e-shop RENOMAG
Dnes je 19.12. – svátek slaví Ester

Nové válce ARX Ammann s oscilací

Zveřejněno: 26. 5. 2016

Stroje ARX jsou první vibrační válce Ammann s oscilačním procesem, který umožňuje rychlejší dosažení požadovaných výsledků při použití menší vibrace. Oscilací se eliminuje přibližně 90 % napětí působícího při použití klasického vibračního systému do okolí a materiálů.

Tandemový kloubový válec ARX90

U nových tandemových válců ARX 90 T4f/T3 a ARX 110 T4f/T3 je kombinována oscilace s vysokým výkonem hutnění dosahovaným u předcházejících tandemových válců Ammann.

Oscilace je důležitá při hutnění v citlivých oblastech, jako jsou např. mosty a blízké budovy, kde může klasický vibrační postup způsobit poškození. Také ji lze výhodně použít při práci na studených spojích a při nebezpečí možného přehutnění a eventuálního poškození kameniva a asfaltových směsí. Při použití oscilace lze asfaltovou směs bezpečně hutnit při nižších teplotách. ARX 90 T4f/T3 a ARX 110 T4f/T3 spojují oscilační, zpětný a dopředný pohyb běhounu s konstantním statickým zatížením běhounu pro rychlejší dosažení plánovaného zhutnění. Pro vyšší výkon hutnění používá ARX kombinaci oscilace běhounu a vysoce výkonného dvoustupňového vibračního běhounu Ammann se snadným seřízením amplitudy a frekvence.

Volitelný systém ACEforce nabízí celou řadu výhod, např. měření v absolutních hodnotách, vyhodnocení tuhosti materiálu, instrukce pro operátora a dokumentaci celého procesu hutnění.

ARX 90 T4f a ARX 110 T4f mají také modernizovaný motor, který splňuje nejpřísnější emisní normy v Evropě a USA. Verze s T3 jsou nabízeny s menším omezením emisí.

Tandemové válce jsou snadno ovladatelné, mají kloubové řízení a kloubový oscilační spoj. Kabina je velmi prostorná, komfortní a tichá. Uživatelsky příjemné vlastnosti zahrnují také jedinečný multifunkční displej ve volantu, sklopný a seřiditelný sloupek řízení a ovládací prvky na područce.

Otočné a posuvné pracoviště obsluhy umožňuje vynikající výhled na běhouny, jejich okraje a trysky skrápění. Pro dosažení lepšího výhledu může operátor posunout kabinu za obrys stroje.

Palubní diagnostika rychle upozorní obsluhu na případné problémy. Servisní body jsou snadno přístupné.

Nový příkopový válec Ammann zvládá i náročné soudržné materiály

Nový válec Ammann ARR 1575 Tier 4f zvládá hutnit i materiály s vysokým obsahem vlhkosti v soudržných zeminách a jílech a přitom spotřebuje méně paliva než jeho předchůdci.

Příkopový válec používá motor Yanmar 3TNV80F, který splňuje nejpřísnější požadavky na emise v Evropě i v USA. Stroj má také vynikající výkon a nižší hlučnost a vibrace.

Produktivitu lze zlepšit použitím rozšiřovacích sad, pomocí nichž lze zvětšit šířku běhounů z 640 mm na 850 mm. Seřízení lze provést rychle přímo na staveništi. Příkopové válce pracují dobře na soudržných zeminách, např. jílech, jejichž hutnění může být obtížné. ARR 1575 je schopen zvládnout vysoký obsah vlhkosti v jílech díky extrémní energii hutnění a efektu hnětení ježkových běhounů.

Příkopový válec ARR 1575
Příkopový válec ARR 1575

Stroj pracuje efektivně a rychle také na méně náročných zeminách. Výkonnost příkopového válce umožňuje jeho použití v mnoha aplikacích, např. při výstavbě inženýrských sítí, při komerční, bytové a průmyslové výstavbě, při zavážkách konstrukcí, při práci ve stísněných pracovních podmínkách, při výstavbě letišť, při instalaci elektrických a kabelových vedení a také na skládkách a zavážkách a při práci na silničních podložích.

Nový příkopový válec se vyznačuje především následujícími vlastnostmi:

Infračervený systém

Jeho poloha dokonale eliminuje mrtvé úhly. Vysílač je napájen integrovanými slunečními panely.

Snadný přístup k servisním bodům

Kapotu lze doširoka otevřít kvůli zajištění snadného přístupu k požadovaným servisním bodům.

Účinný vibrační systém

Nízké těžiště zajišťuje dosažení požadované vibrace hutnění. Účinnost zvyšuje také kruhový vibrátor a seřízení dvou amplitud.

Dva řízené běhouny

Umožňují výkonné a rychlé kloubové spojení a přispívají ke zvýšení reakční schopnosti a přesnosti ARR 1575.

Kloubový spoj s oscilací

Bezúdržbový spoj přispívá k zajištění optimálního kontaktu s terénem a k dosažení dobrých výsledků zhutnění. Oscilace v kloubovém spoji také snižuje nebezpečí převrácení.

K dispozici je také verze stroje s řízeným smykem, válec Ammann ARR 1585 Tier 4f. Ammann je jediným výrobcem, který nabízí verzi s kloubovým spojem i stroj řízený smykem.

Nové tahačové válce ARS optimalizují hutnění pomocí nové technologie

Na strojích ARS 200 T4f/T3 a ARS 220 T4f/T3 je použit patentovaný systém ACEforce. Výhody technologie ACEforce zahrnují zajištění vyšší kvality zhutnění, snížení opotřebení stroje a úsporu nákladů.

Tahačový válec ARS 200 T4f
Tahačový válec ARS 200 T4f

Pneumatikový válec nabízí pracovní komfort

Nový pneumatikový válec Ammann ART 240 T4f umožňuje vyšší produktivitu práce a pracovní komfort; jeho motor splňuje emisní normy Tier 4 Final. Pracovní komfort zahrnuje ovládání, které zjednodušují práci i manipulaci se strojem. Multifunkční displej zajišťuje okamžitou zpětnou vazbu pro snadnější provoz a dokonalejší reakční schopnost. Kabina má 2 pracovní stanice. Je prostorná a umožňuje optimální výhled operátora na i pracoviště před i za strojem.

Pneumatikový válec ART 240 T4f
Pneumatikový válec ART 240 T4f
Foto: Archiv firmy
 

Nové

Poslední jízda? Naopak. Pásové rypadlo Liebherr R 901 z roku 1968 se vrátilo na scénu

Zveřejněno 11.12. Na staveništi v regionu Münsterland se nedávno odehrál výjimečný moment: vedle sebe se tam potkala dvě pásová rypadla Liebherr, která dělí více než půl století technického vývoje. Na jedné straně pečlivě zrenovovaný Liebherr R 901 z roku 1968… celý příspěvek

Praktická všestrannost příslušenství MB Crusher

Zveřejněno 5.12. Letní období na mnoha místech světa přineslo nejen dlouhé dny a příznivé počasí, ale také časté odstávky při náročných stavebních projektech. Příslušenství MB Crusher však našlo využití i během těchto horkých letních dnů. Díky své robustní… celý příspěvek

KH-KIPPER: Světoznámá značka made in Europe

Zveřejněno 3.12. Vozidla s nástavbami KH-KIPPER vozí materiály nezbytné při výstavbě silnic, staví energetické sítě, přepravují komunální odpad, zemědělské plodiny, stroje na podvalníkách. Často ve skutečně sparťanských podmínkách. Obrovská prašnost, nepřetržité… celý příspěvek