modely včetně Toyoty Hilux a stal se jedničkou ve své kategorii. Nyní Ford uvádí na trh nový Ranger s výrazným designem, vyspělou technikou a vynikající hospodárností.

Nový Ranger přináší celý zástup špičkových technologií, které pomáhají řidiči zůstat v kontaktu s okolním světem a mít vůz za všech okolností plně pod kontrolou. Patří k nim například hlasově ovládaný komunikační a zábavní systém Ford SYNC 2 s 8palcovou dotykovou obrazovkou.

Nabídku asistenčních technologií tvoří systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, přední a zadní parkovací asistent, zadní parkovací kamera a standardně dodávaný elektronický stabilizační systém s funkcí ochrany proti převrácení a stabilizací přívěsu.

Robustní, ale moderní konstrukce

Aktualizovaný design exteriéru s výrazným, modernějším vzhledem upozorňuje na potenciál Rangeru pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Mohutnější kapota přechází do nové lichoběžníkové masky, která je typickým poznávacím znamením nového Rangeru – stejně jako jeho impozantní projektorové světlomety.

Ford Ranger zůstává jedním z nejvšestrannějších automobilů ve své kategorii. Zákazníci mohou vybírat ze tří variant karoserie. V nabídce je dvoudveřový model Regular Cab, Super Cab se vzadu zavěšenými dveřmi usnadňujícími přístup na druhou řadu sedadel i čtyřdveřový Double Cab. Všechny varianty mají robustní korbu s velkorysým objemem.

Ford Ranger si nadále zachovává také vynikající průchodnost terénem. Bezkonkurenční brodivost až 800 mm a světlá výška 230 mm jej předurčují ke snadnému zdolávání náročných překážek. Díky nájezdovým úhlům 28° vpředu a 25° vzadu se řidič Rangeru nemusí obávat ani překonávání strmých terénních zlomů.

Elektronicky řízená přídavná převodovka u modelů 4×4 umožňuje přepínat mezi pohonem dvou a čtyř kol i za jízdy. Navíc může řidič zařadit redukovaný převod, který v obtížném terénu zajistí více hnací síly na kolech nebo vyšší brzdný moment při sjíždění prudkých svahů. Elektronická uzávěrka zadního diferenciálu pomáhá zlepšit trakci v náročných podmínkách.

Vylepšené vznětové motory s vynikající spotřebou

Díky úspornějším pohonným jednotkám může nový Ranger nabídnout vynikající hodnoty spotřeby paliva. K hospodárnosti provozu přispívá rovněž technologie Auto-Start-Stop, upravený stálý převod a elektrický posilovač řízení. Souhrnným výsledkem všech opatření je snížení spotřeby paliva o 17 procent.

Vylepšenou paletu vznětových motorů tvoří 2.2 TDCi ve variantách 96 a 118 kW (dosud 92 nebo 110 kW) a pětiválcový agregát 3.2 TDCi 147 kW. Na výběr je šestistupňová manuální i automatická převodovka.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek