Dnes je 9.5. – svátek slaví Ctibor

Novinky stavební řady vozidel Renault Trucks

Zveřejněno: 4. 8. 2008

V posledním dubnovém týdnu uspořádala společnost Renault Trucks v Milovicích u Lysé nad Labem speciální akci pro své klienty, během které představila novinky letošního roku Renault Kerax s motorem Dxi13 500 k a Renault Premium Lander v nové konfiguraci 8×4.

Kromě novinek byla představena kompletní nabídka stavebních vozidel Renault Trucks, některá vozidla byla uvedena přednostně se všemi technickými detaily před pozvanými hosty v rámci komentovaného defilé. Všechna prezentovaná vozidla nabízí společnost Renault Trucks nyní k okamžitému dodání zákazníkovi včetně nástavby. Vozidla jsou připravena včetně sklápěcích nástaveb a do vyprodání zásob jsou nyní poskytována za velmi zvýhodněných podmínek včetně finančních prázdnin (0 splátka na tři zimní měsíce při financování prostřednictvím společnosti Renault Trucks Financial Services).

Úspěšná prezentace

V průběhy akce probíhaly testovací jízdy, při kterých si mohl každý účastník vyzkoušet vybrané vozidlo na okruhu v terénu, a to ať už za volantem nebo jako spolujezdec s produktovým odborníkem firmy nebo zástupcem široké sítě koncesionářů z celé republiky.


Moderátor akce Jan Kovařík při rozhovoru s Frankie Vojtíškem

K testovacím jízdám Renault Trucks nabídl tři vozidla Kerax 450.32 6×6, tři vozy Kerax 450.42 8×4, tři vozidla Premium Lander 6×4 a Midlum 280.18. Celou akci moderoval oblíbený moderátor Jan Kovařík. Účastníci, kteří velmi kladně hodnotili kvalitu a výkony vozidel stavební řady, měli možnost využít nejen bohatého doprovodného programu jako například testovací jízdy s terénními vozidly Hummer, ale zároveň pohovořit se zástupci značky Renault Trucks v prostorném stanu s celodenním cateringem.


Úvodní slovo si vzal generální ředitel RTČR Frank Farský

Není účelem tohoto článku podrobně popsat všechny technické parametry nových vozidel, pokusíme se jen upozornit na některé novinky, kterými doplňují a zlepšují předchozí modely stavební řady Renault Trucks.


Účastníci měli možnost využít bohatého doprovodného programu jako například testovací jízdy s terénními vozidly Hummer

Renault Kerax Dxi13 500

Renault Kerax má za sebou bohaté zkušenosti ze všech koutů světa, z práce v těch nejnáročnějších podmínkách a s novým motorem DXi13 poskytuje ještě vyšší výkon. DXi13 je doplněn motorovými brzdami Optibrake nebo Optibrake+, jež jsou nejvýkonnější na trhu.

Oba modely – Renault Kerax i Renault Premium Lander – mají automatizovanou převodovku Optidriver+, která umožňuje nejen velmi rychlé řazení rychlostních stupňů, ale také snižuje spotřebu pohonných hmot. Optidriver+ nabízí za všech okolností vynikající rozjezd do kopce, dokonce i při plném zatížením a při provádění manévrů. Toto řešení je ještě vylepšeno pomocným systémem rozjezdu ve svahu: „Hill Start Aid”.


Defilé stavebních vozidel Renault Trucks

Rám podvozku Kerax je navržen s novou konfigurací podélníků a odsazením nápravy více vpřed, umístěné pod kabinou pro ulehčení konstrukce nástavby. Pro nový Kerax jsou k dispozici dva druhy podvozků: Střední pro běžné použití na stavbě a těžké pro nejnáročnější terén. Kerax je k dispozici s širokou paletou rozvorů jak ve verzi podvozek, tak tahače od 3 200 mm do 5 800 mm.

Běžné bubnové brzdy, osvědčené řešení pro staveniště, jsou kombinovány se sofistikovanou technologií EBS (elektronický brzdný systém), celý systém poskytuje dokonce ještě větší bezpečnost v případě nouzového brzdění.


