Tříkolové i čtyřkolové modely řady Toyota Traigo 48
Designéři Toyoty se opět vytáhli. Díky tomu můžeme odborné veřejnosti představit znamenitou novinku s excelentními jízdními vlastnostmi, velmi nízkou spotřebou energie a bezkonkurenční šířkou pracovní uličky. Nové tříkolové i čtyřkolové modely řady Toyota Traigo 48 s výškou zdvihu až 7 500 mm a kapacitou baterie až 750 Ah jsou stejně efektivní při práci mezi paletovými regály i při manipulaci na venkovních plochách. Řadu tvoří celkem 11 modelů s nosností 1,5 až 2,0 tuny.
Při konstrukci vozíků Traigo 48 byla klíčovým faktorem vynikající ovladatelnost, bezpečnost provozu a důraz na nízké provozní náklady. Testy naznačují prodloužení operačního času vozíku na jedno nabití baterie až o 30 %. Pro intenzivní provozy máme navíc připravené řešení s li-ionovými bateriemi.
Dramatické snížení nákladů na přepravu jedné palety
Snadné manévrování, vyšší zbytkové nosnosti, vylepšené parametry kabiny řidiče a mimořádná hbitost i na omezeném prostoru umožňuje dosažení maximální produktivity a přepravu o 9 % více palet za časovou jednotku.
Výbornou manévrovatelností vynikají zejména vozíky s tříkolovým šasi, jejichž přesné a jemné řízení se chová stejně jako posilovače řízení u moderních automobilů. Čím pomaleji vozík jede, tím je řízení citlivější, a naopak. Čtyřkolky mají zase vylepšený poloměr otáčení díky ostřejšímu rejdu.
Spolehlivost založená na TPS
Základem vynikající úrovně bezpečnosti je osvědčený systém aktivní stability Toyota SAS, podpořený dalšími důležitými funkcemi – zpomalováním v zatáčkách, automatickou parkovací brzdou a jistým pohybem na svazích. Stejně jako ostatní vozíky Toyota jsou i vozíky Toyota Traigo 48 konstruovány v souladu s principy výrobního systému Toyota TPS, zaručujícího nejvyšší úroveň kvality, odolnosti a spolehlivosti.
Nové motory modelů Toyota Tonero snižují spotřebu o 7–14 %
Toyota Material Handling pokračuje v investicích do efektivních štíhlých technologií. Nyní nabízí kompletní řadu čelních vysokozdvižných vozíků Tonero s nosností 3 až 3,5 tuny s novými úspornými a čistšími motory bez kompromisů v oblasti jejich výkonu.
Všechny modely této řady jsou také vybaveny novou technologií LSPS (posilovač řízení reagující citlivě na hmotnost nákladu a momentální činnost vozíku), která přináší snížení spotřeby paliva, vyšší účinnost a zlepšené jízdní vlastnosti.
Zákazníci Toyoty si mohou vybrat LPG, CNG nebo dieselový pohon, přičemž mohou volit vhodný typ převodovky – hydrostatickou (všechny modely do nosnosti 3,5 t) nebo hydrodynamickou (1,5 až 8,0 t), která zákazníkům nabízí výběr právě takového vozíku, který nejlépe vyhoví potřebám jejich provozů.
A díky novým technologiím a s garancí štíhlé energie nabízí ještě úspornější provoz než dosud.
Posilovač řízení s technologií LSPS
„Nová konstrukce a chytrost posilovače řízení zajistí nejen výrazné posílení komfortního pocitu v kabině a pohodlnějšího způsobu řízení, ale také snížení spotřeby paliva díky schopnosti vozíku efektivně přizpůsobit výkon motoru a distribuci energie podle hmotnosti nákladu a podle toho, zda vozík jede nebo náklad právě zdvihá. Úspora 7 až 14 % – podle modelu – je generována eliminací zbytečné zátěže hydraulického čerpadla a dále snižuje celkové náklady na vlastnictví vozíků Toyota,” uvádí Martin Křapka, produktový manažer společnosti Toyota Material Handling CZ.
Štíhlé motory a vyšší komfort v kabině
Páteří koncepce štíhlé energie vozíků Tonero jsou motory dieselových i LPG vozíků, plně vyvinuté v souladu s výrobním systémem Toyota TPS, zejména principem Kaizen a neustálého hledání nových možností a vylepšení.
Vysoce výkonný dieselový motor Toyota 1ZS pro vozíky s nosností 3 a 3,5 tuny je ultra-úsporný, ale zůstává přitom mimořádně výkonný a citlivě reagující. Motor 1ZS vyhoví všem ekologickým požadavkům, když garantuje nízké emise CO2 (stupeň 3B). Technologie použitá v tomto motoru nabízí ještě další výhodu: jak ukázal nezávislý test spotřeby paliva, je méně citlivý na hrubý způsob jízdy, přičemž zůstává výkonný ve všech rychlostech. Motor 1ZS navíc zlepšuje jízdní vlastnosti a komfort řidiče díky nižším vibracím a nižší hlučnosti v kabině.
Dieselový motor 1DZIII podporuje uživatele nízkými provozními náklady, nízkými emisemi a pověstnou spolehlivostí průmyslového motoru TOYOTA.
Nové motory nabízejí takové štíhlé provozní vlastnosti, které jsou spolu s širokou nabídkou pohonů a dvou typů převodovky zárukou rychlé návratnosti investice do čelních spalovacích vysokozdvižných vozíků Tonero pro zákazníky ve všech typech aplikací.