Dnes je 9.5. – svátek slaví Ctibor

Nové úsporné novinky od Toyoty podporují štíhlou logistiku

Zveřejněno: 3. 11. 2016

Čelní vysokozdvižné vozíky elektrické Toyota Traigo i se spalovacím motorem Toyota Tonero nabízejí vynikající parametry zejména v oblasti manévrovatelnosti, řízení a snižování provozních nákladů.

Tříkolové i čtyřkolové modely řady Toyota Traigo 48

Designéři Toyoty se opět vytáhli. Díky tomu můžeme odborné veřejnosti představit znamenitou novinku s excelentními jízdními vlastnostmi, velmi nízkou spotřebou energie a bezkonkurenční šířkou pracovní uličky. Nové tříkolové i čtyřkolové modely řady Toyota Traigo 48 s výškou zdvihu až 7 500 mm a kapacitou baterie až 750 Ah jsou stejně efektivní při práci mezi paletovými regály i při manipulaci na venkovních plochách. Řadu tvoří celkem 11 modelů s nosností 1,5 až 2,0 tuny.

Při konstrukci vozíků Traigo 48 byla klíčovým faktorem vynikající ovladatelnost, bezpečnost provozu a důraz na nízké provozní náklady. Testy naznačují prodloužení operačního času vozíku na jedno nabití baterie až o 30 %. Pro intenzivní provozy máme navíc připravené řešení s li-ionovými bateriemi.

Toyota Traigo
Toyota Traigo

Dramatické snížení nákladů na přepravu jedné palety

Snadné manévrování, vyšší zbytkové nosnosti, vylepšené parametry kabiny řidiče a mimořádná hbitost i na omezeném prostoru umožňuje dosažení maximální produktivity a přepravu o 9 % více palet za časovou jednotku.

Výbornou manévrovatelností vynikají zejména vozíky s tříkolovým šasi, jejichž přesné a jemné řízení se chová stejně jako posilovače řízení u moderních automobilů. Čím pomaleji vozík jede, tím je řízení citlivější, a naopak. Čtyřkolky mají zase vylepšený poloměr otáčení díky ostřejšímu rejdu.

Toyota Traigo
Toyota Traigo

Spolehlivost založená na TPS

Základem vynikající úrovně bezpečnosti je osvědčený systém aktivní stability Toyota SAS, podpořený dalšími důležitými funkcemi – zpomalováním v zatáčkách, automatickou parkovací brzdou a jistým pohybem na svazích. Stejně jako ostatní vozíky Toyota jsou i vozíky Toyota Traigo 48 konstruovány v souladu s principy výrobního systému Toyota TPS, zaručujícího nejvyšší úroveň kvality, odolnosti a spolehlivosti.

Nové motory modelů Toyota Tonero snižují spotřebu o 7–14 %

Toyota Material Handling pokračuje v investicích do efektivních štíhlých technologií. Nyní nabízí kompletní řadu čelních vysokozdvižných vozíků Tonero s nosností 3 až 3,5 tuny s novými úspornými a čistšími motory bez kompromisů v oblasti jejich výkonu.

Všechny modely této řady jsou také vybaveny novou technologií LSPS (posilovač řízení reagující citlivě na hmotnost nákladu a momentální činnost vozíku), která přináší snížení spotřeby paliva, vyšší účinnost a zlepšené jízdní vlastnosti.

Zákazníci Toyoty si mohou vybrat LPG, CNG nebo dieselový pohon, přičemž mohou volit vhodný typ převodovky – hydrostatickou (všechny modely do nosnosti 3,5 t) nebo hydrodynamickou (1,5 až 8,0 t), která zákazníkům nabízí výběr právě takového vozíku, který nejlépe vyhoví potřebám jejich provozů.

A díky novým technologiím a s garancí štíhlé energie nabízí ještě úspornější provoz než dosud.

Toyota Tonero řada 3,5 až 8 t
Toyota Tonero řada 3,5 až 8 t

Posilovač řízení s technologií LSPS

Nová konstrukce a chytrost posilovače řízení zajistí nejen výrazné posílení komfortního pocitu v kabině a pohodlnějšího způsobu řízení, ale také snížení spotřeby paliva díky schopnosti vozíku efektivně přizpůsobit výkon motoru a distribuci energie podle hmotnosti nákladu a podle toho, zda vozík jede nebo náklad právě zdvihá. Úspora 7 až 14 % – podle modelu – je generována eliminací zbytečné zátěže hydraulického čerpadla a dále snižuje celkové náklady na vlastnictví vozíků Toyota,” uvádí Martin Křapka, produktový manažer společnosti Toyota Material Handling CZ.

Štíhlé motory a vyšší komfort v kabině

Páteří koncepce štíhlé energie vozíků Tonero jsou motory dieselových i LPG vozíků, plně vyvinuté v souladu s výrobním systémem Toyota TPS, zejména principem Kaizen a neustálého hledání nových možností a vylepšení.

Vysoce výkonný dieselový motor Toyota 1ZS pro vozíky s nosností 3 a 3,5 tuny je ultra-úsporný, ale zůstává přitom mimořádně výkonný a citlivě reagující. Motor 1ZS vyhoví všem ekologickým požadavkům, když garantuje nízké emise CO2 (stupeň 3B). Technologie použitá v tomto motoru nabízí ještě další výhodu: jak ukázal nezávislý test spotřeby paliva, je méně citlivý na hrubý způsob jízdy, přičemž zůstává výkonný ve všech rychlostech. Motor 1ZS navíc zlepšuje jízdní vlastnosti a komfort řidiče díky nižším vibracím a nižší hlučnosti v kabině.

Dieselový motor 1DZIII podporuje uživatele nízkými provozními náklady, nízkými emisemi a pověstnou spolehlivostí průmyslového motoru TOYOTA.

Nové motory nabízejí takové štíhlé provozní vlastnosti, které jsou spolu s širokou nabídkou pohonů a dvou typů převodovky zárukou rychlé návratnosti investice do čelních spalovacích vysokozdvižných vozíků Tonero pro zákazníky ve všech typech aplikací.

Foto: Archiv firmy
 

Nové

Inovace v podání METSO: Speciální sklápěcí korba pro vozidla v lomech

Zveřejněno 5.5. Podíváme se do německé společnosti Röhrig Granit, která se dlouhodobě zabývá těžbou a zušlechťováním přírodního kamene a minerálů. Společnost řešila, jak optimalizovat náklady v lomech při odvozu odstřelené horniny na korbách dumperů a rozhodla se… celý příspěvek

Představujeme GNSS Nivel Point 3

Zveřejněno 29.4. Zajímáte se o to, jak zpřesnit a zrychlit průběh stavebních prací a dosáhnout tak špičkové efektivity? Potřebujete všestranný a výkonný GNSS přijímač, který vám umožní změřit nebo vytyčit bod či vlastnickou hranici? Nivel Point 3 od společnosti 3gon… celý příspěvek

Systém Digga HALO: vychytávka zpřesňující vrtání

Zveřejněno 24.4. Při vrtání ovlivňuje lidský faktor zásadním způsobem finální výsledek. Pro dokonalý vrt je potřeba nejenom vrták dobře nasměrovat na začátku, ale též v průběhu práce si musíme dát pozor na odklon od kolmice. Jednoduché a zároveň velice efektivní… celý příspěvek