Renault Trucks nabízí stavební vozidla k okamžitému dodání včetně nástavby nyní za zvýhodněných podmínek až do vyprodání zásob

Elektronická vybavení umožňují optimální využití vozidla. Každá část vozidla, jako motor, brzdový systém, pérování, vzduchotechnika, udržuje kontrolu své vlastní funkce a zároveň je spojena s ostatními. Všechny počítače jsou propojeny pro sdružení jejich schopností.

V případě podvozku existují četné přípravy pro nástavby, které umožňují pracovníkům provést práci rychle a účinně při zachování kvality výrobku. Maximální délky nástavby byly zlepšeny příznivějšími vstupními rozměry podvozku a volba převisu je optimalizována dle využití. To umožňuje vozidlu Renault Kerax reagovat na potřeby různých odvětví a umožnit využití různých vybavení, jako jsou domíchávače betonu, sklápěče, valníky s hydraulickou rukou nebo jeřáby.


Vozidla jsou připravena k odběru včetně sklápěcích nástaveb.

Moderní a bezpečná kabina s přehledně umístěnými přístroji, která zaručuje komfort při práci, je nedílnou součástí tohoto modelu a řadí jej mezi velmi oblíbená vozidla ve stavebním sektoru.

Renault Premium Lander 8×4

Nový Renault Premium Lander kombinuje vynikající jízdní vlastnosti na silnici s charakteristikou stavebních vozidel. Spojuje v sobě jedno z nejlepších užitečných zatížení na trhu, maximální pohyblivost a robustnost.

Provedení Premium Lander 8×4 bylo vyvinuto tak, aby vyhovovalo potřebám trhu v oblasti užitečného zatížení využití v městském provozu (poloměr zatáčení) a v oblasti komfortu (optimalizované pérování).


Hlavní oblastí využití je přeprava betonu, dále distribuce stavebního materiálu, přeprava průmyslového odpadu, krmiv v cisternách a další technické použití. Jeho přední náprava unese zátěž až 9 tun, což umožňuje například umístění hydraulické ruky za kabinou.

Ergonomické místo řidiče je doplněno ojedinělým digitálním rychloměrem a mnoha ovládacími prvky přímo u volantu například (jak je uvedeno výše) automatickou převodovkou Optidriver+. Mechanická převodovka je vybavena systémem SuperH a posilovačem řazení Servoshift. Toto uspořádání řazení zlepšuje ergonomii řazení a chrání převodovku i motor před poškozením v důsledku zařazení nesprávného převodového stupně. Renault Premium Lander je k dispozici také s certifikací off-road.

Obě popsaná vozidla a jejich možnosti dokazují, že zkušenosti a výzkum společnosti Renault Trucks dovolují nabídnout vyzkoušená a prověřená řešení, která kombinují výhody odolnosti a spolehlivosti, komfortu a ekonomické provozní náklady.

1 Redakčně upravila a krátila Hana Solařová
Autor: Hana Kosová
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Fanoušci techniky Komatsu si dali sraz na akci Pamětník 2024

Zveřejněno 8.5. Oblíbená předváděcí show společnosti KUHN-BOHEMIA a jejich partnerů se letos podruhé pod názvem Pamětník (dříve Marokánka) odehrála na březích krásného jezera Štít u Chlumce nad Cidlinou. Dne 18. dubna, tedy těsně před uzávěrkou tohoto vydání, se na… celý příspěvek

Centrum Brna má svou dočasnou dominantu: věžové jeřáby Liebherr

Zveřejněno 6.5. Blížíte-li se k hlavnímu železničnímu nádraží v Brně, nemůžete je přehlédnout. Řeč je o věžových jeřábech Liebherr, které tu byly v loňském roce postaveny v souvislosti s pokračující výstavbou a rozšiřováním byznysového centra Titanium a výstavbou… celý příspěvek

ZANDT cargo představil inovace na veletrhu MAWEV 2024

Zveřejněno 3.5. Na veletrhu MAWEV, který se konal v první polovině dubna v Rakousku, představila firma ZANDT cargo hned osm exponátů. Na výstavní ploše 400 m² byly k vidění přívěsy a návěsy pro těžké náklady, zemní práce, likvidaci a manipulaci s materiálem. celý příspěvek