Tato série vozíků umožňuje přepravovat břemena až do hmotnosti 3 000 kg. Nová řada tak rozšiřuje současný sortiment elektrických vysokozdvižných vozíků o dva další vozíky s nosností 3 tuny. Zatímco jeden vozík se vyznačuje těžištěm břemene 600 mm, druhý má velmi krátký rám, který zmenšuje poloměr otáčení vozíku.
Pure Energy
Díky použití nejnovější generace ekologických motorů Jungheinrich s technikou střídavého proudu mají vysokozdvižné vozíky vysokou účinnost a konstantní nízkou spotřebu energie. Ta se podle cyklu VDI snížila až o 13 % ve srovnání s předchozí generací vozíků. „Nový vozík má vynikající energetickou efektivitu při zachování maximálního výkonu,” říká Stefan Pfetsch, vedoucí produktového managementu čelních vysokozdvižných vozíků u firmy Jungheinrich. „Nazýváme to Pure Energy.”
Baterie 80 V se dá v případě potřeby snadno a bezpečně vyměnit díky jednoduchému systému výměny baterie. Umožnilo to spojení adaptéru SnapFit, zařízení pro upevnění baterie, s koncepcí bateriového vozíku Jungheinrich. SnapFit tak představuje jednotný výměnný systém pro vozíky s bateriemi 48 V a 80 V, který je možné kombinovat s běžným nízkozdvižným vozíkem Jungheinrich, který naloží vyměňovanou baterii. Stefan Pfetsch říká: „Díky tomuto volitelnému vybavení pro snadnou a flexibilní výměnu baterie se výrazně zvyšuje hospodárnost vozíku.”
Požadavky zákazníků určují vlastnosti vozíků
Nový vozík EFG 425-430 se ve všech třídách nosnosti vyznačuje dvěma různými charakteristickými vlastnostmi. Pomocí nových variant vybavení Efficiency a Drive&LiftPlus lze různě konfigurovat výkon vozíku. Tak je možné výsledné vlastnosti vozíku přesně přizpůsobit individuálním požadavkům zákazníků.
Také ergonomie nového elektrického vysokozdvižného vozíku se zlepšila. Výšku a sklon úzkých sloupků řízení je možné plynule nastavovat jedním pohybem ruky. Pohyblivá opěrka rukou přispívá ke komfortu ovládání vozíku. Také výšku a podélný směr této opěrky lze plynule nastavovat.
Vozík může být volitelně vybaven ovladačem SOLOPILOT nebo MULTIPILOT integrovaným v opěrce. Samotná kabina řidiče je prostorná a má rovnou podlahu bez „překážejících výstupků”. Zajišťuje tedy vynikající podmínky pro bezpečnou práci. Promyšlená a snadno dosažitelná místa pro odkládání doplňují pracoviště řidiče. „Vozík určuje měřítka ohledně přizpůsobení potřebám řidiče,” dodává Pfetsch. Velká okna a úzké profily navíc zajišťují velmi dobrý rozhled.
Asistenční systémy pro větší bezpečnost a hospodárnost
Nový vozík EFG 425-430 byl vybaven řadou modulárních asistenčních systémů. Ty usnadňují práci řidiče podle požadovaného použití vozíku. Access Control je asistenčním systémem, který povolí provoz vozíku až po provedení určité posloupnosti kontrolních kroků (sepnutý spínač sedačky, zapnutý pás). Drive Control vychází z úspěšně zavedeného systému Curve Control, který se osvědčil ve více než desetiletém provozu elektrických vysokozdvižných vozíků Jungheinrich. Současně se snížením rychlosti při jízdě do zatáčky dochází ke snížení rychlosti jízdy také od určité výšky zdvihu. Asistenční systém Lift Control pro bezpečnou manipulaci s břemenem sníží od určité výšky zdvihu rychlost naklápění, nastaví integrovaný boční posuv do předprogramované střední polohy a zobrazí naklonění sloupu.
Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. V loňském roce se stala firma Jungheinrich již podvanácté jedničkou na trhu v ČR.