Dnes je 2.5. – svátek slaví Zikmund

Nové vozíky Jungheinrich s nosností 5 tun

Zveřejněno: 1. 7. 2013

Na mezinárodním veletrhu bauma 2013 v Mnichově představila společnost Jungheinrich světové veřejnosti novou generaci čelních elektrických vozíků s nosností až pět tun. Spolu s vozíky konstrukční řady 5 byla návštěvníkům poprvé představena také nová „linie S“. Ta se osvědčí zejména při náročné překládce.

Na veletrhu bauma prezentovala společnost Jungheinrich poprvé svůj zcela nově vyvinutý čelní elektrický vozík s konstrukční řady 5 (EFG 535-550) a „linie S” (EFG S30-S50). Tyto kompletně nově vyvinuté vozíky sledují jeden hlavní cíl, a tím je hospodárnost. „Tato nová generace vozíků se vyznačuje vynikající efektivitou při maximálním výkonu,” říká Stefan Pfetsch, vedoucí výrobního a portfolio managementu čelních vozíků s ve společnosti Jungheinrich.

Vozíky se mohou pyšnit nosností až pět tun. Z hlediska technologie jsou založené na koncepci Pure Energy konstrukční řady 4, úspěšně uvedené na trh v loňském roce. Stefan Pfetsch dále vysvětluje: „Nezávislé testy potvrdily, že ve vývoji této technologické koncepce se společnost Jungheinrich stala jednoznačně srovnávací značkou v oblasti čelních elektrických vozíků.

Koncepce Pure Energy je založena na využití nové generace ekologicky zajímavé Jungheinrich techniky střídavého proudu. Motory vyvinuté společností Jungheinrich se podařilo ještě lépe sladit s řídicí elektronikou. „Řízení střídavých motorů s vyšší frekvencí vede k extrémně vysoké hospodárnosti vozíků,” pochvaluje si Stefan Pfetsch. Umístěním elektroniky ve vozíku bylo možné zkrátit délku vedení na minimum. Co nejpřímější spojení jednotlivých komponent s hydraulickým blokem navíc umožnilo ušetřit na hydraulických hadicových vedeních.

„Linie S” pro použití v obzvláště náročných podmínkách uvnitř i venku

Poprvé představovaná „linie S” jistě zaujme novinkou – programem vozíku s těžištěm nákladu rozšířeným na 600 mm, které znamená výrazné zvýšení zbytkové nosnosti. „Můžeme tudíž bez problémů používat i velmi náročná přídavná zařízení,” dodává Stefan Pfetsch. Nová linie S” je vybavena markantně robustní řídící nápravou a většími koly a je tak speciálně koncipovaná pro použití ve venkovních prostorách. Tato větší robustnost se uplatní především při náročných překládkách a použití v celkově náročných podmínkách ve vnitřních i vnějších prostorách.

Vozíky EFG S50s disponují parametrickým řízením (volitelně pro EFG 535-550) založeném na elektrickém řízení. Díky tomuto systému se dynamické chování řízení reguluje podle nastaveného programu pojezdu. Slovy Stefana Pfetsche: „Vedle dalších ověřených vylepšení efektivity vozíků si může řidič užívat mimořádně precizní techniky řízení.

Jednotný systém výměny baterie pro všechny čelní elektrické vozíky

Baterie 80 V této generace vozíků je v případě potřeby možné díky jednoduchému systému výměny baterie vyměnit velmi snadno a rychle. Za tímto účelem byl osvědčený adaptér SnapFit, tj. zařízení sloužící k upevnění baterie, spojen s Jungheinrich koncepcí bateriového vozíku. Díky zařízení SnapFit disponuje společnost Jungheinrich jednotným systémem na výměnu baterií 48 až 80 V pro všechny čelní elektrické vozíky, který lze kombinovat s libovolným, běžně dostupným nízkozdvižným vozíkem Jungheinrich, na který se baterie nakládá. „Díky tomuto jednoduchému a flexibilnímu volitelnému příslušenství se výrazně zvyšuje hospodárnost i u výměny baterie,” říká Stefan Pfetsch.

Pět individuálně volitelných pracovních programů, resp. programů pojezdu, nabízí uživateli velmi dobré přizpůsobení každému typu použití. Spotřeba energie u vozíků konstrukční řady 5 se přitom drží konstantně na minimální úrovni. „I toto je podstatný charakteristický znak principu Pure Energy společnosti Jungheinrich,” zdůrazňuje Stefan Pfetsch.

Velmi dobré podmínky pro příjemnou práci bez pocitu únavy

U nových elektrických vozíků společnosti Jungheinrich se nezapomnělo ani na jejich ergonomické vlastnosti – i ty doznaly dalšího vylepšení. Výšku a sklon štíhlého sloupku řízení lze například jediným pohybem ruky plynule nastavit pomocí systému jednobodového nastavení. Další komfort při obsluze vozíku nabízí odpružená loketní opěrka s plynule nastavitelnou výškou i podélným směrem. „Všechny primární obslužné prvky tak lze rychle a snadno přizpůsobit individuálním potřebám řidiče,” doplňuje Stefan Pfetsch. „Řidičům to zajišťuje optimální podmínky pro práci bez vynaložení fyzické námahy.

K ergonomickým vylepšením pracovních podmínek obsluhy vozíku patří také dobrý výhled na náklad a cestu. Nabízí se celá řada možností pro odkládání potřebných pomůcek, od držáků kelímků či lahví, přes svorkovou lištu, až po drážky a vybrání, vhodná např. pro uchycení papírů nebo umístění mobilu. „Řidič tak má dostatečný prostor pro všechno, co potřebuje během směny k efektivní a uvolněné práci,” uzavírá Stefan Pfetsch.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek

Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek