Nepřekonatelná kompaktnost
Bagr ViO57-6 těží z nesrovnatelných zkušeností společnosti Yanmar při vývoji bagrů s nulovým přesahem zádě. Od vynálezu konceptu VIO v roce 1995 Yanmar zůstal předním výrobcem v oblasti navrhování těch nejkompaktnějších bagrů. A Yanmar ViO57-6 je pravděpodobně nejvíce kompaktní bagr ve své třídě.
Jestliže délka výložníku zůstává na 2 950 mm, jeho provedení se však radikálně změnilo. Model ViO57-6 nabízí zlepšení u zvedací síly o 10 % a velmi kompaktní poloměr otáčení. Tato nová koncepce také snižuje hmotnost konstrukce o 40 kg a zvyšuje stabilitu stroje. Rovněž byla zesílena konstrukce výložníku, aby se zvýšila jeho odolnost a prodloužila životnost. U ViO57-6 je předností jedinečná a úplná ochrana jeho válců výložníku a ramene. Všechny trubky a tyče válců jsou chráněny pružinovou ocelovou deskou, což významně snižuje celkové náklady na provoz stroje.
Konstrukce podvozku se skříňovým rámem ve tvaru X zajišťuje vynikající torzní tuhost. Rám je konstrukčně navržen tak, aby měl maximální odolnost. Navíc byly zmodernizovány všechny dílčí součásti podvozku, aby se zvýšila odolnost i životnost stroje a snížily se celkové náklady na jeho provoz. Tato nová konstrukce podvozku přispívá ke zlepšení stability ViO57-6 a snížení výšky stroje na optimální 2,54 m, což usnadňuje jeho přepravu.
Tab.: Parametry stroje
Provozní hmotnost (pryžové pásy + kabina) | 5 485 kg |
Přepravní hmotnost (pryžové pásy + kabina) | 5 410 kg |
Hloubka bagrování | 3 920 / 4 210* mm |
Maximální dosah | 4 240 / 4 420* mm |
Poloměr otáčení | 995 mm |
Motor | Yanmar Diesel 4TNV84T-ZMBV |
Čistý výkon | 32,6 kW (at 2200 rpm) |
Pracovní síla (rameno) | 24,4 / 22,2* kN |
Pracovní síla (lžíce) | 41,9 kN |
Rychlost pojezdu | 2,2–4,4 km/h |
Přepravní rozměry (D/Š/V) | 5 510 / 5 600* mm / 1 990 mm / 2 540 mm |
* S dlouhým ramenem |
Vylepšení hydraulického pohonu
Bagr ViO57-6 se vyznačuje vylepšeným hydraulickým pohonem. Kombinace nového silnějšího motoru a hydraulického čerpadla (+14%) a nový regulační ventil zlepšuje dobu cyklu o více než 10 %.
Motor TNV o výkonu 48,4 koňských sil je opatřen přímým vstřikováním, aby se dosáhlo čistého spalování a vysokého výkonu. Má plně elektronické řízení, které poskytuje motoru ViO57-6 zcela inteligentní ovládání. Je vybaven turbodmychadlem, které zlepšuje výkon, účinnost paliva a točivý moment. Tato volba umožňuje snížit rychlost otáčení o 200 otáček za minutu a výrazně snižuje hladinu hluku pro obsluhu a okolní pracovníky.
ViO57-6 je standardně vybaven režimem Eco, který efektivně reguluje rychlost otáčení motoru a snižuje ji o 300 otáček za minutu, což zajišťuje velmi nízkou spotřebu paliva. Ke standardu patří i automatické zpomalovací zařízení, které umožňuje, aby motor přešel zpět do volnoběhu, jestliže se obsluha během 4 sekund nedotkne ovládacích pák. Tím se ještě více sníží negativní vliv na životní prostředí (hluk a emise) a spotřeba paliva.
Hydraulický obvod bagru ViO57-6 má agregovanou regulaci výkonu, kterou zabezpečují tři pístová čerpadla s variabilním průtokem a vícenásobný kombinovaný směrový ovládací ventil. Čerpadla jdou do záběru automaticky v závislosti na prováděném pracovním úkonu, což poskytuje obsluze větší jednoduchost použití. Na jedné straně kombinace toků čerpadla může zvýšit rychlost prací, na druhé straně tento systém umožňuje plynulé a současné provádění všech pracovních úkonů dokonce i při pojezdu.
Snadná obsluha
Standardní vybavení ViO57-6 zahrnuje dva pomocné hydraulické obvody. Oba se ovládají přes proporcionální ovládací prvek umístěný na pákovém ovladači, který dokáže přizpůsobit průtok oleje a směr jeho průtoku. Kromě toho každý obvod má snadno ovladatelný potenciometr, který upravuje velikost průtoku oleje na optimální úroveň požadovanou každým přídavným zařízením.
Bagr ViO57-6 využívá i výhody hnacího motoru, který vyvíjí o 10 % větší točivý moment, čímž se příznivě zlepšují doby pracovních cyklů a produktivita, zejména při vyrovnávání terénu. Do standardní výbavy patří také nové „automatické dvourychlostní” hnací motory, které se přesouvají automaticky nahoru a dolů v závislosti na požadovaném záměru. Obsluha má automaticky k dispozici to nejlepší řešení z hlediska rychlosti nebo tlačné síly, takže ovládání je snazší a pohodlí obsluhy výraznější.
Pohodlí
Začleněním obsluhy do centra svých designérských iniciativ společnost Yanmar vytvořila koncepci tzv. „univerzálního designu”, který je zaměřen na ergonomii. V kombinaci se zvýšeným prostorem pro nohy umožňuje zlepšit pohodlí a bezpečnost obsluhy.
Návrh interiéru kabiny ViO57-6 poskytuje ergonomické prostředí, vynikající viditelnost a výjimečnou bezpečnost. Tvar kabiny dodává obsluze optimální viditelnost 360° tak, aby se zlepšila bezpečnost na pracovišti a práce byla efektivnější. Pneumaticky odpružené sedadlo má četné možnosti úprav, které zajistí optimální polohu při sezení. Přístrojový panel byl přepracován stejně jako opěrky rukou, což dále ještě zvyšuje pohodlí obsluhy.